کد خبر: ۱۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
به بهانه استفاده از سپر انسانی؛
مجلس سنای آمریکا قانونی را به تصویب رساند که هدف آن، مقابله با استفاده ادعایی حماس و حزب الله لبنان از سپرهای انسانی است!

به گزارش آوای نشاط مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه قانونی را به تصویب رساند که برای مقابله با استفاده ادعایی حماس و حزب الله لبنان از سپرهای انسانی تدوین شده است.

گفتنی است این قانون دوحزبی که توسط سناتور تد کروز جمهوریخواه و سناتور جو دانلی دموکرات به همراه اصلاحیه پیشنهادی از سوی سناتور باب کورکر تنظیم شده است، دستور وضع تحریمها علیه اعضای حماس و حزب الله لبنان و سایر آژانسهای وابسته به دولتهای خارجی- که از این گروهها حمایت می کنند- را صادر می کند.

«کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل» (آیپک) «از مجلس سنا برای تصویب قانون تحریم استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپرهای بی پناه [انسانی] تمجید کرد».

آیپک با صدور بیانیه ای مدعی شد: «حماس و حزب الله لبنان با قرار دادن زیرساختهای تروریستی خود در میان جمعیت غیرنظامی قوانین بین المللی را به طور فاحشی نقض کرده اند. در آینده با بروز هر تعارض در نوار غزه و یا لبنان، جان غیرنظامیان بی گناه به دلیل رفتار غیرقانونی و بی پروایانه این سازمانهای تروریستی در معرض خطر قرار خواهد گرفت!»

این لابی یهودی در پایان بیانیه خود از مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا این قانون مهم را تصویب کند.

سناتور تد کروز نیز در ارتباط با تصویب این قانون مدعی شد: «من از مجلس سنا برای تصویب این لایحه دو حزبی با اکثریت آراء قدردانی می کنم. گروههای تروریستی از جمله نائبان ایران همچون حماس و حزب الله استفاده از سپرهای انسانی را به تاکتیک معمول خود تبدیل کرده اند».

سناتور دانلی نیز در اظهاراتی مدعی شد که «استفاده از سپرهای انسانی اقدامی وحشیانه و غیرقانونی است و گروههای تروریستی- از جمله حماس و حزب الله- در صورت دست زدن به این اقدام نکوهیده باید پاسخگو باشند».

 

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: