کد خبر: ۲۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
معمولاً وقتی به استخراج ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند داشتن یک سخت‌افزار بسیار گران خواهد بود که ممکن است هزاران دلار قیمت داشته باشد. از گوشی موبایل هم می‌توان برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کرد اما خبر بد اینکه این روش خیلی به صرفه نیست.

به گزارش آوای نشاط، اگر می‌خواهید از تلفن همراهتان برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنید، باید از هزینه‌های احتمالی آن نیز آگاه باشید. اگرچه هزینه‌ی خرید تلفن همراه یا تبلت بسیار کمتر از خرید تجهیزات سخت‌افزاری استخراج است، اما عمل استخراج برق زیادی مصرف می‌کند و ممکن است دستگاهتان به‌سرعت خراب شود. تاکنون نتایجی مبنی بر به‌صرفه بودن میزان ارز دیجیتال استخراج‌شده در مدت طول عمر دستگاه نسبت به قیمت خرید آن دستگاه به دست نیامده است.

در نهایت، هزینه‌ی خرید بسته‌های اینترنتی همراه نیز یکی دیگر از هزینه‌های پیش رو است. با وجود آنکه می‌توان برای کاهش هزینه‌های مصرفی اینترنت همراه، تلفن‌های همراه را به اینترنت بی‌سیم خانگی متصل کرد، تلفن‌های همراه دیگر قابلیت جابه‌جا شدن را نخواهند داشت. زیرا در این صورت تلفن همراه برای استخراج ارز دیجیتال وابستگی زیادی به اینترنت Wi-Fi خواهد داشت.

هزینه‌ی مصرف انرژی نیز معیار مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود، زیرا دستگاه‌های مورداستفاده برای استخراج باید مرتباً شارژ شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع که هزینه‌ی مصرف انرژی و اینترنت همراه زیاد، و قدرت محاسباتی تلفن‌های همراه پایین است، استفاده از آن‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال به‌صرفه نخواهد بود و بازده خوبی نخواهد داشت.

درحالی‌که احتمالاً شاهد پیشرفت قدرت محاسباتی و کارایی نرم‌افزارهای تلفن‌های همراه و تبلت ها خواهیم بود، به نظر نمی‌رسد این دستگاه‌ها بتوانند به رقیبی برای روش سنتی استخراج تبدیل شوند.

*ارز دیجیتال

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: