کد خبر: ۶۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز بیست‌وچهارم؛
بمباران ۶۰۰ نقطه در غزه از شب گذشته تاکنون و نیز عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از جنین مهمترین تحولات اخیر فلسطین اشغالی به شمار می‌روند.

آوای نشاط: با ادامه حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه، مساجد و بیمارستان‌های این منطقه همچنان هدف جنگنده‌های صهیونیست قرار دارد.

ادعای هریس: مطلقا هیچ قصدی برای اعزام نیرو به غزه نداریم!

کامالا هریس، معاون جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به‌رغم همگام بودن و پیروی بی‌چون و چرا از موضع دولت این کشور درباره رژیم صهیونیستی و آنچه «حق اسراییل برای دفاع از خود!» خوانده شده است، مدعی شد که واشنگتن به هیچ عنوان قصدی برای اعزام نیروهای رزمی به نوار غزه ندارد.

هریس در گفت‌وگو با برنامه «۶۰ دقیقه» مدعی شد: ما مطلقا هیچ قصد یا برنامه‌ای برای اعزام نیروهای رزمی به اسراییل یا غزه نداریم.

این ادعا در حالی مطرح شده است که روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به‌تازگی در گزارشی به نقل از مقامات دفاعی آمریکا نوشت که «پنتاگون در صورت حمله زمینی اسراییل به غزه، با ۲۰۰۰ نظامی از تل‌آویو پشتیبانی می‌کند!»

معاون بایدن که همواره در جلسات درباره بحران در خاورمیانه و به طور مشخص نوار غزه حضور دارد، به‌رغم این ادعا، همواره به موضع و رویکرد دولت آمریکا درباره حمایت از رژیم صهیونیستی پایبند بوده و از آن پیروی کرده است.

وی مدعی شد: براساس اکثر برآوردها، دست کم یک هزار و ۴۰۰ اسراییلی کشته شده‌اند. آنها بدون هیچ تردیدی، حق دفاع از خود را دارند. با این حال، خیلی مهم است که هیچ پیوندی بین حماس و فلسطینیان وجود نداشته باشد. فلسطینیان به یک اندازه حق اقدام در راستای ایمنی و امنیت، تعیین سرنوشت و شأن خود را دارند و ما آشکارا اعلام کرده‌ایم که قواعد جنگ باید رعایت شده و کمک‌های بشردوستانه جریان داشته باشد.

ادعای هریس: مطلقا هیچ قصدی برای اعزام نیرو به غزه نداریم!

تظاهرات مردم ایتالیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

هم‌زمان با حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت نسل‌کشی مردم غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در خیابان‌های شهر رُم، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

زندگی در غزه ادامه دارد

شبکه الجزیره تصاویر گفت‌وگویی کوتاه با «لیان العطار» دختر بچه آواره شده فلسطینی در مراکز پذیرش آوارگان در نوار غزه منتشر کرده که با وجود جنگ، بمباران شدید و آوارگی همچنان لبخند بر لب داشته و از پوشیدن لباس ملی فلسطین که از سوی مادرش برای وی خریداری شده، خوشحال و مسرور به نظر می رسد.

اسپانیا: بعد از شب جهنمی غزه، نتانیاهو باید محاکمه و مجازات شود

در بحبوحه تشدید بمباران و گسترش عملیات زمینی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان نوار غزه، ایان بلارا، وزیر حقوق مدنی اسپانیا با درخواست از رهبران کشورهای اروپایی جهت اقدام علیه رژیم صهیونیستی، خطاب به اروپایی‌ها گفت: ما را در این نسل‌کشی همدست نکنید.

بلارا همچنین خواستار پیگرد قانونی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در نوار غزه شد.

وی در ویدئویی احساسی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت: بعد از این شب جهنمی در غزه، یک پیام خیلی ساده اما خیلی مهم برای رهبران اروپایی دارم؛ ما را در این نسل‌کشی همدست نکنید. دست به کار شوید!

از آغاز حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون بیش از ۸هزار فلسطینی شامل ۳ هزار و ۳۴۲ کودک به شهادت رسیده‌اند.

وزیر اسپانیایی با اشاره به شدت وخیم بودن شرایط در غزه و همچنین حملات تلافی‌جویانه ناعادلانه رژیم صهیونیستی به این شهر، به مساله قطع اینترنت و خدمات ارتباطی در این باریکه پرداخت و تاکید کرد که این اقدام «با هدفی کاملاً آشکارا انجام شده و آن هم تضمین جنایات اسراییل علیه بشریت بدون تاوان‌دادن است.»

اسپانیا: بعد از شب جهنمی غزه، نتانیاهو باید محاکمه و مجازات شود

رییس مجلس نمایندگان آمریکا: وضعیت تل‌آویو اضطراری‌تر از کی‌یف است

مایک جانسون، سخنگوی جدید مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که پس از رای این هفته قانونگذاران آمریکایی مبنی بر در اولویت بودن کمک به اسراییل و آنچه «دفاع از خودش» خوانده شده است، تازه‌ترین درخواست جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای تامین بودجه کمک به اوکراین بعدا رسیدگی خواهد شد.

جانسون درباره این مساله گفت: قصد داریم این هفته در مجلس نمایندگان، لایحه مستقل تامین بودجه برای اسراییل را پیشنهاد داده و به رای بگذاریم. می‌دانم که همکاران جمهوری‌خواه ما در سنا نیز اقدام مشابهی را در دستور کار دارند.

بایدن درخواست کرده است تا بودجه کمکی به اوکراین و اسراییل، به لایحه بودجه اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری ضمیمه شود و از این طریق، قانونگذاران را مجبور کند تا از رای‌گیری جداگانه درباره این مسائل منصرف شوند. دولت او اوایل ماه جاری از پیشنهاد تخصیص بودجه اضافی ۶۱.۴ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، بودجه ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای اسراییل به منظور جنگ با حماس و بودجه ۹.۲ میلیارد دلاری برای ارسال آنچه کمک‌های بشردوستانه به هر کی‌یف و تل‌آویو خوانده شده است، رونمایی کرد.

کنگره آمریکا پیش‌تر در چهار دور رای‌گیری بودجه ۱۱۳ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین را تصویب کرده بود اما مخالفت جمهوری‌خواهان با کمک بیشتر به کی‌یف تشدید شده است. در حال حاضر، اکثر قانونگذاران مجلس نمایندگان از اکثریت مجلس، با هزینه بیشتر در اوکراین مخالفند به طوری که بالا گرفتن اختلافات بر سر این مساله بین جمهورخواهان به عزل کوین مک‌کارتی، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه جاری منجر شد.

جانسون پیش‌بینی کرد که لایحه مستقل کمک به اسراییل، هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا، با حمایت قوی قانونگذاران هر دو حزب روبه‌رو شود. وی مدعی شد: قصد ندارم از این مساله(لایحه) برای هیچ سیاسی‌بازی حزبی استفاده کنم. این موضوع اهمیت خیلی زیادی دارد و خیلی جدی است.

سخنگوی جدید مجلس نمایندگان که درباره کمک به کی‌یف همواره تردید داشته است، گفت که دولت بایدن برای انتظارات و توقعاتش از قِبل کمک نظامی گزاف به اوکراین، هیچ نقشه‌ راهی را ترسیم نکرده؛ علاوه بر این، هیچ برنامه‌ای برای نحوه پایان دادن به جنگ هم ارائه نداده است. به گفته وی، او در سوی مقابل، برای حمایت از اسراییل چنین ملاحظاتی ندارد.

وی افزود: معتقدیم که اسراییل در اولویت و ضرورت قرار دارد. مسائل زیادی در سراسر جهان وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی کنیم و خواهیم کرد اما در حال حاضر، آنچه در اسراییل رخ می‌دهد، نیازمند توجه فوری است و فکر می‌کنم که باید مستقل به آن بپردازیم و به آن پایان دهیم.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا: وضعیت تل‌آویو اضطراری‌تر از کی‌یف است

ازسرگیری بمباران شدید غزه از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

از ساعتی پیش بمباران شدید نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی از سرگرفته شده است.

براین اساس، در دور جدید این حملات صهیونیست‌ها بار دیگر به شدت مناطق مختلف نوار غزه را هدف بمباران هوایی قرار داده اند.

این در حالی است که طی حملات شامگاه گذشته تا بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، دستکم ۶۰۰ نقطه از نوار غزه بمباران شده است.

ازسرگیری بمباران شدید غزه از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی

بمباران ۶۰۰ نقطه در غزه از شب گذشته تاکنون/ شهادت ۱۳ فلسطینی دیگر

منابع محلی از بمباران ۶۰۰ نقطه در غزه از شب گذشته تا بامداد امروز دوشنبه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات شب گذشته و بامداد امروز به نوار غزه، ۶۰۰ نقطه را بمباران کرده و عملیات زمینی خود را نیز گسترش داده است.

بمباران ۶۰۰ نقطه در غزه از شب گذشته تاکنون/ شهادت ۱۳ فلسطینی دیگر

شهادت ۱۳ فلسطینی دیگر

در حملات اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به اردوگاه البریج، النصیرات و الزوایده، ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیدند که پیکر آن‌ها به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی به حملات وحشیانه علیه زیرساخت‌های حیاتی و مسکونی نوار غزه اقدام کرده و تاکنون بیش از ۸۰۰۰ غیر نظامی و انسان بی گناه را به شهادت رسانده است.

عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنین/ شهادت ۴ مبارز مقاومت فلسطین

منابع محلی اعلام کردند که شمار شهدای درگیری‌های بامداد و صبح امروز مبارزان مقاومت با اشغالگران صهیونیست در اردوگاه جنین به ۴ نفر افزایش یافته است.

در بین این شهدا، وئام حنون از بنیانگذاران گردان جنین بود که در حمله امروز اشغالگران صهیونیست به شهادت رسید.

همچنین در این درگیری‌های مسلحانه ۹ جوان فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از یورش چند ساعته به شهر جنین که طی آن چهار فلسطینی به شهادت رسیده و ۹ نفر دیگر زخمی شدند، از این شهر عقب‌نشینی کرد.

عقب نشینی نظامیان صهیونیست از جنین/ شهادت ۴ مبارز مقاومت فلسطین

صهیونیست‌ها در جریان یورش به جنین ویرانگری زیادی در بعضی محله‌ها ایجاد کرده و ضمن وارد کردن خسارت به زیرساخت‌های این شهر از جمله ورودی شرقی شهر، یک میدان را هم به طور کامل تخریب کردند.

بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

نظامیان اشغالگر صهیونیست بامداد امروز دوشنبه حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف کرانه باختری انجام داده و طی آن ۵۲ فلسطینی را بازداشت کردند.

بمباران منازل و خودروهای امدادرسان در غزه

بر اساس گزارش شبکه المیادین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به صورت گسترده و کورکورانه مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

بالگردهای نظامی ارتش اشغالگر نیز مناطقی را در مرکز نوار غزه که شب گذشته شاهد حملات وحشیانه ای بود بمباران کردند.

بمباران منازل مسکونی و خودروهای امدادی غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چند خانه و ساختمان مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا را بمباران کردند که به دنبال این جنایت دست کم ۳۰ فلسطینی به بیمارستان اندونزی غزه منتقل شده اند.

این جنگنده‌ها ساعتی قبل منازل مسکونی در منطقه خربه العدس واقع در رفح در جنوب غزه را بمباران کردند.

در همین خصوص رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی امدادرسان را در غزه بمباران کردند.

تخریب بخش‌هایی از مساجد در اردوگاه النصیرات

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به حملات تعمدی خود علیه مکان‌هایی که عمدتاً فلسطینی‌ها در آنها پناه می‌گیرند مانند مساجد و یا بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود علیه مناطق مختلف نوار غزه، مناره‌های مساجد را در نزدیکی خیابان الدعوه واقع در اردوگاه النصیرات هدف قرار داد و تخریب کرد.

بمباران منازل مسکونی و خودروهای امدادی غزه

بمباران و تخریب مناطق مختلف اردوگاه جنین در کرانه باختری

از سوی دیگر درگیری‌ها در شهر و اردوگاه جنین همچنان ادامه دارد. اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به این اردوگاه حمله کرده و با فلسطینی‌های ساکن آن درگیر شدند.

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی به این حد اکتفا نکرده و دیوار خارجی بیمارستان جنین را تخریب کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ورودی معروف اردوگاه جنین را تخریب و ویران کرد. جنگنده‌های ارتش این رژیم یک منطقه در اردوگاه جنین را نیز بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت در این اردوگاه در جریان است و بمب‌های این نیروها در نزدیکی تجهیزات نظامیان صهیونیست منفجر می‌شود.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که نیروهای فلسطینی با شلیک گلوله و پرتاب نارنجک، نظامیان صهیونیست را در جنین هدف قرار دادند.

همچنین گزارش شده که دومین جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهر و اردوگاه جنین به شهادت رسیده است. گزارش‌های رسانه‌ای از قطع جریان برق در مناطق مختلف شهر و اردوگاه جنین در اثر حملات اشغالگران صهیونیست به مولدهای برق حکایت دارد. نظامیان صهیونیست به شهر قلیلیه در شمال کرانه باختری نیز یورش برده اند.

هلاکت و زخمی شدن ۴ صهیونیست در اثر واژگون شدن یک تانک

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای عبری زبان اذعان کردند که در جریان واژگون شدن یک تانک در شمال فلسطین اشغالی یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده است.

در جریان واژگونی این تانک سه نظامی صهیونیست دیگر نیز زخمی شده اند.

مشاوره نظامی نیروهای ویژه کشورهای جهان به ارتش اشغالگر

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نیروهای کماندوی کانادایی برای حفاظت از سفارت کانادا در اراضی اشغالی به سر می‌برند.

بر اساس اذعان این رسانه‌ها، نیروهای کانادایی مذکور به همراه نیروهای ویژه کشورهای دیگر به ارتش رژیم صهیونیستی مشاوره نظامی می‌دهند.

بمباران منازل مسکونی و خودروهای امدادی غزه

نتانیاهو درگیر زندگی شخصی خود است

این در حالیست که رسانه‌های عبری زبان اذعان کرده اند که زمان آن فرارسیده تا اعضای حزب لیکود شجاعت خود را نشان داده و این موضوع را بررسی کنند که آیا رئیس این حزب یعنی بنیامین نتانیاهو شایستگی ادامه کار خود را دارد؟

این رسانه‌ها اضافه کردند: آنچه نگرانی اسرائیلی‌ها را برمی انگیزد این است که نتانیاهو درگیر زندگی شخصی خود است و تلاش خود را برای خارج کردن آنها از فاجعه کنونی به کار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: غزه ، حیفا ، طوفان الاقصی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: