کد خبر: ۲۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
رئیس فداسیون فوتبال گفت: از وزارت ورزش هم برای انتخاب سرمربی تیم ملی نظر می‌گیریم ولی دخالت نمی شود.

به گزارش آوای نشاط، مهدی تاج در خصوص اینکه در فدراسیون تصمیم گیری را هیات رئیسه انجام می دهد یا خود رئیس فدراسیون گفت: فدراسیون فوتبال بر اساس مقررات و مثل بقیه فدراسیون هایی که کمی اطلاعاتش را داریم کمیته‌ای به نام کمیته فنی دارد. کمیته فنی بستر را می سازد و آنها همه چیز را با کشورهای همجوار می برند و قیاس می کنند. آنچه که تصمیم بر اساس قانون می‌گیرد هیات رئیسه فدراسیون است ولی هیات رئیسه کار فنی انجام نمی‌دهد. اعضای تمام تیم‌های ملی بر اساس مصوبه هیات رئیسه انتخاب می شوند و اکثر فدراسیون های فوتبال در آسیا مدل انتخاب های کلانشان به همین صورت است.

مهاجرانی عضو جدید کمیته فنی فدراسیون فوتبال است

تاج با تاکید بر اینکه از رسانه هم برای انتخاب سرمربی تیم ملی نظر خواسته است گفت: معینی، محصص، حمید استیلی، حسین کلانی، حشمت مهاجرانی و میرشاد ماجدی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هستند و این مجموعه نظرات مختلف می‌دهند و آنها در حال بحث هستند که تیم ملی چه مدل مربی می‌خواهد و اولین انتخاب توسط کمیته فنی برای تیم ملی بزرگسالان است.

از وزارت هم برای سرمربی تیم ملی نظر می‌گیریم ولی دخالت نمی شود

رئیس فدراسیون افزود: ما از همه جا حتی وزارت ورزش و کسانی که صاحب نظر هستند برای انتخاب سرمربی تیم ملی نظر می گیریم ولی این به آن معنی نیست که آنها دخالتی در این موضوع دارند.

برای انتخاب سرمربی نه باید عجله کنیم نه زمان از دست بدهیم

تاج ادامه داد: مشورت خوب است و همه نظراتشان را می‌دهند و کمیته فنی نظرات را بررسی می‌کند و در نهایت تصمیم می‌گیریم. ما در اسفند ماه فیفا دی داریم ولی نباید عجله کنیم که فشارهایی وارد شود. البته فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی نباید طولانی شود که فیفا دی‌ها را از دست بدهیم. این را هم بگویم که رویداد مهمی برای تیم ملی مثل جام ملتها نداریم. ما باید برای جام ملتها سرمربی انتخاب می کردیم. الان ولی وقت را داریم که با حساب و کتاب برای 4 سال مربی انتخاب کنیم. قراردادی که ما قبلا بسته بودیم در اجرا دچار بحث‌های جدی بود ولی حالا اگر قراردادی بسته شود متناسب با نیازهای فوتبال کشور خواهد بود. البته هر مشورتی به منزله اجرا نیست.

همیشه با اما و اگر به جام جهانی می رفتیم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه خروجی کی‌روش در این 8 سال چه بوده است، گفت: همانطور که می دانید ما همیشه با اما و اگر به جام جهانی می‌رفتیم تازه اگر می‌شد! در زمان آقای کی روش 2 بار پی در پی به جام جهانی رفتیم. شما از یک مربی چه می‌خواهید؟ رفتن به جام جهانی و بازی های قابل قبول در جام جهانی که این اتفاق در زمان وی رخ داد. هیچوقت در تاریخ نداشتیم که ما 2 بازی مانده به پایان مسابقات ما به جام جهانی صعود کرده باشیم. ضمن آنکه ما تا بازی آخر جام ملتها نه باخته بودیم و نه شکست خوردیم. اینها همه فرایند مثبت است.

برخی‌ها فقط تئوریسین شکست هستند

وی تاکید کرد: کی روش دارای قابلیت های فنی بود و بازیکنان خوبی تحویل داد ولی یادم است که اگر مثلا خسرو حیدری پایش می پیچید ما نگران می شدیم ولی الان دیگر نگران نیستیم. خوشبختانه کشور ما لیگ پویا و پر بازدهی دارد و افراد مستعد از همه جا انتخاب شده اند. دیگر خبری از بازیکن سالاری نیست و اگر از من در مورد حواشی کی روش سوال می‌کنید من می پذیرم و می‌گویم اینها قابل قبول نیست. اگر می گویید ما مدیریت نکردیم باید بگوییم اینها مدیریت درست است. برخی آدمها در تلویزیون «تئوریسین شکست» هستند. در زمان آقای قلعه نویی و... این اتفاق رخ داده است. بدون اینکه بگویند چقدر بودجه داشتیم و چه امکاناتی فقط در مورد شکست حرف می زنند. ولی اگر مردم بگویند که چرا شکست خوردیم حقشان است. به مردم هم می‌گویم ما بهترین دفاع را نه از کی روش بلکه از تیم ملی کشور کردیم تا تیم ملی موفق باشد.

انتخاب داور استرالیایی در بازی با ژاپن عجیب بود

تاج در خصوص اینکه بازیکنان تیم ملی در بازی با ژاپن دچار اشتباه فاحش شدند و خیلی‌ها معتقدند ما به پرخاشگری خودمان باختیم گفت: ما اگر پرخاشگر بودیم باید جلوی چین هم این اتفاق رخ می‌داد. وقتی تیم می بازد اینها از داخلش در می آید. در مورد گل اول بازیکنان ما فکر کردند داور در حال گرفتن پنالتی است. اگر توپ به بازیکن ژاپنی نمی‌رسید داور بلافاصله سوت می زد چون من این موضوع را پرسیدم. ناپختگی ما در آن صحنه اینجا بود که همه به سمت داور رفتند ولی این فوتبال است و ما واقعا به شرایط خودمان باختیم. در مورد بحث روانی همه چیز بر عهده سرمربی است و او در بازی های قبل هم این کار را انجام داد ولی این که داور استرالیایی را برای این بازی گذاشتند کمی عجیب بود. در مورد گل دوم هم خیلی ها هنوز معتقدند آن صحنه پنالتی نبود ولی داور است و این تصمیم را گرفت. این بازی آنگونه پیش رفت که ما باختیم. در بازی ژاپن و قطر هم کسی فکر نمی‌کرد قطر ببرد و اینها هم اتفاق فوتبال است.

برخی کارشناسان اره به دست مدیریت قطر را به رخ ما می کشیدند!

وی در خصوص حضور روانشناس در تیم ملی گفت: خود آقای کی روش این کار را به نحو حسن انجام می‌داد و کار را بلد بود. فیلیپ هم در تیم ملی این کار را انجام می‌داد. همه کارشناسان به همراه مجریان اره به دست عنوان کردند ما خیلی خوب به جام جهانی رفتیم. آنها مرتب می‌گفتند قطر از فلان کشور بازیکن آورده ولی در جام جهانی موفق نشده و بهترین مدل همین مدل کی‌روش است. آن زمان مرتب می‌گفتند مدیران فدراسیون کجا هستند که با کی روش قرارداد 8 ساله ببندند؟ حتما شما هم اینها را شنیده بودید. بعد از اینکه قطر ژاپن را در جام ملتها برد همین کارشناسان گفتند بروید از قطری‌ها مدیریت یاد بگیرید! اینکه با یک آلوچه سردی و با یک کشمس گرمی مان شود کار کارشناسی نمی شود اسمش را گذاشت. الان کی روش نه می‌خواهد برگردد و نه ما دنبال این فضا هستیم ولی همه باید عدالت را یاد بگیریم. این که یک نفر در تلویزیون بگوید کی روش هیچ کاری نکرد نفر بعدی که سرمربی تیم ملی شود هم می گوید فردا در مورد من هم این حرف‌ها را می زنند.کی روش دارای قابلیت های خوبی بود ولی عیوب برجسته ای داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، تاج ، کی روش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: