کد خبر: ۳۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
رأی هیئت بدوی انتظامی پرونده امیرعلی صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از دیار آفتاب؛ در شهریورماه سال گذشته حادثه‌ای دردناک برای دختربچه‌ای که در آستانه سه‌سالگی قرار داشت در یک مطب دندانپزشکی در اراک رخ داد.

این حادثه که منجر به مرگ روناک شد و خانواده را داغدار کرد نشان از بی‌توجهی دندان‌پزشک کودکان به خونریزی بینی این دختربچه داشت.

به گفته مادر روناک زمانی که قرار شد دخترم تحت درمان قرار گیرد، خون‌دماغ شد، از دکتر خواستم اجازه دهد خون بینی‌ روناک قطع شود، اما او گفت نیازی نیست، دستمالی را در بینی روناک گذاشت، به کمک دستیارانش روناک را به‌زور نگه‌داشته و مشغول درمان دندان شدند که بعد از گذشت ۵ دقیقه ناگهان نفس روناک بند آمد، دکتر دستمال را از بینی دخترم خارج کرد، ناگهان خون زیادی از بینی او بر زمین ریخت، از ترس نمی‌دانستم چه کنم، هیچ امکانات و وسیله‌ای برای احیا نبود، تمام‌صورت و بدن روناک کبود شده بود، بلافاصله از اورژانس درخواست کمک کردیم، اورژانس آمد و دخترم را به بیمارستان راه‌آهن منتقل کردند. و بعد از ۳۸ روز در کمال ناباوری و پس‌ازآنکه سطح هوشیاری کودک کم و کمتر می‌شد و تمام اعضای حیاتی بدنش را چون قلب و ریه و ... یکی‌یکی از دست داد و تسلیم دستان سرد مرگ شد.

بعدازاین اتفاق جان‌سوز خانواده این طفل خردسال از پزشک شکایت کرده و بارها و بارها از نظام پزشکی خواستند که س-م(پزشک مقصر) را معلق کنند تا حادثه‌ای این‌چنینی برای فرد دیگری رخ ندهد.

اما به دلیل فرآیند بررسی پرونده این حکم تا چند ماه بعد صادر نشد تا اتفاق مشابه دیگری رخ بدهد و خانواده‌ای را در بیم از دست دادن فرزند خود فروببرد.

در ۱۸ بهمن‌ماه امیرعلی دومین قربانی این مطب دندان‌پزشکی شد که تبلیغات گسترده و حتی ویزیت رایگان در مهدهای کودک نام او را تا حدودی برای مردم اراک مطرح کرده بود.

پدر امیرعلی درباره جزئیات این اتفاق گفت: زمانی که دکتر بعد از تزریق آمپول مشغول درمان می‌شود، پسرم بی‌قراری می‌کند، سه نفر از دستیاران پزشک دست و پای او را می‌گیرند و هنگامی‌که مادرش می‌خواهد مانع از ادامه کار شود، به او می‌گویند شما دخالت نکن، ناگهان بعد از چند دقیقه امیرعلی دچار ایست شد و قلب و نبضش از کار می‌افتد، بعد از گذشت پنج دقیقه مجدد امیرعلی را پایین آورد، با اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان راه‌آهن منتقل کردیم، چند روز است امیرعلی با سطح هوشیاری پایین در بیمارستان بستری است و هیچ‌کسی هم پاسخگو نیست.

حال پس از گذشت چند ماه از اتفاقات دردناکی که برای این دو کودک در این مطب دندان‌پزشکی رخ داد، رأی هیئت بدوی انتظامی پرونده امیرعلی صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شد.

در حکم صادره از سوی هیئت بدوی انتظامی پیرامون پرونده امیرعلی آمده است: بر اساس کیفرخواست شماره ۶۱ مورخ  ۱۳۹۸.۱.۲۲ دادستان محترم انتظامی سازمان نظام پزشکی اراک علیه خانم دکتر س. م به شماره نظام پزشکی ۱۱۶۵۰۲  مبنی بر  قصور و سهل‌انگاری در انجام وظایف قانونی منجر به آسیب سیستم عصبی و زندگی نباتی آقای امیرعلی ترابی فرزند غلام موضوع شکایت آقای غلام ترابی فرزند ترابعلی ، هیئت با توجه به محتویات پرونده کیفرخواست یادشده و گزارش عضو محقق مبنی بر اینکه به علت ۱ـ عدم آگاهی و رعایت اصول پایه احیای قلبی و عروقی، ۲ـ عدم توجه به بالین کودک در حین عمل و اصرار به ادامه کار در زمان بدحال شدن کودک ۳ـ  عدم آگاهی از دستورالعمل‌های مربوط به مهار فیزیکی و اندیکاتورنویس‌های آن و استفاده از نیروی انسانی صرف جهت مهار فیزیکی کودک توسط پزشک معالج منجر به کاهش سطح هوشیاری، آسیب به سیستم عصبی مرکزی و به دنبال آن زندگی نباتی بیمار شده است، قصور در درمان منتهی به آسیب سیستم عصبی مرکزی امیرعلی ترابی فرزند غلام توسط پزشک یادشده محرز دانسته و با استناد به ماده ۳ بند ت ماده ۲۲ آیین‌نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرفه‌ای پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی و بند ز تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۳.۸.۱۶ مجمع تشخیص مصلحت نظام و تکرار قصور از سوی پزشکی یادشده حکم به محکومیت نامبرده به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر و اعلام می‌دارد این رأی با استناد به ماده ۳۴ قانون مذکور ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در هیئت تجدیدنظر انتظامی نظام پزشکی استان است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: