کد خبر: ۴۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
رجب طیب اردوغان در مراسمی که با عنوان رونمایی از اولین خودروی ملی ترکیه در گبزه برگزار شد به معرفی "توگ" پرداخت. محصولی که ادعا می شود نخستین خودرویی است که بطور کامل ساخت داخل این کشور است.

به گزارش آوای نشاط، اردوغان در مراسم مذکور ضمن اشاره به طرح های شکست خورده قبلی کشورش برای تولید یک خودروی کاملا داخلی، افزود: توگ تبدیل رویاهای 60 ساله ترکیه به واقعیت است و هنگامی که این محصول را به سراسر جهان صادر کنیم به تمامی اهداف خود دست یافته ایم.

آرزوی 60 ساله صنعت خودروی ترکیه؛ از محصول ملی تا شباهت های غیرقابل انکار به پنین فارینا (+تصاویر)

پس از این سخنرانی بود که یک دستگاه کراس اوور قرمز رنگ و یک سدان طوسی به روی صحنه آورده شد تا "توگ" بطور رسمی پیش روی دوربین خبرنگاران قرار گیرد.

اما خودروهای این برند که در مراسم، رونمایی شدند چه ویژگی هایی دارند و آیا می توان آنرا یک خودروی کاملا داخلی برای ترکیه دانست؟ در ادامه با گروه خودروی عصرایران همراه باشید.

سابقه

ترکیه در حال حاضر یکی از صادرکنندگان بزرگ خودرو به بازارهای اروپایی است زیرا خطوط مونتاژی برندهایی مطرح مانند فورد، فیات، هیوندای و تویوتا در این کشور فعالیت دارند.

اردوغان اولین بار در سال 2017 از تلاش برای تولید خودروی ملی در ترکیه و طرحی که چشم انداز آن سال 2021 بود، خبر داد. از  این رو یک پیمان اقتصادی متشکل از 5 گروه صنعتی با نام "گروه ابتکار اتومبیل ترکیه(Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu)" یا "توگ" در اواسط سال 2018 شکل گرفت تا تولید خودروهای مدنظر رئیس جمهور ترکیه را آغاز کند.

 
 

دولت ترکیه ضمن حمایت ویژه از این طرح شامل معافیت های مالیاتی و بسته های حمایتی، تضمین داده که تا سال 2035 برابر با 30 هزار دستگاه از خروجی کارخانه توگ را خریداری کند. محصولاتی که در 5 مدل و در بورسا(قطب خودرویی در شمالغربی ترکیه) تولید خواهند شد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: