کد خبر: ۴۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
اظهارات جدید مرعشی:
سخنگوی کارگزاران: استراتژي اصلاح‌طلبان، به تعبيري جمهوري اسلامي ميانه‌رو، بدون‌ترديد مورد مقبوليت بالاي 70 درصد مردم ايران قرار مي‌گيرد!

به گزارش آوای نشاط، حسین مرعشی سخنگوی حزب اصلاح طلب کارگزاران که در محافل سیاسی نیز به عنوان یک فرد بذله گو معروف است، ظاهرا در اتخاذ مواضع سیاسی نیز طنازی خاصی را دنبال می کند.

گزیده اظهارات سخنگوی کارگزاران در گفتگو با یکی از رسانه های اصلاح طلب به شرح ذیل است:

* اصولگرايان ارزشي همچنان  تصور مي‌کند که مشکلات ايران ناشي از نداشتن عملکرد انقلابي مسئولان در دهه‌هاي اخير است؛ به‌همين‌دليل درصددند که کشور را با سياست‌هاي موردنظر خود اداره کنند. حال ‌آنکه در جهان اين سياست‌ها به نحوي تجربه شده و نمونه زنده آن کوبا و کره‌‌شمالي است که به فقر، نابرابري و ناکارآمدي در اين دو کشور انجاميد. با‌اين‌همه اصولگرايان درصددند اداره کشور را تمام و کمال در دست بگيرند و با سياست‌هاي خود آن را  اداره کنند.

*افرادي هستند که از سرخوردگي و خستگي مردم از ناکارآمدي‌هاي مديريتي و مشکلات اقتصادي فرصت را براي خوشه‌گيري مغتنم شمرده و درصددند کشور را به سمت فروپاشي سوق دهند؛ در نتيجه نظام را به يک نظام سکولار تبديل کنند؛ اما چون هيچ‌گونه نيروي اجتماعي مؤثر، هدایت سياسي مشخص و سازمان اجتماعي روشني ندارند، هيچ‌گاه نمي‌توانند به اهداف خود برسند. از سويي  اما هيچ‌گاه هيچ نيرو و جرياني نمي‌تواند نظامي بهتر جايگزين نظام فعلي کند؛ زيرا هرقدر که انتقادي از شرايط داخلي وجود داشته باشد، ايجاد يک نظم جديد به سهولت ممکن نيست؛ زيرا چنين نظمي نياز به يک قدرت، پايگاه و وحدت اجتماعي و پشتيبان سياسي دارد؛بنابراين جامعه ايران سیستمی را نمي‌پذيرد که در آن منافقين و سلطنت‌طلبان نقش داشته باشند؛ زيرا در صورت پذيرش چنين امري مردم وارد يک سياه‌چاله مي‌شوند و کسي نمي‌تواند امنيت ايران را در آن شرايط تأمين کند. هيچ نيرويي نمي‌تواند تماميت ارضي ايران را در آن وضعيت حفظ کند، همان‌طور که ليبي بعد از معمر قذافي ديگر نتوانست رنگ آرامش و امنيت را به خود ببيند؛ زيرا با همه انتقاداتي که به معمر قذافي وجود داشت، او کشور را  اداره مي‌کرد، امنيت برقرار بود، نفت صادر مي‌شد، درآمدهاي نفت ميان مردم توزيع مي‌شد و نظام درماني و آموزشي رايگان وجود داشت؛ اما امروز با نبودن قذافي در ليبي، امنيت و صادرات نفت هيچ‌يک وجود ندارد، تنها امري که در ليبي صورت مي‌گيرد خريداري اسلحه و به‌کارگيري آن از طرف گروه‌ها و نيروها عليه يکديگر است.

*اصلاح‌طلبان به دنبال جمهوري اسلامي متعادلي هستند که هم از منظر سياسي کارآمد باشد و همچنين با جهان تعاملات لازم را داشته باشد تا بتواند رشد اقتصادي هشت درصد را دوباره تجربه کند و نيز مسائل فرهنگي و اقتصادي را سامان دهد و در نهايت مردم نقش اول را در ايجاد نهادهاي حکومتي همچنان ايفا کنند. بدون‌ترديد تحقق امور فوق منجر به تقويت وحدت ملي و بازگشت اعتماد عمومي مي‌شود. اين استراتژي اصلاح‌طلبان، به تعبيري جمهوري اسلامي ميانه‌رو، بدون‌ترديد مورد مقبوليت بالاي 70 درصد مردم ايران قرار مي‌گيرد.

*استراتژي جمهوري ميانه‌رو در برابر دو استراتژي بسيار خطرناک توسط نيروهاي تندرو و حاميان فروپاشي و براندازي، آينده ايران را به خوبي رقم مي‌زند، در نتيجه پايگاه اجتماعي اصلاح‌طلبان را تبيين و تقويت مي‌کند. اما ايرادي که اکنون نسبت به اصلاح‌طلبان وجود دارد اين است که اين جريان با  رسايي و صداي بلند اهداف و دغدغه‌هايش را به اطلاع جامعه نمي‌رساند. اصلاح‌طلبان با صداي بلند به مردم نمي‌گويند که به دنبال چه هستند و قرار است چگونه مسائل را مورد حل‌وفصل قرار دهند. اگر اين مسائل به مردم گفته و همه‌چيز به درستي براي جامعه تبيين شود، در اين صورت چرا نبايد نسبت به بازسازي اعتماد عمومي اميدوار بود.

*اصلاح‌طلبان بايد با صدور بيانيه‌هاي روشن و با طرح مسائل کاملا واقعي و مهم براي مردم تبيين کنند که مسيرشان از نيروهاي تندرو و نيز سياست‌هاي اشتباه دولت و ... جداست. اين جريان بايد با صداي بلند جديت خود را نسبت به مبارزه با فساد نشان دهد. همچنين بايد به جامعه توضيح دهد که براندازان به چيزي جز فروپاشي کشور و بردن آن به سوي سياهچال فکر نمي‌کنند. در نهايت آنچه کاملا مسلم است، ايران راهي جز اصلاحات ندارد و ساير راه‌ها به سياهچاله‌هاي خطرناک منتهي مي‌شود؛ اين مهم مسئله‌اي است که بايد براي مردم توضيح داد.

*بايد ديد که قاليباف تأييد صلاحيت مي‌شود يا در ليست اصولگرايان ارزشي قرار مي‌گيرد، پس از آن بايد به پيش‌بيني و تحليل درباره رياست احتمالي شهردار اسبق تهران در مجلس پرداخت. قاليباف اکنون در وسط تشک است، به همين دليل به‌هيچ‌روي مشخص نيست که تکليفش چه خواهد شد. اساسا ممکن است تأييد صلاحيت نشود. اگر قاليباف تأييد صلاحيت شود، در اين صورت بايد به بسياري از سؤالات به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس شوراي اسلامي يازدهم پاسخ دهد. به نظر املاک نجومي کوچک‌ترين آن است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: