|
به گزارش آوای نشاط، مجید فراهانی در جمع شورایاران محلات ۲۷ گانه شمال تهران که با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و معاونان و مدیران شهری این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در این چند سال ۳ هزار باغ در شهر تهران به برج تبدیل شد، ولی با لغو مصوبه برجباغ اگرچه درآمدهای شهرداری کم شد، ولی در راستای حفظ هویت باغ شهر و بافت روستایی و شهری تهران نقش مؤثری داشت.
وی گفت: کنار حفظ باغات باید فضاهای خالی شهر را به بوستان و فضای سبز تبدیل کنیم تا سرانههای فضای سبز در همه محلهها یکسان باشد.
فراهانی، ترافیک را مهمترین معضل منطقه یک دانست و گفت: منطقه یک با وجود اینکه بیشترین سهم درآمدزایی در شهرداری تهران را دارد، ولی ساکنان آن در آسایش بهسر نمیبرند لذا شایسته نیست که ساکنان این منطقه با مشکلات تردد و ترافیک اذیت شوند.
وی با اشاره به تلاشهای مستمر شهردار و همکاران وی در منطقه یک در راستای لایروبی و پاکسازی روددرهها و مسیلهای این منطقه گفت: اقدامات مستمر مدیریت شهری این منطقه توانست با وجود افزایش دبی آب در رودخانههایی، چون دربند از رخداد سیل جلوگیری کند چرا که حجم آب رودخانهها ۳۵ درصد بالاتر از حجم آبی شده بود که در سال ۶۶ منجر به حادثه سیل تجریش شده بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران از همه شورایاریهای محلات منطقه یک در کمک به سیلزدگان تشکر کرد و گفت: این منطقه سرآمد کمک به سیلزدگان بود و شهرداری تهران نخستین گروه امدادی را به مناطق سیلزده در همان روزهای اول حادثه اعزام کرد و تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان مبالغ نقدی و نزدیک به ۱۰ خاور اجناس و کمکهای مردمی به مناطق سیلزده ارسال شده است.
وی جذب و مشارکت سرمایه گذاران و شهروندان را برای توسعه پروژههای منطقهای و محلهای الزامآور دانست و افزود: امسال بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای منطقه یک مصوب شد تا بتوانیم پروژههای این منطقه را پیش ببریم.
مدلهای جدید حملونقلی الگوی جدید گردشگری
موسوی، شهردار منطقه یک نیز با تأکید بر توسعه ظرفیتهای گردشگری در منطقه یک گفت: مدهای جدید حملونقلی بهعنوان یک الگوی جدید در مسیرهای کوتاه و گردشگری میتواند علاوه بر افزایش استقبال عموم شهروندان مورد توجه کارشناسان ترافیکی هم قرار بگیرد.
وی با اشاره به ایجاد یک پایانه گردشگری در غرب منطقه کنار نمایشگاه بینالمللی اظهار کرد: با مشارکت مجموعه ورزشی ــ تفریحی توچال و نمایشگاه بینالمللی میتوان پارکینگ گردشگری را کنار نمایشگاه بینالمللی ایجاد و این فاصله یک الی دو کیلومتری از بلوار دانشجو تا توچال را با یک مد جدید حملونقلی مانند منوریل، الآرتی و حتی تلهکابین و... وصل کرد.
موسوی اضافه کرد: با مدیریت مجموعههای توچال، دربند و اردوگاه شهید باهنر نیز برای توسعه گردشگری منطقه مذاکره کردهایم و آنها آماده سرمایه گذاری هستند که امیدواریم با حمایت شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم در این مسیر قدم مؤثری برداریم.
وی تصریح کرد: با اتصال خط ۱ و ۳ مترو به یکدیگر که منجر به خروج قسمت شرقی منطقه از بنبست ترافیکی میشود و ایجاد ایستگاههایی در محلههای پرتردد، چون چیذر و امتداد خط ۱ بهسمت، ولی عصر (عج) و ایجاد ایستگاه باغ فردوس میتوان ترافیک را در بخش غربی نیز کاهش داد.