کد خبر: ۳۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که «حاییم کاتس» وزیر رفاه اسرائیل که پیش تر متهم به فساد مالی و کلاهبرداری شده بود از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش آوای نشاط، منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که «حاییم کاتس» وزیر رفاه رژیم صهیونیستی که پیش تر متهم به فساد مالی و کلاهبرداری شده بود از سمت خود استعفا کرده است.

کاتس در استعفانامه خود اتهام هایی که علیه وی مطرح شده را رد کرده است.

پیش تر رسانه ها گزارش کرده بودند که «آویحای مندلبلیت» دادستانی صهیونیستی قصد دارد در چند روز آینده برای حاییم کاتس کیفرخواست کلاهبرداری و خیانت در امانت صادر کند.

کاتس 71 ساله با اتهاماتی مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت و دادن اطلاعات مهم از داخل این رژیم به گرداننده سرمایه های خود و سوءاستفاده از این اطلاعات مواجه است.

وی که عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود نیز هست، گفته آماده دفاع از خود در برابر اتهام های مطرح شده است.

در همین رابطه بنی گانتس (رئیس حزب مخالف آبی- سفید) گفت: مقام های کابینه زمانی که متهم به مسائل مجرمانه می شوند سعی می کنند تا از مصونیت قضایی خود استفاده کنند و این نشان از میزان بی اخلاقی است که اسرائیل در زمان نخست وزیری نتانیاهو به آن رسیده است.

طبق اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، کاتس پنجمین وزیر این رژیم است که علیه او کیفرخواست صادر خواهد شد. این رسانه‌ها گزارش دادند که فهرست افراد متهم به فساد در کابینه رژیم صهیونیستی شامل نتانیاهو نخست وزیر، «آریه درعی» وزیر امور داخلی، «یعقوب لیستمن» وزیر بهداشت، «دیوید امسالم» وزیر اطلاع رسانی و «حاییم کاتس» وزیر رفاه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود به کلاهبرداری، خیانت در امانت و پرداخت رشوه متهم است و احتمالا دادستانی پس از تحقیقاتی که از وی و همسرش انجام داده، در ماه اکتبر (مهرماه) آینده بعد از انتخابات این رژیم در ماه سپتامبر (شهریورماه) این اتهامات را به وی تفهیم کند.

پیش تر نتانیاهو از دادستانی رژیم صهیونیستی خواسته بود تا به دلیل برگزاری انتخابات مجدد پارلمان در ماه سپتامبر (شهریور ) جلسه استماع به زمان معقولی پس از برگزاری انتخابات موکول شود که با مخالفت دادستان مواجه شده بود.

خانواده نتانیاهو در طول ماه‌های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم ۱۲ بار در پرونده‌های هزارگان خود، به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: