کد خبر: ۱۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مدیر عامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی:
در سال 1392 طرحی با عنوان نان کریم اهل بیت(ع) آغاز شد که در آن با شناسایی افراد نیازمند و ارائه بن، نان رایگان به ایشان اهدا می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، به منظور گسترش فرهنگ خیرات و تامین حداقل قوت روزانه نیازمندانی که حتی به نان شب نیز محتاج هستند در سال 1392 طرحی با عنوان نان کریم اهل بیت(ع) آغاز شد که در آن با شناسایی افراد نیازمند و ارائه بن، نان رایگان به ایشان اهدا می‌شود.

در آغاز هیچ کس فکرش را نمی کرد که طرح به سرعت گسترش یابد و علاوه بر شهر تهران، مردم و نانوایان در استان های دیگر کشور نیز از آن استقبال نمایند.

برای اطلاع از جزئیات طرح  با امیرحسین رستمی مدیر عامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور به گفت‌وگو پرداختیم.

* طرح خیرات نان کریم اهل بیت (ع)در چه زمانی و با چه هدفی آغاز شد؟

بنیاد خیریه وفاق سبزعلوی کشور درراستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با 17 سال فعالیت مستمر و هدفمند در جهت خدمت به محرومین توانسته است یکی از طرح های 10 گانه خود را که خیرات نان کریم اهل بیت(ع) می باشد را به خوبی اجرا نماید.

 به جهت اهمیت فرهنگ خیرات و نیز جایگاه ویژه نان در دین مبین اسلام بر آن شدیم تا در تاریخ 19 تیر ماه 1392 طرح خیرات نان کریم اهل بیت (ع) را رونمایی کنیم و با حمایت و اعتماد خیرین، در حد وسع یاری‌گر خانواده های بی بضاعت باشیم. بنابراین با شناسایی نیازمندانی که حتی به نان شب نیز محتاج هستند و ارائه بن نان رایگان، رسماً فعالیت آن در 66 نانوایی منتخب شهر تهران در همان سال آغاز شد.

* از آغاز اجرای طرح تاکنون چه تعداد قرص نان توزیع شده است ؟

با گسترش طرح مذکور و گذشت بیش از پنج سال از اجرای آن که استقبال خوب خیرین دراقصی نقاط کشور را نیز درپی داشته است، توانسته ایم تاکنون بالغ بر چهارمیلیون قرص نان از طریق 238 نانوایی مستقر در سطح شهر تهران و 110نانوایی در 10استان کشور (تهران، خراسان رضوی، قم، البرز، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، آذربایجان شرقی و قزوین) میان نیازمندان توزیع نمائیم.

همچنین  با عنایت به رونمایی از تمبراختصاصی طرح مذکور، مصادف با برگزاری چهارمین همایش تجلیل از بانیان خیرات نان  در آذرماه سال 1396 حمایتهای شایانی از سوی برخی شخصیت های حقیقی و حقوقی صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آوای نشاط ، نان ، خیرات
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: