کد خبر: ۳۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نارضایتی ۵۰ درصدی مردم پایتخت از طرح زوج و فرد خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، علی پیرحسین‌لو با اعلام نتایج نظرسنجی که در خصوص نتایج طرح ترافیک و زوج و فرد انجام شد، گفت: از اول تیرماه طرح زوج و فرد ملغی و طرح جدید کاهش آلودگی هوا جایگزین آن می‌شود و برهمین اساس معاونت حمل و نقل تصمیم گرفت نظرسنجی از مردم قبل از اجرای طرح انجام دهد تا نگرش آنها را در مورد طرح جدید ترافیکی بسنجد.

وی با بیان این‌که جامعه آماری بیش از ۱۵۰۰ نفر از شهروندان بالای ۲۵ سال تهرانی بوده‌اند، گفت: نتایج جالبی از این نظرسنجی احصاء شد؛ به گونه‌ای که ۵۰.۸ درصد مردم معتقد بودند که ایجاد تغییر در طرح زوج و فرد فعلی یک ضرورت است و به عدم کارایی طرح فعلی اذعان داشتند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که ۲۰ درصد مردم بدون نظر بودند، ادامه داد: این در حالی است که ۲۸.۳ درصد مردم معتقد بودند که با حفظ طرح موجود می‌توان تغییراتی در راستای بهبود این طرح اعمال کرد.

پیرحسین‌لو با بیان این‌که افرادی که در داخل محدوده طرح زندگی می‌کردند، حمایت بیشتری از تغییر طرح زوج و فرد داشتند، افزود: ۵۸.۸ درصد از ساکنان محدوده معتقد بودند که طرح زوج و فرد باید تغییر کند و این نشان می‌دهد که عوارض و آزار طرح زوج و فرد برای آنها محسوس‌تر بوده است.

وی با بیان این‌که ۵۰ درصد مردم از کلیات سیاست‌های ترافیکی شهرداری تهران رضایت داشته و با آن همراهی می‌کردند، گفت: البته ۳۰ درصد نیز کلا ناراضی بوده و ۲۱ درصد از مردم نیز نظری در این خصوص نداشتند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکی‌ دیگر از موارد نظرسنجی در مورد تاثیر کنترل معاینه فنی بود که ۶۱.۲ درصد مردم معتقد بودند سختگیری در اخذ معاینه فنی به کاهش آلودگی هوا کمک کرده است و ۲۱.۹ درصد مردم نیز این اقدام را ناموفق می‌دانستند.

به گفته پیرحسین‌لو، یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که اطلاع مردم از تخفیف معاینه فنی برتر خوب بوده است؛ هرچند که از خدمات هوشمند الکترونیکی و غیرحضوری طرح ترافیک نسبتا رضایت داشتند.

وی با بیان این‌که مردم معتقدند که اطلاع‌رسانی درستی دراین زمینه انجام نگرفته است، اظهار کرد: ۴۳ درصد نارضایتی مردم از عدم اطلاع‌رسانی صداوسیما بود و از بین رسانه‌های مختلف همچون سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، روزنامه و غیره اعلام کردند که توقع‌شان از صداوسیما بیشتر است؛ هرچند که ما نیز به طور جدی به عدم اطلاع‌رسانی صداوسیما انتقاد داریم، چرا که تغییر طرح ترافیکی یک مساله‌ عمومی برای شهر تهران است و باید همه در راستای اطلاع‌رسانی آن کمک کنند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که براساس مصوبه شورای شهر باید درآمدهای طرح ترافیک صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود، گفت: سه چهارم مردم تردید دارند که درآمدهای شهرداری از این محل صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود که البته این فرسایش سرمایه اجتماعی و بی‌اعتمادی به نهاد شهرداری از گذشته به ما ارث رسیده است و باید این مساله بهبود یابد.

پیرحسین‌لو با بیان این‌که این نظرسنجی قبل از اجرای طرح لغو زوج و فرد، انجام شده، گفت: یک ماه بعد از اجرای طرح نیز نظرسنجی دیگری صورت می‌گیرد تا میزان موفقیت این طرح از نظر مردم مورد پایش قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: