کد خبر: ۴۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
سیدمحمد علوی تبار (کیاوش)، استاد و مفسر قرآن و از شهدای زنده هفتم تیر، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش آوای نشاط، سیدمحمد علوی تبار (کیاوش)، استاد و مفسر قرآن و از شهدای زنده هفتم تیر، دار فانی را وداع گفتو

مرحوم علوی تبار پس از پیروزی انقلاب به عنوان فرماندار آبادان فعالیت کرد و پس از آن مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان شد. مرحوم علوی تبار به عنوان نماینده مردم آبادان به مجلس هم راه یافت و همچنین در مجلس خبرگان قانون اساسی حضور پیدا کرد.

وی از ۳۰دی ماه به دلیل عارضه قلبی در بخش سی سی یو بیمارستان خاتم الانبیا بستری بود‌.

در پی درگذشت محمد علوی تبار اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه ازاداروند در یادداشتی در گذشت ایشان را تسلیت گفت.

متن یادداشت مدیرعامل سازمان منطقه ازاد اروند به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
من المومنین رجال صدقوا ماعاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر ومابدلوا تبدیلا.
روح تشنه وصال معلم قرآن مجاهد آگاه سیدمحمد علوی تبار، کیاوش، یار و بازمانده شهیدان مظلوم انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به ملکوت اعلا پیوست.

مجاهدی خالص و مخلص از تبار رسول الله که در دو دوران قبل و بعد از انقلاب در بیش از شش دهه از عمر مبارک خویش در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی بویژه در دوران های حساس مبارزه با طاغوت و جنگ تحمیلی در کنار مردم مبارز و قهرمان پرور آبادان و پس  از جنگ، آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم اسلام و ایران و ملت شریف نمود.

سرانجام روح این معلم بزرگ و انسان ساز به ندای ارجعی الی ربک لبیکی عاشقانه گفت و به اولیایش پیوست و یاران و بازماندگانش را در فراق جانسوز خود بجای گذاشت.

این مصیبت را به ملت شریف ایران و به مردم خوزستان و بویژه به مردم شریف خرمشهر و آبادان و منطقه آزاد اروند تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بازماندگان و شاگردان مکرم وی صبری جمیل و برای این مجاهد پاکباخته برترین پاداش های الهی و همجواری با شهیدان کربلا در جنات النعیم مسالت می نمایم. عاش سعیدا ومات سعیدا.
مدیرعامل سازمان منطقه ازاداروند
اسماعیل زمانی»

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: