کد خبر: ۲۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
« ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع و فرمانده ارتش ونزوئلا روز سه شنبه در پاسخ به تهدید رئیس جمهوری آمریکا به قطع حمایت نظامیان از «نیکلاس مادورو» رئیس دولت قانونی ونزوئلا، گفت که او و سربازانش «تا پای مرگ» به مادورو وفادار خواهند بود.

به گزارش آوای نشاط، وی در پیامی ویدئویی که به صورت زنده پخش تلویزیونی شد، به تهدیدهای آمریکا پاسخ داد و اقدامات کاخ سفید را «غیر قابل قبول» خواند. 
پادرینو گفت: سربازان و افسران ارتش ونزوئلا هیچ گاه از دولتی خارجی فرمان نخواهند گرفت.
وی با تاکید بر آماده‌باش ارتش، از تداوم استقرار نیروهای نظامی در مرزهای ونزوئلا برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی به خاک این کشور خبر داد.
به نظر می رسد اظهارات فرمانده ارتش ونزوئلا، در پاسخ به سخنان روز دوشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در جمع ونزوئلایی‌تبارها است.
ترامپ نظامیان این کشور را تهدید کرده بود که چنانچه به مادورو وفادار بمانند، «هیچ بندر امن و راه خروجی» برای آن ها وجود نخواهد داشت.
آمریکا و متحدانش در منطقه با حمایت از «خوان گوایدو» رئیس مجلس ونزوئلا، در تلاش برای سرنگونی دولت قانونی این کشور بوده‌اند. 
این اقدام مداخله‌جویانه، محکومیت دیگر کشورها از جمله چین و روسیه به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به همراه داشته است.
مادورو که به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، مورد حمایت ارتش و نیروهای مسلح این کشور قرار دارد، گفته است که تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال 2025، از سمتش کناره‌گیری نخواهد کرد.
انتخابات ونزوئلا در ماه مه (اردیبهشت ماه) برگزار شده و وی برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده بود.

انتهای پیام /

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: