کد خبر: ۶۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز بیست‌وششم؛
گردان‌های قسام اعلام کرد که جنگ افزار نظامیان صهیونیست را با موشک «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده است.

آوای نشاط: حملات همه جانبه هوایی، توپخانه ای و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و بر اثر این حملات روزانه تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی مقابل دیدگان نابینای کشورهای جهان شهید می‌شوند.

اردن سفیر خود را از تل آویو فرا خواند

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که در راستای بیان موضع اردن در قبال حملات شدید رژیم صهیونیستی به غزه سفیر خود را از اراضی اشغالی فراخوانده است.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن امروز اعلام کرد که به صورت فوری سفیر این کشور در اراضی اشغالی را فراخوانده است تا موضع اردن در محکومیت حملات شدید رژیم صهیونیستی به غزه که کشتار انسان‌های بی‌گناه و فجایع انسانی بی‌سابقه‌ای را در پی داشته و می‌تواند به گسترش جنگ و تهدید امنیت منطقه و صلح و امنیت جهانی بیانجامد را بیان کند.

الصفدی به اداره ذی‌ربط در وزارت خارجه اردن دستور داد تا به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کند که سفیر خود را که پیش‌تر اردن را ترک کرده بود، به این کشور باز نگرداند.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد که بازگشت سفرای دو طرف به توقف حملات اسرائیل به غزه و فاجعه انسانی که ایجاد کرده و پایان‌دادن به اقداماتی که فلسطینیان را از حق خود در دستیابی به غذا، آب، دارو و حق آنها در زندگی ایمن و باثبات در خاک کشور خود محروم می‌کند بستگی دارد.

الصفدی تاکید کرد که اردن به اقدامات خود برای توقف حمله به غزه، ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و حمایت از غیرنظامیان و منطقه در قبال پیامدها و آثار فاجعه‌آمیز آن بر آینده منطقه و حق فلسطینیان برای بهره بردن از صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو دولتی ادامه خواهد داد.

یاسین ۱۰۵ جنگ افزار اسرائیلی را به آتش کشید

مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه مناطق مختلف اراضی اشغالی را با پهپاد، موشک و خمپاره هدف قرار داد.

گردان‌های قسام اعلام کرد که تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه النسر واقع در شرق استان مرکزی غزه را با پهپاد زواری و موشک هدف قرار داده است.

علاوه بر این گردان‌های قسام از هدف قراردادن یکی از جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی که به شرق محله الزیتون نفوذ کرده بود خبر داد و اعلام کرد که این جنگ‌افزار را با موشک «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده و به آتش کشیده است.

گردان‌های الاقصی نیز اعلام کرد که موضع العین الثالثه و موضع پشتیبانی نظامی صهیونیست‌ها در شهرک صهیونیستی بئیری و شرق آن را موشک‌باران کرده است.

گردان‌های قسام نیز پیش‌تر اعلام کرد که مرکز فرماندهی دشمن در شمال غرب غزه را با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که به همراه گردان‌های قسام تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شرق غزه را با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

همچنین گردان‌های قسام تل‌آویو، گوش‌دان، عسقلان، کیبوتس نیریم و پایگاه نظامی رعیم را موشک‌باران کرد. منابع خبری از وقوع ۵ انفجار سنگین در تل‌آویو خبر می‌دهند.

در پی حملات مقاومت آژیر هشدار در مناطق مختلف اراضی اشغالی که از سوی مقاومت فلسطین هدف قرار داده شده به صدا درآمد.

پیش‌تر گردان‌های قسام از هدف قرار دادن ۴ تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز خبر داد و اعلام کرد که پیاده نظام دشمن را که در یکی از خانه‌های بیت حانون حضور داشتند، به هلاکت رسانده است.

هلاکت ۱۸ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۱۸ نظامی خود طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن چهار نظامی دیگر به دست رزمندگان مقاومت فلسطین خبر داد تا شمار نظامیان کشته شده این رژیم طی ۲۴ ساعت از شروع حمله زمینی به غزه به ۱۸ نفر برسد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه از کشته شدن یک نظامی دیگر بر اثر شدت جراحات وارده خبر داد.

نفوذ رزمندگان حماس به پشت خطوط دشمن در ایرز

رزمندگان قسام در غرب منطقه ایرز به پشت خطوط دشمن نفوذ کرده و گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و ۳ نظامی را از فاصله صفر از پای درآوردند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که نظامیان صهیونیست را در منطقه حجر الدیک هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده است.

گردان‌های شهید عزالدین قسام اعلام کرد که امروز چهارشنبه ۴ خودروی زرهی ارتش صهیونیستی را در بیت حانون منهدم کرده و موفق شده است که یک تیم عملیاتی صهیونیستی را که در مکانی در این منطقه مستقر شده بود، به قتل برساند.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که پایگاه مارس ارتش رژیم صهیونیستی را با پهباد انتحاری زواری هدف قرار داده است.

مفاد طرح چند ماده ای حماس برای پایان جنگ

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی نبرد غزه را سرنوشت‌ساز دانست.

هنیه گفت: ملت و مبارزان ما با شایستگی و اقتدار در حال جنگ هستند. نبرد غزه نبردی سرنوشت‌ساز میان باورمندان به هم‌زیستی و صلح و نازی‌هاست. ما مقاومت افسانه‌ای ملتمان با وجود جنایات مداوم دشمن را بزرگ می‌داریم. مقاومت ملت ما نقشه‌های دشمن برای یک نکبت (کوچاندن اجباری فلسطینیان) جدید را به شکست کشاند. گردان‌های قسام با شجاعتی ستودنی در برابر اشغالگران می‌ایستند. به دشمنانمان می‌گویم که شما در ۷ اکتبر و نفوذ زمینی متزلزلتان شکست خوردید.

وی افزود: بارها به طرف‌های بین‌المللی اعلام کردیم که تداوم تعرض‌های نتانیاهو به مسجدالاقصی و اقدامات کابینه وی بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما نسبت به اینکه نتانیاهو آماده است برای نجات خود تر و خشک را بسوزاند هشدار می‌دهیم.

هنیه گفت: حماس یک طرح فراگیر ارائه کرده که با آتش‌بس آغاز می‌شود و بر اساس آن گذرگاه‌ها باز می‌شوند و توافق تبادل اسرا انجام می‌گیرد. کابینه‌های اسرائیل یکی پس از دیگری در تحقق وعده‌های خود شکست خوردند. اشغالگران هزینه زیادی را برای اینکه اشتباه خود را بفهمند می‌پردازند و از جمله این هزینه‌ها کشته شدن برخی از اسرای آنان نزد ماست.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: از حامیان اسرائیل و در رأس آنها آمریکا می‌خواهیم که از جلوگیری از عملی‌شدن خواسته جامعه بین‌الملل در رابطه با آتش بس دست بردارند. تا زمانی که ملت ما به حقوق خود در زمینه آزادی، ثبات و بازگشت به کشور خود دست پیدا نکنند، منطقه و نقاط خارج از آن نیز روی امنیت و ثبات را نخواهد دید.به تمامی جبهه‌های مقاومت در لبنان، عراق، یمن و سوریه به دلیل مواضع پیش‌روی آنان و مبارزه مشروع ایشان درود می‌فرستم.

وی در ادامه افزود: لزوم توقف جنایات اسرائیل را به میانجی‌گران اعلام کردیم. تاکید می‌کنیم که گذرگاه رفح به عنوان یک گذرگاه تماماً مصری- فلسطینی باید به صورت مداوم و بدون توقف در هر دو سو مشغول فعالیت باشد.

تداوم درگیری میان رزمندگان مقاومت لبنان و نظامیان صهیونیست

مرزهای لبنان شاهد تداوم درگیری میان رزمندگان مقاومت لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های عبری زبان از وقوع یک حادثه امنیتی در کوه‌های رامیم در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند. این رسانه‌ها گزارش دادند که یک موشک هدایت‌شونده از لبنان به سوی شهرک صهیونیستی «یفتاح» پرتاب شده است.

شبکه صهیونیستی کان نیز اذعان کرد که یک موشک ضدتانک از لبنان به سوی سلسله کوه‌های «رامیم» در الجلیل پرتاب شده است و در عین حال از گلوله‌باران مناطق مرزی در جنوب لبنان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از حمله نظامیان صهیونیست به گروهی که تلاش داشتند از سمت لبنان به سوی شهرک صهیونیستی زرعیت موشک ضدتانک پرتاب کنند خبر داد.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به پرتاب موشک ضدزره به سوی منطقه یفتاح اذعان و اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در حال هدف قراردادن محل پرتاب موشک هستند.

دو موضع ارتش رژیم صهیونیستی در المالکیه و البیاض در برابر عیترون و بلیدا نیز از سوی مقاومت لبنان هدف قرار داده شد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که یک موشک هدایت‌شونده به موضع صهیونیستی البیاض در برابر شهرک بلیدا برخورد کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار المنار گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های بلیدا و عیترون را با بمب‌های فسفری هدف قرار داده است.

علاوه بر این اطراف شهرک عیتا الشعب در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

اعزام دهها کماندو آمریکایی به فلسطین اشغالی

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که ده‌ها کماندو آمریکایی در اسرائیل هستند تا به این رژیم در یافتن اسرای کمک کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، «کریستوفر پی. مایر» (Christopher P. Maier) یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا از گفتن تعداد نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در اسرائیل خودداری کرد؛ اما دیگر مقامات آمریکایی می‌گویند که وزارت دفاع در هفته‌های اخیر ده‌ها کماندو را به این بهانه به سوی اراضی اشغالی گسیل کرده است.

مقام ارشد سیاست گذاری عملیات ویژه پنتاگون در این ارتباط خبر داد که کماندوهای آمریکایی در اسرائیل به یافتن بیش از ۲۰۰ اسیری که در عملیات غیرمنتظره حماس در ۷ اکتبر بازداشت شده بودند، کمک می‌کنند.

«کریستوفر پی. مایر» دستیار وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس عملیات ویژه در واشنگتن در این ارتباط گفت: ما فعالانه به اسرائیلی‌ها کمک می کنیم تا کارها را انجام دهند.

وی در ادامه ادعا کرد که وظیفه اصلی، کمک به اسرائیل در «شناسایی اسرا، از جمله اسیران آمریکایی است. این واقعاً وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم!

مقامات پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود، در این باره گفتند که کماندوها در گفتگو با همتایان اسرائیلی به F.B.I، وزارت خارجه و دیگر متخصصان در دولت ایالات متحده خواهند پیوست.

«مایر» در ادامه مدعی شد که نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده هیچ نقش رزمی در اسرائیل ندارند، اما آنها در حال گفتگو با همتایان اسرائیلی خود هستند مبنی بر این که یک نبرد بسیار پیچیده در آینده در غزه در جریان خواهد بود.

مقاومت سخت مبارزان فلسطینی تانک‌های اسرائیلی را زمین‌گیر کرده است

یکی از فرماندهان میدانی قسام شاخه نظامی حماس از ناکامی تانکهای رژیم صهیونیستی در پیشروی در غزه خبر داد.

یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های قسام اعلام کرد که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سبب مقاومت سخت و قهرمانانه مبارزان مقاومت قادر به پیشروی در محورهای مختلف نیستند.

این فرمانده قسامی اعلام کرد که شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی بسیار فراتر از آن چیزی است که رسما اعلام شده است.

وی اظهار داشت: جنگ‌افزارهای اسرائیلی زیادی را منفجر کردیم و مجاهدان ما در چندین محور در حال رویارویی با اشغالگران هستند.

هلاکت ۱۳ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

این در حالی است که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شمار نظامیان به هلاکت رسیده این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۳ نفر رسیده است.

گزارش جدید نهادهای حقوق بشری از غزه

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گفتگو با الجزیره گفت: نگران تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه هستیم. نگرانی ما این است که عملیات کنونی اسرائیل با قوانین بین‌الملل همخوانی ندارد.

وی افزود: مردم غزه زیر فشارهای سنگینی قرار دارند. بسیاری از قربانیان در غزه کودک هستند و این بسیار نگران کننده است. آنچه در غزه در جریان است را مستندسازی کردیم و گزارش‌هایی در این باره تهیه کردیم.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بیان کرد: خواستار آزادی اسرا نزد حماس هستیم. حملات اسرائیل نقض قوانین بین‌الملل است. نگران کشتار غیرنظامیان در غزه هستیم. همه طرف‌ها را به رفتار طبق قوانین جنگ دعوت می‎کنیم. جنایات ضدبشری اسرائیل را مستندسازی کردیم.

وی افزود: اسرائیل از مواد منفجره دارای تاثیرات زیاد در غزه استفاده می کند. غیرنظامیان اوضاع اسفباری دارند.

از سوی دیگر رئیس مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه هم اعلام کرد: آنچه در غزه رخ می دهد کشتار است. اوضاع در غزه دردآور است.

افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و اعلام کرد: تاکنون هشت هزار و ۷۹۶ نفر به شهادت رسیده اند.

بر اساس این گزارش از این تعداد سه هزار و ۶۴۸ نفر را کودکان تشکیل می دهند.

همچنین دو هزار و ۲۹۰ زن هم تاکنون و طبق اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت رسیده اند.

همچنین تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۲ هزار و ۲۱۹ نفر هم زخمی شده اند.

کشتار هولناک جدید

این در حالی است که رژیم صهیونیستی حملات جدیدی به اردوگاه جبالیا انجام داد و دومین کشتار را مرتکب شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر مجتمعی مسکونی را در جبالیا بمباران کرد که طی آن افراد زیادی شهید شدند.

در جنایت اخیر صهیونیست‌ها در منطقه فالوجا در اردوگاه جبالیا ۹ ساختمان مسکونی بدون اخطار قبلی بمباران و بر سر ساکنان آن فروریخته شد. در این جنایت ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

شمار زیادی از شهدا در نتیجه دومین حمله صهیونیست‌ها به جبالیا همچنان زیر آوار هستند.

 

تنها اجازه خروج ۸۰ زخمی از طریق گذرگاه رفح صادر شده است!

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که تنها ۸۰ تن از مجروحان بدحال فلسطینی می‌توانند امروز از گذرگاه مرزی رفح به سمت مصر بروند. این در حالیست که در حال حاضر هزاران فلسطینی در بیمارستان‌های نوار غزه که از امکانات اولیه برای بهبود زخم‌های آنها محروم بوده بستری هستند.

همچنین ۴۰۰ تن از افراد دارای تابعیت‌های خارجی قرار است از این گذرگاه عبور کنند. المیادین نیز در این خصوص گزارش داد که نخستین گروه از افراد دارای تابعیت‌های خارجی از نوار غزه خارج و از طریق گذرگاه رفح به سمت خاک مصر در حرکت هستند.

رسانه‌های خبری ساعاتی قبل اعلام کرده بودند که یک منبع آگاه در گفتگو با رویترز تاکید کرده قطر در حال میانجی‌گری بین مصر، حماس و رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح طی امروز است.

این رسانه‌ها تاکید کردند که در صورت توافق میان طرف‌های مذکور، افراد دارای تابعیت‌های خارجی و برخی غیرنظامیان زخمی می‌توانند از غزه خارج شوند.

تنها اجازه خروج ۸۰ زخمی از طریق گذرگاه رفح صادر شده است!

استعفای مقام ارشد سازمان ملل در حمایت از فلسطین

ریگ مخیبر، مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک، به دلیل ناکامی این نهاد بین‌المللی در متوقف کردن کشتار فلسطینیان در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی، از سمتش استعفا کرد و گفت که «سازمان ملل مقابل قدرت آمریکا و لابی اسرائیل تسلیم شده است.»

مقام ارشد این نهاد بین‌المللی گفت: سازمان ملل متحد مقابل قدرت آمریکا و لابی اسرائیل تسلیم شد و این در حالی است که پروژه اروپایی، ملی‌گرایی قومی و استعماری اشغالگران در فلسطین به مرحله پایانی‌اش وارد شده است!

مخیبر در نامه‌ای به ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، نوشت: یک بار دیگر، شاهد وقوع نسل‌کشی مقابل چشمان‌مان هستیم و سازمانی که به آن خدمت می‌کنیم، به نظر برای متوقف کردن آن ناتوان است.

استعفای مقام ارشد سازمان ملل در حمایت از فلسطین

گانتز اذعان کرد: روزهای سختی در پیش داریم

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس نوشت: ما شاهد یک روز سخت بودیم.

وی در ادامه با اشاره به هلاکت نظامیان صهیونیست در غزه تاکید کرد: روزهای سخت بیشتری پیش روی ما است.

گانتز اذعان کرد: تاوان جنگ، سنگین و دردناک است.

رسانه‌های عبری زبان امروز اذعان کردند: ۱۱ نظامی اسرائیلی از روز گذشته تاکنون در غزه کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اضافه کردند: حال چهار تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

ادعای «عطوان» درباره ضرب‌الاجل ایران و حزب‌الله به آمریکا

عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در پست ویدئویی خود که به صورت روزانه در یوتیوب منتشر می‌شود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از تهدیدات خود مبنی بر آغاز حمله زمینی همه جانبه و گسترده به نوار غزه عقب نشینی و به عملیات نفوذ محدود در مناطق مختلف اکتفا کرده است.

وی افزود: براساس اطلاعات واصله تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان صلاح الدین واقع در شهر غزه مستقر شده بودند اما با حملات موشکی نیروهای مقاومت رو به رو شده و در جریان این حملات تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند. بعد از این حملات، تانک‌های صهیونیست فوراً از منطقه فرار کردند.

عطوان اضافه کرد: سخنان زنان اسرائیلی آزاد شده توسط نیروهای قسام که از نحوه برخورد نیروهای فلسطینی با خود ابراز رضایت کرده و به شدت از عملکرد نتانیاهو انتقاد کردند تبدیل به سلاح دردناکی علیه مقامات صهیونیست شد. این در حالیست که رسانه‌های عبری و غربی نیروهای فلسطینی را تروریست و داعشی توصیف می‌کردند.

وی در خصوص سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز گفت: سید حسن نصرالله طی چهار هفته گذشته سکوت کرده و به ناگاه اعلام شد که قرار است روز جمعه سخنرانی کند. خیلی‌ها از من می‌پرسند چرا سید حسن نصرالله روز جمعه را برای سخنرانی انتخاب کرده است؟ بر اساس گفته‌های منابع آگاه سید حسن نصرالله در جریان دیدار با مقامات حماس و جهاد اسلامی در لبنان به آنها تاکید کرده که اگر ما را در تلویزیون دیدید بدانید در برابر یک طرح و تحول بزرگ قرار داریم. چه بسا سید حسن نصرالله تلاش دارد از این طریق به فلسطینی‌ها اعلام کند که ما از شما دور نبوده و با شما در قلب نبرد هستیم.

عطوان مدعی شد: ممکن است ایران و حزب الله به آمریکا هشدار داده باشند در صورت عدم توقف این حملات وحشیانه و نسل کشی علیه نوار غزه تا روز پنجشنبه یا بامداد جمعه ما وارد نبرد شده و معادله اتحاد میادین نبرد را عملیاتی می‌کنیم. بر اساس گفته‌های یک منبع آگاه که در جریان نشست سید حسن نصرالله و مقامات فلسطینی بوده، ممکن است حزب الله تا روز جمعه منتظر دریافت سلاح‌های جدید باشد. اگر حزب الله وارد این نبرد شود رژیم صهیونیستی با ۲۰۰ هزار موشک رو به رو شده و شمارش معکوس برای نابودی این رژیم آغاز می‌شود. پایگاه‌های آمریکایی‌ها دیگر دردی از این رژیم دوا نخواهد کرد.

ادعای «عطوان» درباره ضرب‌الاجل ایران و حزب‌الله به آمریکا

بایدن لایحه کمک نظامی به تل‌آویو را وتو می‌کند!

دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در بیانیه‌ای با تشریح پیشنهاد جمهوری‌خواهان برای کمک نظامی به اسرائیل، اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا تا زمانی که در بسته مذکور، بودجه میلیارد دلاری برای اوکراین لحاظ نشود، از امضای آن خودداری خواهد کرد.

دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید اعلام کرده است که در پیشنهاد جمهوری‌خواهان از «گرایش حزبی برای حمایت از اسرائیل استفاده شده و برای تخصیص منابع به کی‌یف در نبرد با مسکو، اقدامی صورت نگرفته است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: کنگره در تامین کمک امنیتی برای اسرائیل، همواره به طور فراحزبی عمل کرده و این لایحه پیشنهادی رویکرد دیرینه کنگره درباره این مساله را بی‌جهت در معرض خطر قرار می‌دهد. مجزا کردن کمک امنیتی به اسرائیل از سایر اولویت‌های وابسته به امنیت ملی، عواقب جهانی در پی خواهد داشت.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا لایحه بسته کمک ۱۴ میلیارد دلاری برای تل‌آویو را ارائه کرده و خواسته‌اند تا این مبلغ از بودجه‌ای که دولت بایدن برای خدمات درآمد داخلی کنار گذاشته است، تامین و کمک امنیتی به اوکراین نیز از آن حذف شود.

بایدن لایحه کمک نظامی به تل‌آویو را وتو می‌کند!

پیام کاخ سفید به حسن نصرالله: جنگ در منطقه گسترش نیابد

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به سخنرانی روز جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پیام ما به سید حسن نصرالله این است که درگیری در منطقه گسترش نیابد.

وی دراین‌باره گفت: ما از نزدیک سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله را دنبال می‌کنیم. پیام ما به او این است که جنگ و تنش در منطقه گسترش نیابد.

منابع خبری وابسته به مقاومت اسلامی لبنان دیروز سه‌شنبه اعلام کردند که «سیدحسن نصرالله»، رهبر حزب الله لبنان تا چند روز دیگر در روز جمعه ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت بیروت سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی سید حسن نصرالله با توجه به تحولات جاری در غزه بسیار مورد توجه خواهد بود.

روز دوشنبه نیز انتشار کلیپ کوتاه معناداری از سوی دفتر رسانه‌ای منتسب به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در این کلیپ کوتاه دبیرکل حزب الله لبنان دیده می‌شود که در حال حرکت به سوی بیرون از کادر دوربین است. دفتر رسانه‌ای منتسب به دبیرکل حزب الله این کلیپ چند ثانیه‌ای را به انضمام آیه ۵ سوره اسرا منتشر کرده است.

یونیسف: روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه کشته یا مجروح می‌شوند

سخنگوی یونیسف در گفت‌وگو با الجزیره، آمار کودکان کشته شده (شهدا) در نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی را تکان‌دهنده خواند و گفت که روزانه حدود ۴۲۰ کودک در جریان این حملات وحشیانه کشته یا زخمی می‌شوند.

سخنگوی یونیسف گفت: از هفتم اکتبر، به طور میانگین روزانه ۴۲۰ کودک فلسطینی در نوار غزه کشته یا زخمی شده‌اند. آمار تکان‌دهنده است!

وی اضافه کرد: براساس گزارش‌ها بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ کودک کشته شده‌اند و این رقم روزانه ناباورانه به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. غزه به قبرستان هزاران کودک تبدیل شده است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر ارشد آژانس ویژه امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(UNRWA) دیروز گفت که از زمان تشدید تنش‌ها در در نوار غزه و حملات اسراییل، زنان و کودکان حدود ۷۰ درصد از کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان این مساله را «خسارت جانبی» تلقی کرد!

یونیسف: روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه کشته یا مجروح می‌شوند

برجای ماندن تعداد زیادی شهید در اثر حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اشغالگر علیه غزه

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. تنها در یک مورد از این بمباران‌ها علیه ۲ خانه مسکونی در خانیونس واقع در جنوب نوار غزه دست کم ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

حملات توپخانه ای ارتش رژیم اشغالگر نیز علیه نوار غزه ادامه دارد به طوری که گزارش‌های رسانه‌ای از هدف قرار گرفتن شرق منطقه حجر الدیک واقع در مرکز نوار غزه توسط توپخانه دشمن حکایت دارد.

حملات چندجانبه اشغالگران علیه غزه

خبرگزاری فلسطینی معا نیز گزارش داد که حملات هوایی، توپخانه ای و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. در جریان بمباران یک خانه مسکونی نزدیک مسجد الدعوه در اردوگاه النصیرات دست کم هفت فلسطینی به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت بی سابقه‌ای محله الزیتون در جنوب غزه را بمباران کردند.

گلوله باران اشغالگران توسط نیروهای مقاومت در طولکرم

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم به نقل از نیروهای واکنش سریع وابسته به گردان‌های شهدا الاقصی گزارش داد: نیروهای فلسطینی عناصر اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی که به شهر طولکرم یورش برده بودند در محور اردوگاه طولکرم با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش درگیری‌های سنگینی میان دو طرف در محور مذکور رخ داده است.

حملات چندجانبه اشغالگران علیه غزه

همچنین گزارش‌هایی در خصوص حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه جنین منتشر شده است.

بر اساس این حملات تعدادی از فلسطینی‌ها مجروح شده اند. جوانان فلسطینی تلاش می‌کنند با پرتاب مواد منفجره دست ساز به سمت اشغالگران صهیونیست مانع از پیشروی آنها در جنین شوند.

اشغالگران صهیونیست همچنین اردوگاه جنین را هدف حمله موشکی خود قرار دادند.

اذعان ارتش به هلاکت ۹ نظامی صهیونیست در شمال غزه

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی هلاکت تعدادی از نظامیان صهیونیست را تایید کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۹ نظامی صهیونیست وابسته به گردان «گفعاتی» طی روز گذشته در جریان درگیری در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده اند.

حملات چندجانبه اشغالگران علیه غزه

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌های مذکور بر اثر اصابت یک موشک ضدزره در شمال غزه به هلاکت رسیده اند.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی آمار نظامیان به هلاکت رسیده خود را دقیق اعلام نکرده و تنها بخشی از آن را رسانه‌ای می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: