کد خبر: ۴۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
ماجرای دامنه‌دار دانشجویان تقلبی، پس از رسوایی تلویزیونی برای یک دانشجوی قلابی دختر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش آوای نشاط، ماجرای دامنه‌دار دانشجویان تقلبی، پس از رسوایی تلویزیونی برای یک دانشجوی قلابی دختر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وارد مرحله جدیدی شد. تقلب دیگر درباره قبولی در کنکور مطرح نیست، این بار دانشجویان قلابی سوژه رسانه‌ها شده‌اند، کسانی که پول می‌دهند از یک دانشگاه خارجی پذیرش می‌گیرند، بعد پول می‌دهند و به بهانه تحریم، به دانشگاه‌های معتبر داخلی منتقل می‌شوند.

یک مقام مسئول می‌گوید: دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی توسط حراست این دانشگاه تحویل مراجع انتظامی شده است. موضوع این فرد از جنس تخلفات انتقال به داخل نیست، فرد مذکور عملا یک دانشجوی قلابی است که از سال گذشته به این دانشگاه رفت و آمد داشته، با برخی موسسات کنکور ارتباط داشته، این فرد و امثالهم در این تخلفات قطعا تنها نیستند، متاسفانه فرد مذکور و امثال او تحت عناوین مجعول رتبه برتر کنکور و نخبه و نابغه و … وارد برنامه های تلویزیونی شده و حلقه ای از یک زنجیره کلاهبرداری است که متاسفانه در سال‌های اخیر در حوزه کنکور به سواستفاده از تمایل دانش آموزان و خانواده ها به موفقیت در این آزمون، مشغولند و سالانه صدها میلیارد تومان از این راه کسب می کنند.

او درباره تقلب سیستماتیک در فروش صندلی های دانشگاه های کشور به برخی دانشجویان پزشکی که در خارج از کشور تحصیل می کردند، گفت: با مجوز دستگاه قضایی و همکاری ضابطین قضایی و بازجویی از مظنونینی که باعث تقلب در انتقال دانشجویان از دانشگاه های خارج به داخل پس از تحریم بودند، تاکنون ۲۱۱ نفر افراد در حال انتقال یا پذیرفته شده که با عناوین مختلف از جمله ارائه مدارک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی جعلی، جعل مدارک ورود و خروج از کشور، جابجایی در ترتیب و ترتب پذیرش و … با همکاری حداقل ۵ مدرسه و دبیرستان متخلف، یک آژانس مسافرتی متخلف، واسطه ها و متخلفین دیگری که با این افراد همراهی داشته اند، شناسایی شده و ضمن توقف روند پذیرش یا ادامه تحصیل آن ها، جهت برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده اند. در این رابطه تا امروز، حداقل ۵ نفر کار چاق کن خارج از مجموعه وزارت بهداشت و ۳۸ نفر از همین دانشجویان که به نوعی به دلالی و واسطه گری در این رابطه مشغول بودند و همچنین ۳ نفر از کارکنان متخلف وزارت بهداشت، یک آژانس مسافرتی و ۵ مدرسه متخلف، شناسایی شده اند که همگی جهت برخورد قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.

البته از نظر ما، این پرونده همچنان مفتوح خواهد ماند و هر مورد تخلفی که در هر مرحله ای از انتقال و پذیرش یا پس از اشتغال به تحصیل و حتی پس از فراغت از تحصیل، احراز شود بدون درنگ از ادامه روند انتقال، پذیرش، تحصیل و فراغت از تحصیل آنها جلوگیری بعمل آمده و با توجه به ماهیت مجرمانه آن به دستگاه قضایی جهت برخوردهای قانونی تحویل خواهند شد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: