کد خبر: ۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
امیرآبادی:
عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از عدم تعیین روز مشخصی برای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: متأسفم که آقای رئیس‌جمهور برنامه هفتگی یا ماهانه مشخصی ندارد، هنوز رسماً به مجلس اعلام نشده که آقای روحانی چه روزی به مجلس می‌آید.

به گزارش آوای نشاط، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: بسیار متأسفم که آقای رئیس‌جمهور برنامه هفتگی یا ماهانه مشخصی ندارد تا به عنوان مثال معلوم شود روز یکشنبه یا دوشنبه چه برنامه‌ای دارد.

وی با انتقاد از عدم تعیین روز مشخصی برای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: هنوز که هنوز است رسماً به مجلس اعلام نشده که آقای روحانی چه روزی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس می‌آید.

امیرآبادی تأکید کرد: این یا یک سیاست‌بازی است که با مجلس انجام می‌شود یا اینکه برنامه‌های آقای رئیس‌جمهور، هرشب برای فردا صبح بسته می‌شود که اگر اینگونه باشد وااسفاه.

عضو هیأت رئیسه مجلس بر همین اساس یادآور شد: ما آیین‌نامه داخلی مجلس را دوباره در هیأت رئیسه بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در آیین‌نامه گفته شده از زمان وصول نامه به دست رئیس‌جمهور، او یک ماه فرصت دارد تا در مجلس حضور یابد که آقای صدرحسینی یکی از معاناون آقای امیری معاون پارلمان دولت به بنده گفت نامه طرح سوال از رئیس‌جمهور 11 مرداد به دست آقای رئیس‌جمهور رسیده است.

وی اضافه کرد: بنده که خیلی از وضعیت سیستم اداری ریاست‌جمهوری ناامید شدم، چون واقعاً اگر برنامه‌های ماهیانه رئیس‌جمهور یک کشور معلوم نباشد باید هم چنین مشکلات اقتصادی برای کشور پیش آید؛ آقای رئیس‌جمهور اگر در تعطیلات مجلس هم اعلام کند که می‌خواهد به مجلس بیاید، ما جلسه می‌گذاریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد؛ اما آقای رئیس‌جمهور نهایتاً باید تا پایان سومین هفته کاری مجلس که تا 14 شهریور ماه جلسه علنی دارد، در مجلس حضور یابد چون دیگر زمان یک‌ماهه رئیس‌جمهور به پایان می‌رسد.

امیرآبادی ادامه داد: اگر 11 مرداد هم که نامه به دست رئیس‌جمهور رسیده باشد، پایان یک ماه، 11 شهریورماه می‌شود. این زیبنده نیست که بیایند طرح استیضاح وزیر اقتصاد را پیگیری کنند تا قبل از سؤال از رئیس‌جمهور باشد. آنان تصور می‌کنند اگر استیضاح بررسی شود، سؤال از رئیس‌جمهور دیگر لوث می‌شود یا اینکه می‌خواهند سؤال از رئیس‌جمهور بیفتد به هفته دولت؛ یعنی وقتی که ما همه باید هفته دولت را به دولتمردان تبریک بگوییم، شاید هم می‌خواهند بعد از هفته دولت بیاندازند تا جلسه بررسی سؤال از رئیس‌جمهور، بعد از رونمایی از دستاوردهای دولت باشد.

امیرآبادی در پایان تصریح کرد: مشکل مملکت ما این است که برنامه‌های رئیس‌جمهور معلوم نیست چرا که اگر معلوم بود به ما اعلام می‌کردند، در حالی که برنامه‌های ما به عنوان نمایندگان مجلس تا اول مهرماه مشخص است.

وی گفت: نمایندگان رئیس‌جمهور به ما می‌گویند ایشان تعیین نکردند که چه روزی در مجلس حضور می‌یابد؛ چرا اینطور با زمان بازی می‌کنند؟

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: