کد خبر: ۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
دبیر اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک تهران:
دبیر اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک تهران: محصولات آرایشی و بهداشتی از اجزای غیر قابل انفکاک از سبد مصرفی خانواده‌ها در جهان امروز است و کالاهای این حوزه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان از حجم اقتصاد ما را در بر می‌گیرند.
به گزارش «آوای نشاط»، محمد بقایی دبیر اولین کنفرانس بین المللی حلال در کازمتیک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: در کنفرانس تهران ما بنا داریم تا دریچه جدیدی را بر روی صنعت پیشرفته و نوین کازمتیک دنیا بگشائیم. دریچه ایی که همه الزامات امروزی و پیشرفته ارائه کالا و خدمات را در حوزه کازمتیک داراست و به علاوه از یک چ‌تر، نظارتی، حمایتی و عالیه به نام حلال نیز برخوردار است. 

وی افزود: ما بر اساس اصول مذهبی و دینی خود معتقدیم، حلال به عنوان یک امر الهی، والا‌ترین الگو و استانداردی است که می‌تواند سایه نظارتی خود را بر روی زندگی روزمره مردم دنیا بگستراند و موجبات رفاه، آسایش و سلامت مردم شود. 

بقایی گفت: از طرف دیگر وقتی به مقوله کازمتیک و محصولات آرایشی و بهداشتی نیز می‌نگریم در می‌یابیم واقعا امروزه این دسته از کالا‌ها از اجزای غیر قابل انفکاک از سبد مصرفی خانواده‌ها در جهان امروز است و هر یک از ما به نوعی مصرف کننده بخشی از محصولات این حوزه اعم از انواع شامپو، کرم، صابون... هستیم. به علاوه کالاهای این حوزه از منظر اقتصادی نیز از اهمیت خاصی برخوردارند به نحوی که در کشور ما حدود 24 هزار میلیارد تومان از حجم کل اقتصاد ما را در بر می‌گیرند.

وی تصریح کرد: لذا امتزاج دو مقوله کازمتیک و حلال در قالب حلال کازمتیک هم در داخل و هم در سطح جهان از اهمیت خاصی برخوردار می‌گردد، بخصوص وقتی که 24 درصد جمعیت جهان مسلمان هستند و مارکت این دسته از کالا‌ها در حال حاضرحدود 24 میلیارد دلار است. البته همه ناظرین جهانی معتقدند با توجه به سرعت رشد مسلمانان که 0. 7 درصد بیشتر از متوسط نرخ رشد جهانی است، این صنعت در سال 2025 به 52 میلیارد دلار خواهد رسید. 

بقایی گفت: اما اهداف این کنفرانس عبارتست از، ترویج فرهنگ استفاده از محصولات حلال، نگاه ویژه به معرفی استاندارد حلال در کازمتیک به عنوان یک استاندارد مترقی، به روز و دانش محور و نگاه ویژه به صنعت و کالای داخلی و زمینه سازی برای صادرات کالای ایرانی حلال به کشورهای اسلامی و غیر مسلمان (در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری)، آشنایی متخصصین و کار‌شناسان داخلی با مقوله حلال در کازمتیک و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات با متخصصین خارجی و داخلی و معرفی توانمندی‌های علمی، تکنولوژیک و مدیریتی ایرانی به دنیا بخصوص در مقوله صنعت حلال.

گفتنی است این کنفرانس بین المللی در هفتم اردیبهشت 97 در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: