کد خبر: ۱۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
یک تولیدکننده برتر محصولات گیاهی در ارومیه از تولید مکمل گیاهی رنگ دانه برای مرغ‌های تخم‌گذار در استان خبر داد.

به گزارش آوای نشاط فرزانه عبداللهیان با اشاره به اینکه محصول تولید شده در این شرکت یک مکمل گیاهی رنگ دانه برای مرغ‌های تخم‌گذار باهدف افزایش رنگ زرده تخم مرغ است، تصریح کرد: مکمل گیاهی تولید شده برای مرغ‌های تخمگذار از ترکیب ۷ گیاه تولید شده که به وفور در سراسر کشور و استان در دسترس است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون این مکمل باقیمت بالا از کشورهای چین وآلمان وارد می‌شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مکمل‌های وارداتی موجود در بازار شیمیایی و اثرات منفی زیادی به‌دنبال دارند.

این تولید کننده برتر استان بااشاره به اینکه قیمت مکمل تولیدی این شرکت نصف قیمت مکمل‌های وارداتی است، اظهار کرد: مکمل گیاهی تولید شده دارای خواصی همچون بالابردن ماندگاری تخم مرغ، افزایش وزن و استحکام بدنه تخم مرغ و افزایش توده موجود در زرده را دارد.

وی ادامه داد: به‌ دلیل اینکه این مکمل گیاهی است علاوه بر صادرات در داخل کشور به کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق نیز صادرات داریم.

وی بااشاره به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: متاسفانه پارک علم وفناوری حمایت‌های مالی خوبی به دلیل شرایط اقتصادی از شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌کند و کمبود اعتبار و ضمانت نامه‌های بانکی تنها مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رنگدانه‌ها به شکل طبیعی و مصنوعی، به عنوان یک افزودنی در جیره غذایی مرغان تخمگذار مورد استفاده قرار می‌گیرند تا موجب بهبود رنگ زرده تخم مرغ شوند.

برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تخم مرغ، صفاتی از قبیل اندازه تخم مرغ، رنگ پوسته و رنگ زرده تخم مرغ حائز اهمیت است، ولی شدت رنگ زرده تخم مرغ در فرهنگ‌های مختلف، متفاوت است، مرغان تخمگذار قادر به ساخت رنگدانه‌ها در بدن خود نیستند ولی قادرند ۲۰ الی ۶۰ درصد از مواد رنگی موجود در مواد خوراکی را به درون زرده تخم مرغ انتقال دهند.

امروزه انواع افزودنی‌های رنگی که به جیره غذایی مرغان تخمگذار اضافه می‌شوند وجود دارندکه می‌توانند بر روی رنگ زرده تخم مرغ تاثیر بگذارد به همین دلیل تمایل برای استفاده از رنگدانه‌های طبیعی روز به روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: