کد خبر: ۴۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
استاد دانشگاه:
دکتر روحانی عاطفه مثبت را که نشات گرفته از افکار زن و مرد است، دوپینگ رابطه همسران دانست و به آنان تاکید کرد: خوبی های خود و بدی های همسر را فراموش کنید اما  بدی های خود و خوبی های همسرتان را هرگز فراموش نکنید. 

به گزارش آوای نشاط، به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، زوج های دانشجو که در قالب سومین کاروان طرح ملی «همسفرتابهشت» از شهرهای مختلف کشور به مشهدمقدس مشرف شده اند، در دومین روز اقامت خود در دوبخش صبح و شب از کارگاه های آموزشی متنوع بهره مند شدند.

در کارگاه نوبت شب که با عنوان «خانواده دوست داشتنی من» در محل مرکز همایش های سپید برگزار شد، دکتر روحانی، مدرس دانشگاه و استاد رضا مهرجردی، روانشناس، مهارت های ارتباطی سالم و ناسالم میان همسران را تشریح کردند.

دکتر روحانی در این کارگاه با بیان اینکه عاطفه مثبت، دوپینگ رابطه همسران و منشأ  آن افکار و ذهنیات افراد است، خاطرنشان کرد: در مقابل، خشم، خطرناکترین عاطفه منفی است و تاثیر آن به حدی است که ضریب هوشی افراد را به یک سوم تنزل داده و موجب اخذ تصمیمات نادرست و هولناک می شود.

وی به زوج های جوان توصیه کرد: در این حالت به هیچ وجه کنار یکدیگر قرار نگیرید تا دچار آسیب های غیرقابل پیش بینی طرف مقابل شوید؛ خصوصا مردان را در شرایط عصبانیت، تنها بگذارید و آن ها را سوال پیچ نکنید. معاون آموزش ستاد ازدواج دانشجویی خطاب به همسران ادامه داد: در رابطه با  همسرتان، در عین صداقت، هوشمندانه عمل کنید چرا که صداقت، لزوما به معنای گفتن همه حرف ها و اسرار نیست.

همچنین بجای شک و تردید و کنترل مدام همسرتان، از همان ابتدا درصدد استحکام بخشی به رابطه تان باشید.روحانی همچنین با اشاره به اهمیت نحوه بیان احساسات بد،  به زوج های جوان تاکید کرد: خوبی های خود و بدی های همسر را فراموش کنید اما  بدی های خود و خوبی های همسرتان را هرگز فراموش نکنید.

هرگاه احساس بدی نسبت به همسرتان به شما دست داد آن را درست و با رعایت اصول، تخلیه کنید.

در ادامه، استاد مهرجردی، مشاور خانواده به تبیین ویروس های تهدیدکننده سلامت رابطه همسران پرداخت و گفت: این ویروس ها نه تنها هیاهو ندارند بلکه گاهی لذت بخش هستند لذا  شناخت آن ها شجاعت می خواهد. ناراحتی های انفجاری، اجتناب از بحث و ناراحتی های تکراری چند نمونه از این ویروس ها هستند.

وی در پایان ضمن تاکید براهمیت شناخت زبان عشق همسر یادآور شد: وقت گذاشتن، تایید و تشویق، رابطه زناشویی، خدمت کردن و هدیه دادن از جمله زبان های عشق است.

این گزارش حاکیست پس از اتمام این کارگاه، ویژه برنامه «مهروماه» شامل تقدیر از زوج های با مهریه 14سکه، زوج های فرزنددار و برندگان مسابقات فرهنگی، اجرای گروه سرود نوجوانان و پخش کلیپ هایی از سردار شهید سپهبد سلیمانی، برگزار شد.

گفتنی است بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تابهشت) از دی تا اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود. علاقمندان می توانند تا پایان دی ماه از طریق سایت اینترنتیezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یا امور فرهنگی برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

خوبی های خود و بدی های همسر را فراموش کنید

خوبی های خود و بدی های همسر را فراموش کنید

خوبی های خود و بدی های همسر را فراموش کنید

خوبی های خود و بدی های همسر را فراموش کنید

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: