کد خبر: ۳۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس گفت:در این زمینه هنوز فرصت باقی است و رئیس جمهور به هر جمع بندی که برسند به سرعت اعلام خواهند کرد.

به گزارش آوای نشاط، اواسط خردا ماه سال جاری محمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش به منظور شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داد که پس از آن سیدجواد حسینی با حکم رئیس جمهوری به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

طبق قانون اساسی رییس‏ جمهور می‏ تواند برای‏ وزارتخانه‏ هایی‏ که‏ وزیر ندارند حداکثر برای‏ مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید، بر همین اساس پایان مهلت سرپرستی وزارت آموزش و پرروش از سوی سید جواد حسینی 19 شهریور است و رئیس جمهور باید تا پیش از این مهلت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

در همین راستا علی ربیعی سخنگوی دولت درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رای اعتماد گفت: در این زمینه هنوز فرصت باقی است و رئیس جمهور به هر جمع بندی که برسند به سرعت اعلام خواهند کرد. من از گزینه های پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه ای برای معرفی وزیر زن در دستور کار دارد یا خیر، افزود: دولت در این زمینه منعی ندارد اما ما امروز باید بتوانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم تا فرد معرفی شده هم به مسائل دانش آموزی اشراف داشته باشد و هم اینکه دانش آموزان و معلمان اطمینان خاطر داشته باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای دولت وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد بلکه بیشتر بر این تاکید داریم که وزیر خوب و کارآمدی انتخاب شود که بتواند مسائل دانش آموزی و معلمان را در این شرایط به بهترین شکل مدیریت کند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: