کد خبر: ۳۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی به صورت مستمر پیگیر موضوع آزادسازی 5 مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان است، گفت: نقش طرف پاکستانی در این مسأله بسیار مهم بوده و آنها باید موضوع را فیصله دهند.

به گزارش آوای نشاط، محمد نعیم امینی فرد در گفت وگویی، در پی انتشار آخرین تصاویر از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم و ادعای آنها مبنی بر عدم پیگیری موضوع از سوی ایران، گفت: مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، وزارتخانه های کشور و امور خارجه و استانداری مستمرا موضوع را پیگیری می کند و ادعای آنها درست نبوده و موضوع در حال بررسی و مذاکرات در حال انجام است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری آزادی تعدادی از مرزبانان ربوده شده، عنوان کرد: نقش دولت پاکستان در آزادسازی این تعداد مثبت بوده است لذا اگر آنها اراده کنند می توانند در جهت آزادسازی 5 مرزبان باقیمانده نیز مثمر ثمر باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین خواسته این گروهک تروریستی مبادله مرزبانان با زندانیان امنیتی ایران است، گفت: با این حال نقش طرف پاکستانی در این موضوع مهم است و آنها باید موضوع را فیصله دهند.

امینی فرد در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی تسلط کامل به قبایل خود دارد، ابراز داشت: با این حال کشورهای افغانستان و پاکستان تسلط کافی بر قبیله های خود ندارند و به احتمال زیاد مرزبانان در قبایل آنها هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان ا ینکه دیپلماسی عمومی مورد استفاده قبایل نیز می تواند در آزادسازی مرزبانان موثر باشد، خاطرنشان کرد: تا کنون روند اقدامات خوب بوده و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی از آزادی مرزبانان به گوش برسد.

منبع : خانه ملت 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: