کد خبر: ۶۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
وزیر امور خارجه در بدو ورود به بیروت با بیان اینکه ۶ هفته مقاومت قهرمانانه غزه اثبات کرد که زمان به نفع رژیم جعلی اسرائیل نخواهد بود، گفت: از رهبران مقاومت شنیده‌ایم که تا احقاق حقوق کامل ملت فلسطین، دستان مقاومت بر روی ماشه‌ها باقی خواهد ماند.

آوای نشاط: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) اول آذر ماه وارد بیروت شده، در بدو ورود ضمن ادای احترام به همه شهدای لبنان، فلسطین و شهدای خبرنگار از جمله دو شهید خبرنگار در جنوب لبنان، در اظهاراتی عنوان کرد: بدون تردید ۶ هفته مقاومت قهرمانانه غزه اثبات کرد که زمان به نفع رژیم جعلی اسرائیل نخواهد بود. ۶ هفته مقاومت غزه ثابت کرد که بازنده اصلی افکار عمومی جهان، آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل بوده‌اند.

امیرعبداللهیان که اواخر مهر ماه نیز در سفری به چهار کشور منطقه و در دومین مقصد این سفر (۲۱ و ۲۲ مهر ماه) به بیروت سفر و با مقامات لبنان و همچنین سید حسن نصرالله و رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرده بود، امروز در جمع خبرنگاران در بیروت تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که آینده غزه و آینده فلسطین را تنها مردم فلسطین رقم خواهند زد.

وزیر خارجه بیان کرد: ما از رهبران مقاومت در منطقه شنیده‌ایم که تا احقاق حقوق کامل ملت فلسطین و تا به نتیجه رسیدن قطعی مقابله با اشغالگری در منطقه، دستان مقاومت بر روی ماشه‌ها باقی خواهد ماند.

پیش از این رسانه‌های لبنان از انجام این سفر خبر داده و اعلام کرده بودند که امیرعبداللهیان در سفر به بیروت ضمن دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان قرار است با سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هم دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امیرعبداللهیان به بیروت در آستانه اجرای آتش‌بس موقت در فلسطین صورت گرفته است. جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به مسؤولیت‌مان در قبال ملت صابر و مجاهد فلسطین و در راستای تقویت پایداری ساکنان قهرمان غزه ...به توافق آتش‌بس موقت انسانی ۴ روزه دست یافتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در تشریح سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی لبنان در خصوص چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی و مشورت داشته باشیم.

پیش از اظهارات امیرعبداللهیان نیز «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در بیروت ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران از مقاومت، گفت که آتش‌بس را بر دشمن تحمیل کردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: