کد خبر: ۲۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
بازداشت مدیر و معلم کلاس در آتش سوختهسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سفر سه تن نمایندگان عضو کمیسیون متبوعش به زاهدان به منظور رسیدگی به پرونده مدرسه دچار حریق شده در زاهدان، گفت: با توجه به محرز بودن نامناسب بودن محیط آموزشی در این مدرسه فعلا مربی کلاس درس آتش گرفته و مدیر مدرسه در بازداشت به سر می‎برند.

به گزارش آوای نشاط، خانه ملت نوشت: سید حمایت میرزاده با اشاره به سفر سه تن از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به زاهدان برای رسیدگی و نظارت بر پرونده مدرسه دچار حریق شده زاهدان، عنوان کرد: فاطمه سعیدی، محمدباسط درازهی و سید حمایت میرزاده سه نماینده مأمور شده از کمیسیون بوده که در حال حاضر در زاهدان حضور داریم.

شرایط محیط آموزشی برای حضور دانش آموز مناسب نبوده و استانداردهای اولیه هم برای اخذ مجوز در مدرسه را نداشته است

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بازدیدهای اولیه از مدرسه حادثه دیده نشان می‌‎دهد که به هیچ عنوان شرایط محیط آموزشی برای حضور دانش آموز مناسب نبوده و استانداردهای اولیه هم برای اخذ مجوز در مدرسه را نداشته است.

وی ادامه داد: هر مشاهده کننده و بازدیدکننده‌ای پس از بازدید متوجه این مسئله می‌‎شود که محیط به هیچ عنوان برای نگهداری دانش آموزان قابل قبول نیست و بررسی‌ها نشان داد که نقش نظارتی در این ناحیه نیز دچار ضعف جدی بوده است.

میرزاده یادآور شد: نظارت بر این مدرسه در حالی ضعیف بوده است که این مدرسه به ناحیه‌ 2 آموزش و پرورش شهر زاهدان که وظیفه نظارتی دارد نیز بسیار نزدیک بوده و حدود 300 متر فاصله از یکدیگر دارند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بررسی‌ها  در این زمینه همچنان ادامه دارد، گفت: مقرر است امشب جلسه‌ای با تمام عوامل حادثه  برگزار شود تا حرف‌ها و احیانا سئوالات در خصوص چکونگی روی دادن این حادثه مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه این حادثه به جز 4 دانش آموز فوت شده بر اثر حریق مصدوم یا مجروح دیگری نداشته است، اضافه کرد: مدیر و معلم کلاس نیز آموزش‌های لازم برای مقابله با حادثه را ندیده‌اند که به همین دلیل بررسی‌ها برای رسیدگی به ابعاد مختلف حادثه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: با حکم صادره مدیر و مربی کلاس محروقه در حال حاضر تا تکمیل فرآیند بررسی‌ها در بازداشت موقت هستند و مابقی کادر مدرسه نیز برای بررسی ابعاد مختلف حادثه حاضر هستند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: