کد خبر: ۴۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
آمار کشته های این حادثه بالای ۵۰ نفر است که بیشتر این افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند.

به گزارش آوای نشاط، بعد از پایان سخنرانی و در حدود ساعت 10 صبح، جمعیت حاضر برای مراسم تشییع به اوج خود رسید و ازدحام جمعیت باعث شد تعدادی از هموطنان، مجروح و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند.

یکی از مجروحان حادثه گفته، "در میانه جمعیت بودیم که موجی از جمعیت به سوی ما روانه شد و زیر جمعیت قرار گرفتیم. سپس مردم کمک کردند و موج را به عقب برگرداندند و مردم را به سمت کوچه ای که در نزدیکی قرار داشت، هدایت و ما را بلند کردند."

نمکی، وزیر بهداشت نیز علت آسیب دیدگی را خفگی بر اثر روی هم قرار گرفتن جمعیت اعلام کرده است.

بعد از اعلام تعویق زمان تدفین پیکر شهیدان "سلیمانی" و "پور جعفری"، به علت ازدحام جمعیت در گلزار شهدای کرمان و احتمال بروز حادثه برای مردم در این محل حالا قرار است شهید سردار سلیمانی در کنار مزار شهید یوسف الهی به خاک سپرده شود.

 همچنین اقامه نماز جماعت در محل خاکسپاری سردار سلیمانی انجام شد. تشییع پیکر شهدای مقاومت پیش از این در کشور عراق و شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم انجام شده بود.

کولیوند، رئیس اورژانس کشور در آخرین اظهارنظر گفته، تعداد فوتی‌های حادثه مراسم تشییع به ۵۶ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان به  ۲۱۳ نفر رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان درباره پست قالیباف درباره آنچه که در کفن حاج قاسم با پیکر ایشان دفن خواهد شد به ایسنا گفت: بنده خبر از عبای مقام معظم رهبری ندارم اما از روز گذشته تربت کربلا، خشت از کربلا و انگشتری از حاج قاسم سلیمانی که با آن نماز شب را می‌خواند در اختیار بنده قرار داده‌اند تا در کفن این شهیدان قرار دهیم.

احمد گروهی درباره محل خاکسپاری شهید سلیمانی نیز گفت: طبق وصیتنامه ایشان، در کنار مزار شهید یوسف الهی به خاک سپرده خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هم اکنون از کل ۲۱۲ نفر مصدوم اعزامی به بیمارستان های دولتی و خصوصی کرمان در حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، ۶۷ نفر همچنان در بخش های مختلف بستری هستند.

دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر فدائی استاندار کرمان دقایقی قبل در دفتر استانداری کرمان با یکدیگر دیدار کردند و طرفین با تجلیل از رشادت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر رسیدگی به امور آسیب دیدگان حادثه امروز تاکید کردند.

علیرضا ربیعی سخنگوی دولت دقایقی پیش در توییتی با تسلیت دولت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان نوشت «حادثه تاسف انگیز جان باختن جمعی از مشایعت کنندگان سردار شهید قاسم سلیمانی را به خانواده این عزیزان و مردم قدرشناس کرمان تسلیت می گویم/ در همین حادثه نیز شاهد جلوه های سپاس ملی از سرباز وطن انزجار از تروریسم ترامپی بودیم».

رییس مرکز اورژانس کرمان گفت: تعداد مصدومان حادثه ظهر امروز مراسم تشییع کرمان ۲۱۲ نفر بوده است که تعداد انگشت شماری از مصدومان حال وخیمی دارند.

سید محمد صابری در تشریح وضعیت حال این مصدومان به ایسنا گفت: تعدادی از افراد تشییع کننده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادند که آمار رسمی آنها توسط پزشک قانونی اعلام خواهد شد.

عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان نیز به ایسنا گفته است، آمار کشته های این حادثه بیش از ۵۰ نفر است که بیشتر افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند اما بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال هستند.

براساس این گزارش، افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.

پیش از این کولیوند، رئیس اورژانس کشور اعلام کرده بود، تعداد جان باخته‌های حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی به ۴۰ نفر  و مصدومان به ۲۱۳ رسیده است.

مجید سعیدی، مدیر کل بحران استانداری کرمان درباره حادثه رخ داده به ایسنا گفت: در تجمع گسترده مردم متاسفانه تعدادی از هم استانی ها و هموطنان ما دچار حادثه شدند. اورژانس، هلال احمر و بیمارستانهای کرمان و شهرهای اطراف در حالت آماده باش بودند و در کمترین زمان کمک رسانی به مصدومان و انتقال فوتی‌ها صورت گرفت.

سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان امر در حال شناسایی فوتی‌ها هستند بیان کرد: مصدومان به محض ورود به بیمارستان خدمات مقدماتی و پیش بیمارستانی را دریافت کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: