کد خبر: ۴۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
جبار کوچکی نژاد:
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اصلاح فرایند گزینش مدیران گفت: برخی از افراد طالب پست با چک سفید امضا دادن به وکلا، نمایندگان را به ورطه فساد می‌کشانند.

به گزارش آوای نشاط، جبار کوچکی نژاد در رشت در دفتر خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به وجود تضاد طبقاتی و ساختار اشرافی‌گری در جامعه اظهار کرد: در همه لایه‌های جامعه شکاف‌های طبقاتی و ساختاری وجود دارد اما از زمان مسؤولیت آیت‌الله رئیسی این نوع ساختارشکنی‌ها در جامعه از سر گرفته‌شده است.

ضرورت اجرای قوانین مبارزه با فساد/ مجلس شفافیت را از خود شروع کند

وی با اشاره به طرح لایحه مبارزه با فساد در مجلس، افزود: این لایحه برای نخستین بار رأی نیاورد و در مرحله دوم از مجلس رأی گرفت و اکنون باید توسط دستگاه قضا اجرا شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر خانه‌تکانی عمیق در کشور پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، گفت: در همه قوا و دستگاه‌های اجرایی باید خانه‌تکانی انجام شود و در این مسیر باید ساختار مدیریتی در کشور تغییر پیدا کند و شفافیت آرا در مجلس یکی از این نوع تغییرات است که مجلس باید از خودش شروع کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون شفاف‌سازی اموال نمایندگان ملت، افزود: طبق قانون مذکور نمایندگان باید اموال قبل و بعد مسؤولیت خود را اعلام کنند تا مردم شفاف گونه از فعالیت وکلا آگاه شوند.

اصلاح قوه مجریه در گرو اصلاح دستگاه قضا و مجلس

کوچکی نژاد با بیان اینکه قوای مقننه و قضاییه قوای نظارتی هستند، افزود: تا زمانی که دستگاه قضائیه و مقننه اصلاح نشود نمی‌توان اصلاح از قوه اجرایی را انتظار داشت.

مدیران طالب پست عاملان کشیده شدن نمایندگان به فساد

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با انتقاد از دست‌وپا زدن‌های سیاسی برخی‌ها برای گرفتن پست و مسؤولیت در مناسب مختلف، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مراجعینی که برای گرفتن پست به من مراجعه می‌کنند مستقیماً اذعان می‌کنند که در دوران مسؤولیت هر آنچه شما میگویید را انجام خواهم داد و این چک سفید امضا دادن و کشاندن نماینده به ورطه فساد است و می‌طلبد سیستم گزینش مدیران اصلاح شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با تأکید بر تغییر ساختار به‌صورت هدفمند از سوی قوا ازجمله قضائیه افزود: در مقابله با فساد گرچه اقدامات بسیار خوبی از سوی قوه قضائیه دیده می‌شود اما اگر این فعالیت‌ها ساختاری و نظامند نباشد نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

تمرکز ارائه خدمات به بیماران با احداث مگاهاسپیتال در رشت

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به مشکلات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان در گیلان گفت: در تلاشیم علیرغم احداث یک بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در سراوان، یک بیمارستان یک هزار تختخوابی را در رشت احداث و ارائه خدمات به بیمار به‌صورت متمرکز انجام شود.

 

کوچکی نژاد با انتقاد از عدم توسعه بهداشت درمان استان با جمعیت ثابت و شناور در آن گفت: در ارائه خدمات دیالیز، سی‌سی‌یو و آی سی یو در استان بحران داریم اما در تلاشیم علیرغم رشد بیمارستان‌های خصوصی در استان، بیمارستان‌های دولتی را نیز ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به سرگردانی بیماران با عدم پوشش مناسب بیمه‌های درمانی افزود: به دلیل نوسانات و تلاطم بیمه‌ها مردم در مراکز درمانی سرگردان هستند و باید ابتدا بیمه‌ها در کشور ازجمله استان گیلان ساماندهی شوند.

حل معضل زباله در کیژده، یک تیر با دو نشان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل پسماند در رشت ازجمله مسئله تخلیه زباله در روستای کیژده رشت بیان کرد: محدوده‌ای که زباله در آن تخلیه می‌شود در حوزه شهر است و قرار است از زباله خالی و پس‌ازآن آسفالت شود تا اتوبان‌های شرقی و شمالی مرکز استان را به یکدیگر وصل کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه چندین بار نسبت به معضل پسماند و کم برخورداری امکانات در کیژده به مسؤولان تذکر داده شده، خاطرنشان کرد: این روستا علاوه بر وجود زباله از فقدان آب شرب سالم نیز محروم است که باید سریعاً موردتوجه قرار گرفته و از امکانات اولیه توسعه‌ای برخوردار شوند.

هشدار به بستن راه توسط سراوانی‌ها پس از اتمام روزشمار

کوچکی نژاد همچنین به معضل بزرگ پسماند شمال کشور، سراوان اشاره کرد و با اسفناک برشمردن این مسئله گفت: برای حل مسئله پسماند در سراوان روزشمار تعیین کرده‌اند و کمتر از ۵۰ روز تا پایان مهلت مصوب باقی مانده است؛ مردم آخرین اولتیماتوم را به مسؤولان داده‌اند و یقیناً پس از پایان مهلت قانونی راه را خواهند بست.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند زباله ظاهراً به مردم سراوان و روستاهای هم‌جوار آسیب جدی وارد کرده است، تصریح کرد: علیرغم آسیب‌های جدی و مستقیمی که به حدود هشت هزار نفر وارد می‌شود خیلی‌ها شاهد جنایت خاموش در سراوان نیستند درحالی‌که با تأمل عمیق در سراوان مشاهده می‌شود، رودخانه‌ای از شیرابه‌های سمی و سیاه‌رنگ در حال حرکت به سمت شهر رشت است که تمام شهر را آلوده کرده و مزارع پایین‌دست نیز همگی آلوده هستند.

پیشنهاد تخلیه زباله سراوان به منطقه خشک با قطار

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرات پی‌درپی به مسؤولان کشور در خانه ملت در خصوص حل سریع معضل پسماند در سراوان، بیان کرد: اخیراً فرماندار رشت اکیپی را به محل سراوان اعزام کرده درحالی‌که اعزام اکیپ مشکل را حل نمی‌کند و باید یا دستگاه زباله‌سوز در سراوان نصب، یا زباله تر و خشک از مبدأ از یکدیگر جدا و یا این زباله از طریق قطار باری به مناطق خشک با هدف تصفیه و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی منتقل شود.

معلمان خواهان دریافت حقوق و مزایای بدون تبعیض‌اند

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت سنگین معلمان در سطح مدارس و نحوه دریافت حق‌الزحمه‌ها گفت: معلمان در راستای تعلیم و تربیت زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند و خواستار دریافت حقوق و مزایا بدون تبعیض هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: در ادوار مجلس و ابتدای برنامه دوم، بارها هشدارهایی مبنی بر انحراف در صندوق ذخیره فرهنگیان را دادم اما با دست‌هایی که در مجلس حاکم بود، اجازه تحقیق و تفحص داده نمی‌شد و این اجازه در روزهای نخست کاری مجلس دهم در دستور کار قرار گرفت و فسادهای گسترده‌ای را داد که منجر به روانه شدن ۵۰ نفر به زندان شد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه پس از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درخواست تغییر شاکله صندوق را کرده‌ام، افزود: صندوق با همه منابع و شرایطش باید تبدیل به بانک شود چون در حال حاضر این صندوق به حیات خلوت وزرا تبدیل شده است اما با تبدیل به بانک، نظارت بانک مرکزی را در پی دارد و فرهنگیان‌ نیز می‌توانند سهام‌دار آن باشند.

بازنشستگی یک‌صد هزار نفر فرهنگی طی امسال

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت معلمان حق‌التدریس، پیش‌دبستان و نهضتی گفت: یک گروه ۱۰ هزارنفره از معلمان خرید خدمات، یک گروه حدوداً ۶۰ ههزارنفره از معلمان پیش‌دبستان و یک گروه نهضت سوادآموزی در صف تبدیل وضعیت و استخدام قرار دارند که تصمیم گرفتیم معلمان پیش‌دبستان و نهضتی را استخدام کنیم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه طی امسال یک‌صد هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند، افزود: تنها حدود یک هزارو ۲۰۰ تا یک هزارو ۳۰۰ فرهنگی از استان گیلان از بدنه آموزش‌وپرورش جدا می‌شوند.

وی را بیان اینکه دولت ظرفیت قانونی استخدام حجم وسیعی از معلمان در بخش‌های مختلف را دارد، گفت: علاوه بر معلمان خرید خدمتی و نهضتی بخشی دیگر از سوی دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شوند و این امکان برای دولت وجود دارد که استخدام بیشتری نیز داشته باشد.

آموزش‌وپرورش اجازه ظلم مؤسسات به معلمان شاغل در مدارس غیردولتی را ندهد

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با اشاره به وضعیت معلمان شاغل در مدارس غیردولتی نیز بیان کرد: معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تنها باید در مدارس خودشان جذب شوند اما مجلس دولت را مکلف کرده تا بخش از حق بیمه این معلمان را دولت و بخش دیگر را مؤسسان مدارس غیردولتی پرداخت کنند هرچند این قانون به‌درستی اجرا نمی‌شود و معلمان را با نگرانی روبرو کرده است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافتی حداقلی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی نسبت به درج حقوق قانونی و مصوب در سیستم مؤسسات آموزشی غیردولتی افزود: باید آموزش‌وپرورش با نظارتی که انجام می‌دهد، اجازه ندهد مدیران مؤسسات به معلمان شاغل در این مدارس ظلم کنند هرچند در تلاشیم تا حداقل حقوق کارگری و یا مصوب آموزشی به این معلمان را در مجلس مصوب کنیم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه مجلس قوانین کلی مربوط به مدارس غیردولتی را وضع و به دولت ابلاغ کرده، گفت: دولت باید در تدوین آیین‌نامه‌ها به حقوق و دستمزد معلمان شاغل در مدارس غیردولتی بیشتر توجه کند تا حق آن‌ها ضایع نشود.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: