کد خبر: ۵۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگریایران می‌گوید حوادث اخیر ایران متاسفانه بازخورد بدی برای گردشگری داشته و آسیبی به این صنعت وارد کرده است که شاید ۵ تا ۱۰ سال دیگر هم ترمیم نشود.

آوای نشاط: حسین نیکونام در خصوص وضعیت گردشگری سلامت با توجه به اتفاقات اخیر ایران اظهار کرد: در چنین اتفاقاتی گردشگری داخلی آسیب کمتری می‌بیند، اما از آنجا که عمده بیماران گردشگری سلامت از سایر کشور‌ها هستند، هر نوع اعتراض، شلوغی، اغتشاش، تنش امنیتی، سیاسی و اجتماعی چه در داخل و چه در در کشور‌های بازار هدف ایران رخ دهد، گردشگری سلامت به طور مستقیم به شدت آسیب خواهد دید و افت شدیدی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: گاهی اعتراضی به دلیل گرانی بنزین رخ می‌دهد و عمومیت بیشتری دارد، اما در این مقطع که نام یک خانم مطرح و با شانتاژ رسانه‌های غربی به نام بانوان و زنان ایرانی تمام شد، متاسفانه بازخورد منفی بیشتری برای گردشگری ایران داشت و آسیب و ضربه‌ای که به حیثیت ایران وارد کرد، شاید ۵ تا ۱۰ سال دیگر نیز ترمیم نشود. به تبع این آسیب در تمام صنعت گردشگری ایران نمایان خواهد شد.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران با اشاره به راهکار این موضوع بیان کرد: مدیران ما موضوع گردشگری را نمی‌بینند، عده‌ای دیگر هم که به گردشگری توجه دارند به چشم فساد، فحشا و جاسوسی آن را می‌بینند. مدیران نه تنها به چشم فرصت به گردشگری نگاه نمی‌کنند، بلکه آن را یک معضل اجتماعی می‌دانند. اقتصاد بسیاری از شهر‌های ایران مانند مشهد، شیراز، اصفهان، اردیبل و.. به واسطه گردش مالی گردشگران می‌چرخد. بزرگ‌ترین آسیبی که متوجه این صنعت است همیشه از نگاه اشتباه و کج‌بینانه مدیران کشوری و استانی رنج برده است و باید تغییر نگاه در مدیران ما صورت بگیرد.

نیکونام خاطرنشان کرد: وقتی در حوزه اقتصادی مورد تحریم‌های ظالمانه غرب قرار گرفته‌ایم و از طرفی فشار‌های مضاعفی به ایران وارد می‌شود، نخستین آسیب را مردم و بازار ما می‌بیند و برای مدیران هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. کدام یک از مدیران ما را دیده‌اید که در چندین سال تحریم‌های ظالمانه برای دارو و یا اجاره خانه و یا محل کار خود مانده باشند؟ هیچ کدام از مدیران ما دغدغه‌ای ندارند و فقط شعار می‌دهند. مدیرانی که تصمیم‌گیرنده هستند، هیچ کدام از درد‌هایی که متوجه مردم است را نمی‌بینند و ندارند.

وی گفت: مردم خشمگین هستند و بزرگ‌ترین مشکلی که بر خشم مردم اضافه می‌کند اقصاد است. اگر مدیران ما در حوزه اقتصادی اقدامی انجام نمی‌دهند، می‌توانند در حوزه گردشگری مراعات کنند، اما متاسفانه می‌بینیم که یک فرایند اشتباه مدام در کشور تکرار می‌شود. هیچ یک از مدیران ما چه در هیات وزیران و چه در مجلس به دنبال رفع این مشکلات نیستند. مجلس ما مجلسی نیست که نماینده مردم باشد؛ بیشتر نماینده دولت و حزب خود است. متاسفانه در این فرایند نمی‌توانند درد مردم را دوا کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران اضافه کرد: اگر مدیران ما می‌خواهند به صنعت گردشگری کمک کنند باید در وهله نخست اقتصاد بیمار و فلج‌شده ایران را سر و سامان دهند. مردم ما که پولی برای خرج دوا و درمان، اجاره خانه و ماشین و هزار هزینه دیگر ندارند، چطور توقع داریم بخواهند برای سفر و گردشگری هزینه کنند؟

نیکونام یادآور شد: مدیران گردشگری را به عنوان صنعت نمی‌بینند. حداقل برای شهر‌هایی که پایه توریستی دارند صنعت دیگری جایگزین کنند. اگر می‌خواهند با ورشکستگی هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و دفاتر گردشگری مجددا اعتراضی رخ ندهد باید فرایند‌های خود را تغییر دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: