کد خبر: ۴۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
این انتصاب در حالی است که در یک سال گذشته افزایش قیمت ها در کنار واردات غلط و عدم نظارت بر بازار باعث شد تا قیمت کالاهای اساسی زندگی مردم با مشکلات عدیده مواجه شود.

به گزارش آوای نشاط، طی یک سال گذشته بازار دچار التهابات زیادی شده و افزایش بی رویه قیمت‌ها موجب فشار اقتصادی به مردم شده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تنظیم بازار در یک سال گذشته به خوبی صورت نگرفته و مسئولان و متولیان در این زمینه کم کاری کرده اند.

افزایش قیمت های دوره ای به همراه کمبود برخی از کالاهای اساسی مردم در یک سال گذشته چیزی نیست که بتوان از کسی پنهان کرد؛ واردات غلط و یا عدم واردات در کنار عدم نظارت بر بازار باعث شد که قیمت کالاهایی نظیر گوشت، برنج، خرما، چای، پوشک، رب گوجه، انواع میوه و سبزی، ماکارونی، شکر، قند، حبوبات و ... یکباره بالا رفته و حتی بازار با کمبود اساسی مواجه شود.

در سال های گذشته وظیفه تنظیم بازار و رفع کمبود کالاهای ضروری مردم بر عهده معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور بود که متأسفانه با وجود اطلاع قبلی دولت از شرایط کشور، از پس شرایط کشور برنیامده و حتی در برهه ای بازار را به حال خود رها کردند.

عباس قبادی که مسئولیت تنظیم بازار و همچنین معاونت بازرگانی وزارت صمت را بر عهده دارد در یک سال گذشته نشان داد که از عهده تنظیم بازار بر نیامده است چرا که با وجود اختیاراتی که دولت به این معاونت داد مشکلات زیادی در زمینه تأمین کالاهای ضروری مردم و همچنین قیمت گذاری ها گریبان مردم را گرفت تا جایی که معیشت آنها را نیز به هم ریخت.

خبرها حاکی از آن است که در شرایطی که قبادی از عهده مسئولیت های قبلی خود به خوبی بر نیامده است به طور همزمان ریاست هیئت مدیره شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی را نیز بر عهده گرفته است. در این بین عملکرد قبادی به خاطر یک سال گذشته زیر سوال است که چرا اقدام موثری در راستای تنظیم بازار صورت نگرفت و مشکلات تکراری گریبان مردم را گرفت.

 

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: