کد خبر: ۲۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
واکنش ظریف به جنایت تروریستی در سیستان و بلوچستان
وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری نوشت «اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟ به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند.

به گزارش آوای نشاط، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیامی در توئیتر به برگزاری کنفرانس ورشو  و همزمانی آن با حمله تروریستی سیستان و بلوچستان، واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: در حالی که ایران، روسیه و ترکیه نشستی در سوچی (روسیه) برای کارکردن بر روی صلح در سوریه آماده می‌کنند و دادگاه سازمان ملل توجیهات آمریکا را رد کرده و آماده صادر کردن حکم درباره سرقت اموال ایران توسط آمریکاست، مقامات دم‌دمی مزاج ترامپ تلاش دارند تا قانون‌گریزی دائمی و انزوای جهانی خود را پشت نمایشی در ورشو پنهان کنند.

ظریف در توئیتی دیگر نوشت: «اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟ به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند. ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.»

امروز نیز وزیر خارجه ایران در یک نشست با خبرنگاران رسانه های خارجی که برای پوشش اخبار مربوط به سالگرد پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن در تهران حضور یافتند گفت: نشست ورشو که امروز قرار است با حضور 60 کشور در لهستان برگزار شود شروع نشده مرده است. 

آمریکا ماه گذشته برگزاری یک نشست در ورشو درباره ایران را اعلام کرده بود. با این وجود بعد از گذشت چند روز و عدم استقبال از این نشست ضد ایرانی توسط کشورهای دیگر، وزارت خارجه آمریکا و لهستان موضوعات محوری نشست را تغییر داده و ترجیح دادند از بیان نام ایران در آن خودداری کنند و بر موضوعات کلی‌تر درباره بحرانهای خاورمیانه بسنده کردند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: