کد خبر: ۵۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
فعال رسانه‌ای مقیم اروپا پس از بررسی علمی و آنالیز اکانت رسانه‌های ضدایرانی در توییتر خود نوشت: ۷۰ تا ۸۰ درصد فالور رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی در توییتر "فیک" هستند؛ ۷۰ درصد دنبال کنندگان بی‌بی‌سی فارسی، ۶۴ درصد صدای آمریکا، ۶۶ درصد رادیو فردا، ۶۱ درصد اکانت وزارت خارجه آمریکا به فارسی و... فیک هستند! اخبار سیاسی- جالب است بدانید ۱۰۰ درصد فالور‌های حامیان جمهوری اسلامی واقعی هستند؛ فالور‌های اکانت آقای #خامنه‌ای برخلاف وزارت خارجه آمریکا، واقعی است!

پس از آنکه پایگاه خبری اینترسپت در گزارشی اعلام کرد، فردی به نام حشمت علوی که خود را یک فعال توییتری در حوزه حقوق بشر معرفی می‌کرد، وجود خارجی ندارد، موجی از گزارش‌ها درباره یک عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده مبتنی بر اکانت فیک و فیک‌نیوز به راه افتاد و توییتر اکانت مورد نظر را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش آوای نشاط، «فیک نیوز / Fake news» یا خبر جعلی، یکی از مباحثی است که در چند سال اخیر و به ویژه پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و نقش تاثیرگذار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای هدایت افکارعمومی به سمت ترامپ مورد توجه قرار گرفت. رئیس جمهور کنونی ایالات متحده نیز از ابتدای مسئولیتش بر این واژه تأکید داشت؛ اما آن را برای رسانه‌های منتقدش نظیر سی ان ان به کار می‌برد.

ببینید این فیلم:

تعداد بازدید : 2

 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: