کد خبر: ۵۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد؛
جهانپور گفت: با تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و محدودیت‌های این طرح ادامه دارد.

به گزارش آوای نشاط، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر سه شنبه در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نحوه نظارت بر قرنطینه بیمارانی که در خانه هستند به چه صورت است، اظهار کرد: در بسیج ملی مقابله با کرونا بر نحوه قرنطینه خانگی نظارت می‌شود و در طول ۵ روز هر روز با آنها تماس گرفته می‌شود و پایش می‌شوند و در روز دهم هم یکبار دیگر با آنها تماس گرفته و پایش نهایی می‌شوند و تا به امروز هم بر اساس نظرسنجی ۹۷.۳ درصد بیماران از پیگیری‌های همکاران ما رضایت داشته اند.

وی افزود: تا به این لحظه در ایران از ابتلای مجدد بیمارانی که از کرونا بهبود یافته باشند و مجدد به این بیماری مبتلا شده باشند، گزارشی نداشته ایم و چند موردی هم که در کشورهای دیگر اعلام شده است هنوز قطعی نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم تمدید شده و دانشگاه‌ها و مدارس هم تا بیستم تعطیل هستند. همچنین از هموطنان ایرانی که در کشورهای دیگر هستند اگر تمایل داشته باشند به ایران برگردند با هماهنگی دستگاه دیپلماسی امکان بازگشت آنها فراهم است.

جهانپور خاطرنشان کرد: بنا بر آماری که تا امروز داشتیم ۲۷۷ مورد مرگ ناشی از الکل متانول در ایران ثبت شده است.

وی درباره دفع زباله‌های بیمارستانی و دفع آنها توضیح داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا واگیر دار است وسواس بیشتری برای زباله‌های عفونی داریم و از ادوات بهداشتی بیشتری استفاده می‌کنیم این زباله‌ها با توجه به امکانات بیمارستان‌ها بی خطرسازی می‌شود و سپس از سوی شهرداری دفع می‌شود.

جهانپور یادآور شد: اگر امروز در فاز مدیریت بیماری کرونا قرار داریم به دلیل مشارکت وسیع مردم بوده است، همچنین قوای مختلف نیروهای مسلح نیروهای مردمی و داوطلب و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شیوع بیماری مدیریت شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز سیزده فروردین، گفت: امسال مردم باید در خانه بمانند و در صورت رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: