کد خبر: ۴۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
سپیدار اعلام کرده در صورتی که طرح پیشنهادی وی از سوی غنی پذیرفته نشود، مراسم تحلیف او به عنوان رئیس‌جمهور آینده افغانستان برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، در حالی که تنش‌ها همچنان میان ساکنان ارگ و سپیدار جاری است، برخی گزارش‌ها از ادامه مذاکرات میان «غنی» و «عبدالله» خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام ارگ، قرار بود مراسم تحلیف اشرف غنی امروز ساعت 8 صبح با حضور شماری از مقامات کشورهای خارجی برگزار شود، اما پس از اوج گرفتن اختلافات میان ارگ و سپیدار، صدیق صدیقی سخنگوی غنی اعلام کرد که این مراسم تا ساعت 3 بعدازظهر به‌تعویق افتاده است.

از سوی دیگر نیز سخنگوی عبدالله با بیان اینکه سپیدار آمادگی‌های لازم را برای انجام مراسم تحلیف وی دارد، از به‌تعویق افتادن این مراسم خبر داد.

یک منبع موثق در کاخ سپیدار در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در این بار گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد مراسم تحلیفی در کار نخواهد بود در آن صورت اگر دو طرف به توافق نرسند 2 مراسم تحلیف در افغانستان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، طرحی که ریاست اجراییه به غنی پیشنهاد داده اگر مورد قبول واقع شود، یک مراسم تحلیف برگزار خواهد شد و آن مراسم تحلیف شخصی است که رییس‌جمهور خواهد شد و شخص دیگر نخست وزیر خواهد شد.

وی همچنین خبر سفر پامپئو به کابل را تاکذیب کرد و گفت: پامپئو روزهای گذشته از طریق گفت‌وگوی تلفنی با عبدالله و غنی درباره مسائل پیش آمده رایزنی کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، جمعیت زیادی در محوطه سپیدار هستند و عبدالله قرار است دقایقی دیگر با برخی معاونان خود به ادامه رایزنی‌ها بپردازد.

مذاکرات در حالی ادامه دارد که روز گذشته شبکه خبری کابل نیوز از رد درخواست آمریکا از عبدالله برای سهم گرفتن در کابینه آینده را رد کرده بود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: