کد خبر: ۳۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال آیت‌الله محسنی در شهر روتردام هلند قرائت شد.

به گزارش آوای نشاط، مراسم ارتحال آیت‌الله العظمی حاج شیخ محمد آصف محسنی در مرکز اسلامی «ایمان» در شهر روتردام هلند برگزار شد.

در این مراسم که علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران، فرزندان مرحوم آیت‌الله محسنی، روحانیون، دیپلمات‌ها و جمع کثیری از شیعیان مقیم هلند از کشورهای ایران، افغانستان، عراق، ترکیه و هلند حضور داشتند، متن پیام‌های تسلیت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ارتحال این فقیه عالیقدر توسط یکی از دیپلمات‌های کشورمان قرائت شد.

 

 

در این مراسم همچنین علاوه بر قرائت آیات قرآن کریم، پیام حضرت آیت الله سیستانی و زندگینامه آیت الله محسنی بازگو شد و شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف درباره مقام علمی و خدمات ارزنده این عالم مجاهد سخنرانی کردند.
آیت الله محمدآصف محسنی قندهاری از علمای شیعه و مرجع تقلید شیعیان در افغانستان، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل بود. او همچنین عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رهبر پیشین حزب حرکت اسلامی افغانستان و مؤسس تلویزیون تمدن بود. 
در پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب که در این مراسم قرائت شد، آمده است: «ده‌ها سال مجاهدت فی سبیل الله در میدان‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی در کشور اسلامی افغانستان و همراه با مردم شجاع و غیور آن سامان، کارنامه‌ افتخارآمیز این روحانی بلندپایه را نشان می‌دهد و برکات مستمر و ماندگار آن، میراث ارزشمند معنوی آن بزرگوار است.»

آیت‌‌الله العظمی «شیخ آصف محسنی» مرجع تقلید شیعیان افغانستان 14 مرداد ماه در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: