کد خبر: ۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: طبق قانون وزارت کشور، تایید صلاحیت شهردار منتخب را طی ۲۰ روز انجام داده و نتیجه را به شورا اعلام می کند.

به گزارش «آوای نشاط»، محسن هاشمی در جاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران  با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اخذ میثاق نامه از شهردار جدید افزود: بحثی در مورد گرفتن میثاق نامه از شهردار جدید مطرح نشده و فکر نمی کنم اعضا نسبت به این موضوع حساس باشند.

هاشمی در خصوص پروسه تایید و شروع به کار شهردار جدید تهران تصریح کرد: نامه و پرونده انتخاب جناب افشانی به عنوان شهردار منتخب شورا با امضای من برای شخص وزیر کشور ارسال شد و طبق قانون وزارت کشور، تایید صلاحیت شهردار منتخب را طی ۲۰ روز انجام داده و نتیجه را به شورا اعلام می کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تایید شهردار جدید زودتر این پروسه انجام شود، افزود: به نظر نمی رسد باتوجه به اینکه افشانی معاون وزیر بوده است، کار تایید صلاحیت ایشان با مشکلی روبرو شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تاثیرات احتمالی خروج آمریکا از برجام بر قراردادهای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این موضوعات بیشتر مربوط به شهرداری می شود تا شورا، اما در خصوص فاینانس های شهرداری فکر نمی کنم، مشکلی ایجاد شود چراکه هنوز طرف های دیگر برجام به این قرارداد پایبند هستند.

هاشمی  در پاسخ به این سئوال که آیا از صحت و سلامت شهردار جدید مطلع هستید، گفت: دفعه پیش هم گفتم در این زمینه با من شوخی نکنید و جدی سوال کنید.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود جلسات شورای شهر تهران به صورت علنی برگزار می‌شود اما تصمیمات آن در جلسات غیرعلنی گرفته می‌شود آیا این گفته را تایید می‌کنید، پاسخ داد: سئوال شما سفسطه انگیز است همه افراد حتی در مجلس شورای اسلامی دارای فراکسیون هستند که با هم در آن فراکسیون‌ها هم‌اندیشی می‌کنند. در درون یک مرکز انتخابی افراد با اندیشه‌های مختلفی حضور دارند و قبل از اینکه وارد صحن علنی شوند با هم هم‌اندیشی می‌کنند تا نسبت به بررسی حواشی‌ تصمیماتی که می‌گیرند کاملا آگاه باشند.  

هاشمی تصریح کرد: از آنجا که شورای پنجم یک شورای یکدست است لذا جلسات هم‌اندیشی آن نیز یکدست می‌شود و شما فکر می‌کنید ما جلسات پشت پرده برگزار می‌کنیم. در همه جای دنیا این اتفاق صورت می‌گیرد و هیچ چیز پشت پرده‌ای وجود نداشت و همه چیز کاملا شفاف بوده است. جالب این است که از جلسات هم‌اندیشی ما همه آگاه هستند و موضوعات مطرح شده در آن مورد انتقاد و بررسی گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد و من فکر نمی‌کنم این موضوع باعث ناراحتی کسی شود.

وی در پاسخ به این سئوال که درست است؛ همه متحد هستند و بحث اصلاح طلبی است اما گرایش‌های متعددی وجود دارد، چگونه در انتخاب یک شهردار به اجماع رسیدید خاطرنشان کرد: ما از ۲۸ نفر برای انتخاب شهردار شروع کردیم که هشت نفر انصراف دادند و ۲۰ نفر باقی ماندند. شورا روی ۲۰ نفر برنامه‌ریزی کرد. از این ۲۰ نفر به تعداد هفت نفر رسیدیم و از این هفت نفر سه نفر انصراف دادند و در نهایت دو نفر باقی ماندند. طبیعی است که یک نفر از این افراد نیز به عنوان شهردار تهران رای می‌آورد و این روال کاملا طبیعی است.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که آقای افشانی امروز در جلسه حضور نداشتند، گفت: قرار هم نبود بیایند و دعوت هم نشده بودند و لازم نیست که اینجا باشند انشاءالله زمانی که حکم را از وزیر کشور گرفتند ما ایشان را به شورا دعوت می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اظهاراتش در صحن علنی مبنی بر اقداماتی که در ایستگاه مترو قیطریه انجام شده است، گفت: این ایستگاه در برابر تشعشعات رادیواکتیو و حمله‌های شیمیایی و هرگونه حمله دیگری ایمن‌سازی شده است. این تنها ایستگاهی است که در تهران ایمن‌سازی شده و هزینه اجرای آن ۳۰ درصد از بقیه ایستگاه‌ها بیشتر بوده است.

هاشمی همچنین در صحن علنی در جریان بررسی طرح اختلاط پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، افزود: این دو طرح با هم همخوانی ندارد، مدیریت بحران در خصوص زلزله، سیل و آسیب‌های غیرمترقبه و طبیعی است، در حالی که پدافند غیرعامل بحث دیگری داشته و در موقع حمله دشمن وارد عمل می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با ضرورت وجود طرحی در خصوص پدافند غیرعامل در تهران، گفت: باید در این رابطه با سردار جلالی برنامه گذاشته و مذاکره کنیم، چرا که در تهران در رابطه با پدافند غیرعامل مصوبه‌ای نداریم.

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: