کد خبر: ۱۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: کلیه تجهیزات آتش نشانی از جمله لباس آتش نشان اروپایی است و اگر بخواهیم هر آتش نشان را تجهیز کنم بیش از 50 میلیون تومان اعتبار لازم است.

به گزاش آوای نشاط آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی در شورای اداری اراک با اشاره به اینکه خدمات سازمان آتش نشانی در دو محور عملیات و آموزش خلاصه می شود، گفت: در سال گذشته 3 هزار و 671 عملیات اطفای حریق در استان صورت گرفت که بیشترین حریق ها در وهله اول آتش سوری مراتع و فضاهای سبز، سپس حریق منازل مسکونی و در مرحله بعد حریق خودرو بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به قطعی برق در استان در سال جاری بیشترین عملیات رفع حوادث انجام شده توسط سازمان آتش نشانی مربوط به حوادث آسانسور، سپس آزادسازی حیوان محصور شده و در وهله بعد تصادفات جاده ای بوده است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد: سازمان آتش نشانی هر شهری زیر مجموعه شهرداری آن شهر است ولی با توجه به اینکه در حال حاضر تنها سازمان آتش نشانی شهر اراک دارای بدنه کارشناسی است، همین امر باعث شده که علاوه این مرکز بر شهر اراک به سایر شهرستان های استان در بحث غرق شدگی، اطفای حریق، امداد و نجات کوهستان و اعزام غواص خدمات دهی کند، و در این شرایط در صورتی که مشکل یا حادثه ای برای آتش نشان اعزامی به سایر شهرستان ها پیش بیاید از لحاظ قانونی با مشکل مواجه می شویم.

آقا زیارتی با بیان اینکه آموزش یکی از محورهای اصلی فعالیت سازمان آتش نشانی است، گفت: در سال گذشته بالغ بر 95 هزار و 200 ساعت کارگاه آموزشی برای مردم استان در قالب طرح ها و قالب های متعدد و در گروه و رده های سنی مختلف برگزار شد و علاوه بر آن آموزش نجات در سیلاب برای 400 نفر در رودخانه قره چای، آموزش غواصی، آموزش امداد و نجات کوهستانی در منطقه داود آباد ویژه آتش نشانان، بخشی از فعالیت های سازمان آتش شهر اراک بوده است.

وی با ابراز نگرانی از انبوه سازی در روستاها و شهرها گفت: هم اکنون انبوه سازی زیادی در اراک صورت می گیرد و اگر حادثه ای درآن رخ دهد تجهیزات آتش نشانی شهرستان اراک پاسخگوی حادثه نیست و نیاز است که ایمنی ساختمان ها به درستی رعایت شود.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در پایان بیان کرد: نردبان بالابر 32 متری آتش نشانی شهرستان اراک پاسخگوی نیاز استان نیست زیرا 23 سال از خرید آن می گذرد و سال هاست که منتظر خرید نردبان بالابر آتش نشانی 68 متری هستیم ولی با توجه به قیمت بالای آن هنوز موفق به خریداری آن نشده ایم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: