کد خبر: ۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
در جریان سفر روحانی به اردبیل اتفاق افتاد؛
سد بفراجرد خلخال، سد احمدبیگلو و شبکه آبیاری و زهکشی مشکین شهر و سد تازه کند(قباله یا سمبورچای) باحضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش آوای نشاط، صبح امروز در جریان سفر رئیس جمهور به مشگین شهر سد احمد بیگلو افتتاح شد.

این سد با هدف اجرای این طرح بهره‌برداری بهینه از پتانسیل منابع آب، استفاده از سیل آب‌های نابهنگام رودخانه مشگین، بهبود شبکه‌ها و زراعت آبی موجود و توسعه اراضی دیم و بایر دارای قابلیت کشاورزی مناسب با حفظ شرایط زیست محیطی و توسعه و ایجاد امکانات گردشگری و ایجاد اشتغال عنوان شده است.

 با احداث این سد آبیاری 2 هزار و 35 هکتار از اراضی منطقه با تخصیص 1.5 میلیون مترمکعب آب، تامین آب شرب به میزان 2.75 میلیون مترمکعب، صنعت 2.87 میلیون مترمکعب، محیط زیست 2.80 میلیون مترمکعب و کل تخصیص به میزان 18.92 میلیون مترمکعب تامین می‌شود.

سد مخزنی احمدبیگلو از نوع خاکی با هسته رسی و دارای طول تاج 528 متر و عرض 10 متر است که در 18 کیلومتری غرب شهرستان مشگین‌شهر و روی رودخانه مشگین‌چایی احداث شده است.

ظرفیت مخزن این سد 27.4 میلیون مترمکعب و ارتفاع سد از پی 64.5 متر است. برای ساختمان سد و شبکه آبیاری زهکشی احمدبیگلو 2 هزار و 140 میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح سد تازه کند گرمی بصورت ویدئو کنفرانس

آبگیری سد تازه‌کند گرمی مغان با ویدئو کنفرانس افتتاح شدحجم تنظیمی این سد بیش از هشت میلیون مترمکعب بوده و با افتتاح این سد مشکلات تامین آب کشاورزی و شرب منطقه مرتفع می‌شود.

سد تازه‌کند نیز با حجم مخزن ۷.۴۲میلیون متر مکعب سالانه می‌تواند ۸.۵میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.

این سد با هدف تامین آب شرب شهر تازه‌کند و روستاهای اطراف در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سد بفراجرد افتتاح شد

سد ‌بفراجرد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۶.۹ میلیون متر مکعب است که قابلیت تنظیم سالانه ۵.۴ میلیون متر مکعب آب را دارد. این سد با هدف تامین آب شرب شهر خلخال احداث شده است

این پروژه نیز بصورت ویدئو کنفراس توسط روحانی افتتاح شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، اردبیل ، سد ، روحانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: