کد خبر: ۳۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی ضمن اشاره به فتوای صریح مقام معظم رهبری علیه ساخت سلاح هسته‌ای تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران داشتن بمب اتمی را باعث امنیت خود نمی‌داند.

به گزارش آوای نشاط،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد، در نیویورک به سر می‌برد، روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست زیرا نه‌تنها رهبر معظم انقلاب علیه ساخت سلاح هسته‌ای فتوا داده،‌ بلکه جمهوری اسلامی ایران اساساً داشتن چنین سلاحی را باعث امنیت خود نمی‌داند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه تصریح کرد: «اگر دنبال ساخت سلاح هسته ای بودیم همان موقع که هزینه اش را دادیم می توانستیم بسازیم؛ اما نه آن زمان و نه اکنون دنبال آن نیستیم چون رهبر عالی ایران یک فتوای مذهبی برای منع آن داده؛ از طرفی داشتن بمب اتمی را امنیت آور نمی دانیم.»

ظریف در مورد خروج آمریکا از برجام و تلاش این کشور برای مذاکره آن هم در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی شدید علیه ملت ایران وضع کرده است نیز گفت : «ما میز مذاکره با آمریکا را ترک نکردیم آنها ترک کردند و می توانند برگردند و می دانند چگونه باید برگردند.

وی همچنین درباره اقدام غیرقانونی انگلیس مبنی بر توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل‌الطارق نیز تصریح کرد: «یک اصل اساسی و بدیهی در حقوق این است که کسی از قانون شکنی سود نمی برد. انگلیس هیچ حقی در توقیف کشتی حامل نفت ایران نداشته؛ این کار آنها یک دزدی دریایی محض است.

ظریف همچنین در واکنش به اتهامات آمریکا و متحدانش علیه ایران و اینکه آنها می‌گویند ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند، خاطرنشان ساخت: «ما دنبال تغییر رژیم در هیچ کشوری نیستیم و به ما ربطی ندارد کدام حکومت در کدام کشور بر سر کار است. به مردم شان مربوط است.»
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان تأکید کرد: «ایرانیان دوست دارند در صلح و آرامش زندگی کنند اما با عزت و شرافت.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
برچسب ها: ظریف ، بمب اتمی ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: