کد خبر: ۶۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز چهلم؛
منابع خبری از درگیری شدیدی خبر دادند که میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر در شرق دیرالبلح در غزه جریان دارد.

آوای نشاط: در حالی که حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه ادامه دارد حمله عناصر ارتش این رژیم به بیمارستان الشفا و بیماران بستری در این بیمارستان برگ دیگری از جنایات اشغالگران را علیه ملت مظلوم فلسطین ثبت کرد.

سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در غزه

سرایا القدس از سرنگوین یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع اسکای لارک در غزه خبر داد و اینکه آنرا تحت کنترل خود گرفته است.

رژیم صهیونیستی تنها آسیاب گندم در غزه را هدف قرار داد

رژیم صهیونیستی آسیاب السلام را در دیرالبلح در مرکز غزه هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره گزارش داده که به دنبال این حمله، تنها آسیاب گندم فعال در غزه از کار افتاد.

همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در القراره در خان یونس در جنوب غزه بمباران کردند.

بر اثر این حمله تاکنون ۶ نفر شهید شده اند.

بر اثر بمباران اردوگاه جبالیا در شمال غزه هم شماری شهید و زخمی شدند.

وزارت امور داخلی غزه از شهادت سه نفر بر اثر بمباران منطقه النصیرات خبر داد.

تداوم جنایات نظامیان صهیونیست در بیمارستان شفا

سرپرست اورژانس بیمارستان شفا درباره اوضاع فاجعه بار این بیمارستان گفت: اوضاع در داخل بیمارستان فاجعه‌بار است و هر روز افراد بیشتری به شهادت می‌رسند. دشمن صهیونیست بسیاری از آوارگان را بازداشت کرده و آن‌ها را عریان و چشم و دست بسته به مکانی نامعلوم منتقل کرده است. اشغالگران اکثر ورودی‌های بیمارستان را منفجر کردند و ترکش‌های آن به حاضرین در بیمارستان اصابت کرده است.

وی افزود: کادر پزشکی و درمانی برای نجات جان مجروحان مبارزه می‌کنند. دشمن اشغالگر تنها رعب و وحشت و ویرانی بیشتر به بار آورده است. به خاطر تجزیه اجساد هنوز نتوانستیم آن‌ها را منتقل کنیم. دشمن صهیونیست بر خلاف ادعاهای مطرح شده، نه شیر و نه هیچ وسیله دیگری تحویل بیمارستان نداده است.

سرپرست اورژانس بیمارستان شفا گفت: خبری از درگیری در بیمارستان نیست، تنها اشغالگران هستند که به هر سمت شلیک می‌کنند. ۵ روز است محاصره هستیم و همه کسانی که اینجا هستند، غیرنظامی هستند. در داخل بیمارستان حتی یک فرد مسلح هم حضور ندارد. آب قطع است و یک قطره هم یافت نمی‌شود.

وی بیان کرد: اشغالگران قبل از بازداشت برخی افراد آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. اوضاع هر لحظه بدتر می‌شود و قبل از اینکه انبار دارو را منفجر کنند اوضاع به اندازه کافی حاد بود.

نبرد سنگینی میان مقاومت و نظامیان صهیونیست در شرق دیرالبلح جریان دارد

منابع خبری از درگیری سنگین میان رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر در غزه خبر می‌دهند.

رزمندگان مقاومت یک بولدوزر نظامیان صهیونیست را در شرق دیرالبلح با موشک یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منفجر کردند.

همچنین خبرنگار الجزیره از رخنه تانک‌ها و جنگ افزارهای اسرائیلی به شرق دیرالبلح در مرکز غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون نبردی سنگین میان رزمندگان مقاومت فلسطین با تانک‌ها و جنگ افزارهای صهیونیست در این منطقه جریان دارد.

بر اثر حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به شرق دیرالبلح در مرکز غزه شماری زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند؛ ادعای تل‌آویو دروغ از آب درآمد / خبری از سلاح در بیمارستان شفا نیست

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که نظامیان صهیونیستی که به بیمارستان شفا در غزه حمله کرده اند هیچ سلاح و یا اسیر اسرائیلی در داخل ساختمان این بیمارستان پیدا نکردند.

مسئولان رژیم صهیونیستی پیش از این مدعی شده بودند که نیروهای مقاومت فلسطین از بیمارستان شفا به عنوان مقر خود و محل نگه داری سلاح و اسرای صهیونیست استفاده می‌کنند. رسانه‌های عبری زبان نیز با انتشار تصاویر مربوط به یک شکاف روی زمین نزدیک بیمارستان شفا مدعی شده بودند که این شکاف و دریچه نشان دهنده وجود مقرهای زیرزمینی حماس است اما بعداً معلوم شد که این دریچه مربوط به محل تهویه زیرزمین بیمارستان بوده است.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داده است که در جریان حمله عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا طی بامداد امروز تعدادی از فلسطینی‌های مستقر در این بیمارستان به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. علاوه بر آن جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف بیمارستان شفا را نیز درهم کوبیدند.

ادعای تل‌آویو دروغ از آب درآمد/خبری از سلاح در بیمارستان شفا نیست

پس لرزه‌های اقتصادی حمله به غزه؛ تشدید بحران مالی در رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده است که تمام فعالیت‌های تبلیغاتی بین المللی این وزارتخانه به سه زبان فارسی، روسی و اسپانیایی به دلیل کمبود بودجه تخصیص یافته به این فعالیت‌ها متوقف شده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از امانوئل نحشون یکی از مسئولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در جریان نشست پارلمان این رژیم نوشت: فعالیت‌های تبلیغاتی ما در فضای مجازی به سه زبان فارسی، اسپانیایی و روسیه در بحبوحه جنگ کنونی متوقف شده است.

در سند داخلی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر شده در این روزنامه آمده است: بودجه اختصاص یافته به زبان‌های مذکور به پایان رسیده است و موافقت‌های مالی لازم برای تخصیص بودجه جدید در این خصوص کسب نشده است.

لازم به ذکر است که وزارت دارایی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه فاش کرد که این رژیم از آغاز حمله به غزه، حدود ۳۰ میلیارد شِکِل (۷.۸ میلیارد دلار) بدهی به بار آورده است.

به گفته این وزارتخانه، ۴.۱ میلیارد دلار از این بدهی، اوراق قرضه‌ای است که اکثراً به دلار بوده و در بازارهای بین المللی منتشر شده است.

تشدید بحران مالی در رژیم صهیونیستی

یونیسف: یک میلیون کودک در غزه در معرض خطر هستند

سازمان یونیسف ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کودکان غزه از مجموعه‌ای از جنایت‌ها شامل کشتار و ارعاب و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و جلوگیری از رسیدن کمک‌های انسان دوستانه رنج می‌برند. این بیانیه تاکید کرد که حدود یک میلیون نفر از کودکان نوار غزه هیچ منطقه امنی در اختیار ندارند.

بر اساس این گزارش خدمات بهداشتی کودکان در سایه تجاوز هوایی و توپخانه‌ای و دریایی گسترده رژیم صهیونیستی علیه تمام مناطق نوار غزه در آستانه فروپاشی قرار گرفته است؛ خدمات پزشکی و مراقبت‌های پزشکی در تمامی مناطق غزه به ویژه در بخش‌های شمالی تقریباً فروپاشیده که این موضوع زندگی کودکان را در معرض خطر قرار داده است.

کاترین راسل مدیر اجرایی یونیسف نیز تاکید کرد که بسیاری از کودکان غزه مفقود شده‌اند و به نظر می‌رسد در نتیجه حملات موشکی ضد مناطق مسکونی زیر آوار مانده‌اند. بر اساس این گزارش بالغ بر ۴۶۰۰ کودک در غزه شهید شده‌اند و بیش از ۹ هزار تن نیز مجروح شده اند.

این مقام یونیسف تاکید کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از کارمندان آنروا نیز از اکتبر گذشته تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

یونیسف: یک میلیون کودک در غزه در معرض خطر هستند 

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: حمله ارتش شکست خورده اسرائیل به بیمارستان شفا دستاورد نظامی نیست

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند ورود تانک‌ها و نظامیان شکست خورده ارتش این رژیم به بیمارستان شفای غزه را یک دستاورد جلوه دهد.

وی در ادامه افزود: یورش اشغالگران صهیونیست به بیمارستان شفا به بهانه‌های ادعایی نمایش رسوا شده‌ای است که هیچ کسی فریب آن را نخورده و باور نمی‌کند. این بیمارستان یک مرکز غیرنظامی است نه یک پادگان نظامی.

پیش از این مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه در گفتگو با الجزیره تاکید کرده بود: در جریان حمله نظامیان صهیونیست به داخل بیمارستان شفا هیچ گلوله‌ای از سمت کسانی که در بیمارستان بودند شلیک نشد. اشغالگران صهیونیست به سمت کسانی که قصد داشتند به وسیله گذرگاه به اصطلاح امن تعیین شده توسط خود آنها از بیمارستان شفا خارج شوند، شلیک کردند.

وی افزود: اشغالگران به بخش‌های عمل‌های جراحی و اورژانس بیمارستان شفا حمله کردند. آنها فکر می‌کردند که ورود به بیمارستان شفا یک پیروزی برای آنها به شمار می‌رود اما اثری از نیروهای مقاومت فلسطین در این بیمارستان پیدا نکردند.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: ما از ۵ روز قبل تاکنون با طرف مصری برای ورود کودکان بیمار به این کشور در حال رایزنی هستیم اما تاکنون جوابی از سمت آنها دریافت نکرده ایم!

حمله ارتش شکست خورده اسرائیل به بیمارستان شفا دستاورد نظامی نیست

حماس: حمله به بیمارستان الشفا جنایتی جنگی و ضد انسانی است

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای رژیم اشغالگر و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را مسئول کامل تبعات ناشی از یورش اشغالگران به بیمارستان الشفا دانست.

این بیانیه تصریح کرد که اشغالگران و سرکردگان نازیسم آنها به همراه بایدن و دولت وی مسئولیت کامل حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا را بر عهده خواهند داشت.

این بیانیه می‌افزاید که پیروی کاخ سفید و پنتاگون از روایت‌های دروغین اشغالگران مبنی بر اینکه گروه‌های مقاومت از این بیمارستان برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند، به معنی چراغ سبز نشان دادن به اشغالگران برای انجام جنایت‌های بیشتر ضد غیرنظامیان است.

این بیانیه تاکید می‌کند: سکوت سازمان ملل متحد و خفت و ذلت بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی ما ملت فلسطین را از التزام به سرزمین و حقوق ملی مشروع خود باز نمی‌دارد. ما همچنان بر عهد خود نسبت به دفاع از ملت فلسطین و حقوق آنها با تمام قدرت پایبند هستیم و اشغالگران هزینه زیادی برای جنایت‌ها و تجاوزات خود ضد کودکان و زنان و مقدسات ما خواهد پرداخت. غزه مانند گذشته قبرستان متجاوزان خواهد بود.

حماس: حمله به بیمارستان الشفا جنایتی جنگی و ضد انسانی است

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه نیز با صدور بیانیه‌ای یورش اشغالگران به بیمارستان شفا را جنایت جنگی و اخلاقی و ضد انسانی توصیف کرد.

این بیانیه تاکید کرد که یورش مذکور بعد از محاصره شدید و چند روزه این بیمارستان صورت گرفته که در طی همین مدت بالغ بر ۵ ساختمان در داخل این مجتمع بیمارستانی موشک باران شده و همچنین به مجروحان و آوارگان و کادر پزشکی حاضر در این بیمارستان نیز شلیک شده است.

بر اساس این بیانیه ارتش اشغالگر بار دیگر جنایتی زشت را مرتکب شده وبا وجود اینکه می‌داند نزدیک به ۹ هزار نفر از افراد کادر پزشکی و مجروحان و بیماران و آوارگان فلسطینی در داخل این بیمارستان حضور دارند، به سمت آنها تیراندازی می‌کند.

دولت فلسطینی در غزه تاکید کرد که این جنایت بعد از آن انجام می‌شود که ارتش اشغالگر چندین کشتار در بیمارستان‌ها ضد کادر پزشکی و خودروهای امدادی انجام داده و بیش از ۷۰۰ نفر در نتیجه این جنایت‌ها به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. شدیدترین این جنایت‌ها نیز در کشتار بیمارستان المعمدانی صورت گرفت و امروز نیز جنایت تاریخی دیگری با یورش به بیمارستان الشفا انجام می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که بیمارستان‌ها و کادر پزشکی از زمان آغاز جنگ اسرائیل ضد نوار غزه همواره در کانون حملات اسرائیلی‌ها قرار داشتند، به گونه‌ای که در این حملات بیش از ۱۹۸ پزشک و پرستار و امدادرسان به شهادت رسیده و ۵۵ آمبولانس هدف قرار گرفته‌اند و ۲۵ بیمارستان نیز در نتیجه این جنایت‌ها از کار افتاده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین، اشغالگران و جامعه جهانی و آمریکا را مسئول سلامت هزاران نفر از افراد کادر درمان و مجروحان و آوارگان داخل این بیمارستان دانسته و نسبت به انجام جنایت و کشتاری جدید در این بیمارستان هشدار داد.

بمباران هوایی منازل مسکونی در نوار غزه

همزمان با یورش نظامیان صهیونیست به یک بیمارستان در نوار غزه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود علیه مناطق مختلف این باریکه ادامه می‌دهند به طوری که ساعتی قبل این جنگنده‌ها مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان بمباران منازل مسکونی در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه دست کم پنج فلسطینی به شهادت رسیدند.

در همین راستا و به دلیل حملات وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اکثر بیمارستان‌های شمال و جنوب غزه تعطیل شده‌اند.

شهادت فلسطینی‌ها در حمله اشغالگران به بیمارستان الشفا

شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها در حمله اشغالگران به بیمارستان الشفا

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد که در جریان حمله عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا طی بامداد امروز تعدادی از فلسطینی‌های مستقر در این بیمارستان به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. علاوه بر آن جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف بیمارستان الشفا را نیز درهم کوبیدند.

محمد زقوط مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه تاکید کرد: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفا را هدف حملات خود قرار داده و عناصر این رژیم نیز به این بیمارستان یورش برده و به بیمارستان بستری در این مکان حمله کردند.

وی در ادامه افزود: اشغالگران صهیونیست علاوه بر بیمارستان الشفا به بیمارستان‌های دیگر نوار غزه نیز حمله کرده‌اند اما هیچ خبری از نیروهای حماس یا دیگر گروه‌های فلسطینی در این بیمارستان‌ها نبوده است.

زقوط تصریح کرد: نهادهای بین المللی از وظایف خود در قبال بیماران و زخمی‌ها در بیمارستان الشفای غزه شانه خالی می‌کنند.

شیخ «علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مشارکت در نسل کشی مردم فلسطین به شمار می‌رود.

شاهدان عینی در داخل این بیمارستان تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست این مرکز درمانی را به میدان جنگ تبدیل کردند.

شهادت فلسطینی‌ها در حمله اشغالگران به بیمارستان الشفا

صهیونیست‌ها به سمت کسانی که از بیمارستان الشفا خارج می‌شوند شلیک می‌کنند

مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: در جریان حمله نظامیان صهیونیست به داخل بیمارستان الشفا هیچ گلوله‌ای از سمت کسانی که در بیمارستان بودند شلیک نشد. اشغالگران صهیونیست به سمت کسانی که قصد داشتند به وسیله گذرگاه به اصطلاح امن تعیین شده توسط خود آنها از بیمارستان الشفا خارج شوند، شلیک کردند.

وی در ادامه افزود: اشغالگران به بخش‌های عمل‌های جراحی و اورژانس بیمارستان الشفا حمله کردند. آنها فکر می‌کردند که ورود به بیمارستان الشفا یک پیروزی برای آنها به شمار می‌رود اما اثری از نیروهای مقاومت فلسطین در این بیمارستان پیدا نکردند.

این مسئول فلسطینی اضافه کرد: ما از ۵ روز قبل تاکنون با طرف مصری برای ورود کودکان بیمار به این کشور در حال رایزنی هستیم اما تاکنون جوابی از سمت آنها دریافت نکرده‌ایم!

شهادت فلسطینی‌ها در حمله اشغالگران به بیمارستان الشفا

افزایش نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در غزه

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به هلاکت ۲ افسر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی طی درگیری‌های زمینی در شمال نوار غزه اذعان کردند.

بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۲ تن از عناصر صهیونیست در درگیری‌های شمال غزه به هلاکت رسیده‌اند و بدین ترتیب تعداد نظامیان به هلاکت رسیده ارتش اشغالگر تاکنون به ۳۶۸ تن افزایش یافته است.

رسانه‌های عبری زبان همچنین اعلام کردند که چهار نظامی صهیونیست در جریان درگیری‌های زمینی در غزه به شدت زخمی شده‌اند.

در حال تکمیل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: