کد خبر: ۲۱۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
یک داستان عامیانه هست که می گوید: ناسا با مشکل ننوشتن خودکارها در شرایط بی‌وزنی در فضا روبرو شده بود. به همین دلیل مجبور شد هزینه گزافی را صرف تحقیق و تولید خودکاری کند که بتواند در بی وزنی هم بنویسد، اما اتحاد جماهیر شوروی در مقابل راه ساده‌تر و ارزان تری را پیدا کرد و آن هم استفاده از مداد به جای خودکار بود! حالا حکایت شماره «شبا» ست.

به گزارش آوای نشاط «شبا» یا شماره حساب بانکی ایرانیان، به منظور تسهیل و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور تعریف شده است.

«شبا» البته جایگزین شماره حساب نیست، ولی به عنوان یک شماره استاندارد در کنار آن قرار می گیرد. این شماره تا مدتی پیش شاید به عدد فانتزی بود و کسی کاربرد آن را نمی دانست، اما امروز برای حواله های پایا و ساتنا، داشتن این شماره الزامی است.

با داشتن «شبا» از اعلام و کنترل هیچ اطلاعاتی مانند نام بانک، نام یا کد شعبه، شماره حساب، نوع حساب و مانند آنها بی نیاز می شوید.

این اما به یک مشکل جدید برای مشتریان نظام بانکی تبدیل شده است. چطور؟ این طور که معمولا کسی «شبا»ی حساب خود را حفظ نیست. مخصوصا اگر چند حساب بانکی داشته باشید، مشکل خیلی پیچیده تر می شود.

برای پیدا کردن شماره «شبا»ی هر حساب، باید به بانک مربوطه مراجعه کنید. هر بانک هم روش های متعددی را برای ارائه این شماره در نظر گرفته است. تلفن گویا، پیامک، مراجعه به سایت اینترنتی بانک و یا استفاده از دستگاه خودپرداز، روش هایی است که می توان با آن ها شماره شبا را دریافت کرد.

این ها هم راهکارهایی است که مجموعه نظام بانکی برای پیدا کردن یک شماره «الزامی» در نظر گرفته است. در این میان اما «بانک ملت» راهکاری بسیار ساده تر، بهتر و کاربردی تری برای مشتریانش پیاده کرده است.

این بانک بر روی کارت های بانکی خود، علاوه بر شماره کارت، شماره «شبا» را نیز درج می کند. این گونه است که مشتریان بانک ملت دیگر از مراجعه به خودپرداز، سایت، شعبه، پیامک کردن و … برای پیدا کردن این شماره نجات پیدا می کنند!

راه حل خلاقانه و ساده بانک ملت برای حل مشکل پیچیده شبا

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ملت ، شبا ، آوای نشاط
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نواب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
سلام من امروز از بانک ملت کارت گرفتم
بهم گفتن هم شماره شبا روی کارت هست و هم شماره حساب
شماره شبا رو میدونم کدومه اما شماره حساب رو نه
ممنون میشم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه

۱۰ رقم آخر شماره شبا، شماره کارت شما است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: