کد خبر: ۲۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
مقامات سازمان هواپیمایی پاکستان اعلام کردند که تمامی پروازهای داخلی و خارجی این کشور به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش آوای نشاط، حریم هوایی پاکستان که متعاقب بالا گرفتن تنش ها با هند طی چند روز گذشته بسته شده بود و تمامی پروازهای داخلی و خارجی این کشور را دچار اختلال کرده بود، امروز به حالت عادی بازگشت.

مقامات سازمان هواپیمایی پاکستان با اعلام این خبر گفتند که تمامی پروازهای شهرهای «اسلام آباد»، «کراچی»، «پیشاور» و «کویته» به حالت عادی بازگشته است.

افزون بر این فرودگاه های شهرهای «ملتان» و «لاهور» نیز از تاریخ ۱۳ اسفند، روزانه یک ساعت باز می شود و همچنین مسافرینی که قصد عزیمت به لاهور دارند را به فرودگاه های اسلام آباد و پیشاور منتقل می کنند.

همچنین پروازهای فرودگاه «باچاخان» نیز به حالت عادی بازگشته و پروازها به دبی، کراچی، ریاض صورت خواهد گرفت.

افزون بر این حرکت قطارهای «Thar Express» بین هند و پاکستان نیز به حالت عادی بازگشته است.

گفتنی است تنش های میان اسلام‌آباد- دهلی از دو هفته پیش با حمله به کاروان نظامی هند در ۱۴ فوریه و کشته شدن ۴۴ نظامی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند آغاز شد.

پاکستان ادعای دست داشتن در این حمله را که از سوی مقامات هندی مطرح می‌شود؛ رد کرده است. در پاسخ به این حمله، هند یک اردوگاه در منطقه تحت کنترل پاکستان در جامو و کشمیر را هدف قرار داد.

این تنش با سرنگون شدن ۲ هواپیمای هندی توسط نیروی هوایی پاکستان به اوج خود رسید. متعاقب افزایش این تنشها دولت پاکستان اعلام کرد که تمام پروازهای داخلی و خارجی در این کشور تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

در این بیانیه اعلام شده بود که لغو پروازها به صورت موقت انجام شده و پس از بهتر شدن شرایط امنیتی پروازها از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: مهر
برچسب ها: آوای نشاط ، پاکستان ، هند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: