کد خبر: ۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
پیرمرد بازنشسته‌ی روس، ولادیمیر نسین (Vladimir Nesin) علی‌رغم اینکه می‌تواند با وسایل حمل و نقل سفر کند، ترجیح می‌دهد با پای پیاده کل دنیا را بگردد و جالب این که او بیشتر مسیر را بدون کفش طی می‌کند!

به گزارش آوای نشاط، ولادیمیر نسین تاکنون به ۱۴۶ کشور سفر کرده‌ است و همینطور سفر را ادامه می‌دهد. او سفر را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد و معتقد است یک اشتیاق کودکانه در درونش باعث شروع این سفر شده است. در ادامه‌ی مطلب با زندگی جالب و غیر قابل باور این پیرمرد ماجراجو آشنا می‌شویم.

 

ولادیمیر نسین

ولادیمیر نسین در بیشتر سفرهایش تنها است اما بعضی سفرها را هم با اعضای خانواده‌اش رفته است. مثلا بیشتر مسافرت‌هایش را با همسر سومش، ورونیکا بوده که با هم حدود ۵۵ کشور را در ۱۰ سال گذشته، طی کرده‌اند. پسرش از همسر دوم هم در ۳۳ سفر همراهش بوده است.

ولادیمیر نسین

نسین در کنار پاسپورت روسیه یک پاسپورت جهانی دارد که البته کمک زیادی در گرفتن ویزا نمی‌کند. (پاسپورت جهانی اعتبار بین‌المللی کافی ندارد). نسین می‌گوید: من خودم را شهروند دنیا می‌دانم و به هیچ جا نمی‌گویم خانه، فقط زمین خانه‌ی من است. او با سفرهای زیادی که داشته، دوستان زیادی هم از کشورهای کانادا، اوکراین، آلمان و قزاقستان دارد.

ولادیمیر نسین

بدون بیمه و بدون کفش!

نسین راننده بود و بعدها برق‌کار و مربی جودو هم شد، او حالا حقوق دوران بازنشستگی خود که در حدود ۱۲ هزار روبل است را می‌گیرد که البته بیرون از روسیه فقط خرج غذا می‌شود. در ۲۰ سال اخیر، حتی یکبار در هتل نخوابیده و هر وقت می‌خواسته استراحت کند، در چادر کوچکش خوابیده و حتی اگر هوا مناسب بوده، چادر هم نزده و زیر آسمان خوابیده است. او به ندرت و فقط در مواقع لزوم از هواپیما یا وسایل حمل و نقل استفاده می‌کند، در این مواقع هم بیشتر ترجیح می‌دهد هیچ هایک کرده و از خودروهای گذری برای جا‌به‌جایی استفاده کند. نسین می‌گوید: پوشیدن کفش من را اذیت می‌کند، ترجیح می‌دهم پابرهنه باشم.

ولادیمیر نسین

نسین برای دریافت دارو و درمان مقاومت می‌کند و از هیچ گونه بیمه‌ای برخوردار نیست. راهی سفر شدن برای نسین کار آسانی است، فقط کوله پشتی را برمی‌دارد و به سمت مقصد راه می‌افتد.

ولادیمیر نسین

کوله‌پشتی نسین حدود ۱۵ تا ۱۷ کیلوگرم است و روزانه ۲۵ کیلومتر را پیاده طی می‌کند. نسین می‌گوید: من همیشه یک تی‌شرت و شلوارک می‌پوشم، در کوله خود هم فقط یک کیسه خواب و لوازم اولیه زندگی را دارم. هر سفر ولادیمیر نسین حدود یک سال طول می‌کشد و شاید هر سه‌ سال یک بار به روسیه بازگردد. در برگشت به روسیه هم به کودکان آموزش سامبو می‌دهد و پولش را برای سفر بعدی جمع می‌کند.

سفر به ۱۴۶ کشور با پای پیاده!

اولین دوره سفر او در سال ۱۹۷۰ شروع شد، زمانی که هنوز شوروی سابق وجود داشت. او برنامه‌ریزی کرد تا در ۲۰ سال به تمام مناطق شوروی سفر کند و بعد از آن برای سفر به کشورهای دیگر اقدام کرد اما با مشکلاتی مواجه شد. وقتی برای ویزای کشور برونئی درخواست داد، درخواستش را رد کردند چون پاسپورتش متعلق به شوروی بود و دیگر شوروی وجود نداشت. نکته جالب این که حتی تا چند سال بعد از فروپاشی شوروی هم از همان قالب پاسپورت قدیمی شوروی استفاده می‌شد.

ولادیمیر نسین

در نهایت او در آن سال به مغولستان، چین، لائوس و سپس به برونئی سفر کرد. یعنی بیش از ۵ هزار کیلومتر و ۱۱ ماه با پای پیاده به ۵ کشور سفر کرد. او تاکنون، ۱۴۶ کشور را دیده است و همچنان در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای بعدی به مقاصدی مثل ایسلند و گرینلند است.

هدفم ثبت رکورد نیست!

نسین می‌گوید: هدف من سفر به تمام کشورهای دنیا نیست، من از خود سفر لذت می‌برم و به دنبال ثبت رکورد نیستم. کشورهای زیادی هستند که او دوست دارد آن‌ها را دوباره ببیند. کشورهایی مثل ویتنام، تایلند، چین و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا بسیار مورد علاقه‌ی او هستند. زبان انگلیسی و اسپانیایی را خودش آموخته و کتاب‌هایی هم از سفرش نوشته است.

ولادیمیر نسین

نسین می‌گوید: با این که من به کشورها و مناطق خطرناکی سفر کردم اما هیچ وقت احساس خطر نداشتم، هیچ وقت قبل از سفر درباره مقصدم نمی‌خوانم چون می‌خواهم با چشمان خودم آنجا را ببینم. نسین توصیه می‌کند «یاد بگیرید به دیگران اعتماد کنید»

در ادامه اضافه می‌کند: دنیا پر از آدم‌های خوب است و اندک انسان‌های بد استثنای این قانون هستند. شما باید با دیگران همانطور برخورد کنید که دوست دارید دیگران با شما آن گونه رفتار کنند.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: