کد خبر: ۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری جامعه بسیج دندانپزشکی کودکان کار و خیابان تهران خدمات پزشکی دریافت می‌کنند.
به گزارش «آوای نشاط»، رضا جعفری (مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: در این طرح با عنوان سلامت فرزندان که با هدف جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها انجام شد، ضمن تشکیل پرونده برای هر کودک، آموزش نظری و عملی بهداشت دهان و دندان، نحوه صحیح مسواک زدن، کار تخصصی فیشورسیلانت (شیاربندی) و ترمیم پیشگیرانه و فلورایدتراپی انجام و در پایان نیز بسته‌های فرهنگی به گروه هدف اهدا می‌شود.

وی به این نکته اشاره کرد که تاکنون بیش از۲۰۰ کودک از خدمات این طرح بهره‌مند شدند و امید هست که با توجه به آمادگی جامعه بسیج دندانپزشکی کلیه کودکان نیازمند، بتوانند از این طرح منتفع شوند.

جعفری گفت: هزینه خدمات ارایه شده بطور متوسط بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان است. گروه سنی کودکان هدف بین ۶ تا ۱۲ سال و تیم درمان و آموزش متشکل از ۱۰ نفر دندانپزشک و ۲۰ تن  پرستار است.

او‌ تاکید کرد که‌ در حال حاضر ۲۳ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان تهران فعال است و خدمات متنوع آموزشی،حمایتی، بهداشتی -درمانی، هنری  و فرهنگی را با همکاری و همیاری خیرین و افراد و گروه‌های نوعدوست به گروه‌های هدف بهزیستی ارایه می‌کند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: