کد خبر: ۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس اظهارات سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی توافق نامه ای انجام شده که ماهیانه 60 درصد طلب بیمارستان ها و داروخانه ها پرداخت شود.

به گزارش آوای نشاط، حیدر علی عابدی درباره نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با دکتر لاریجانی، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این جلسه مشکلات و مسائل مربوط به تامین دارو و تجهیزات پزشکی کشور در دوران جنگ اقتصادی که دشمنان به راه انداخته اند، بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه مذکور نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان نظرات خود را درباره مسائل جاری کشور بیان کردند و اشاره ای به مشکلات در حوزه بهداشت و درمان مربوط به مناطق حوزه انتخابیه را نیز داشتند.

عابدی افزود: در این جلسه وزیر بهداشت گزارشی از عملکرد این وزارتخانه و همچنین برنامه های وزارت بهداشت ارائه و مسائل مربوط به نحوه تامین دارو و تجهیزات پزشکی را تشریح کرد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت در این نشست این موضوع را مطرح کرد در سال گذشته به دلیل عدم تامین مطلوب اعتبارات وزارت بهداشت و درمان، بدهی های این وزارتخانه به شرکت های دارویی و واردکننده تجهیزات پزشکی افزایش یافته است بنابراین باید بنیه مالی وزارت بهداشت و درمان تقویت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قاضی زاده هاشمی در این جلسه گفت در سال جاری سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص منابع مالی مورد نیاز وزارت بهداشت عملکرد مناسبی داشته است.

 توافق نامه وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت طلب بیمارستان‌ها

به گفته وی، همچنین در این جلسه محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

عابدی ادامه داد: براساس اظهارات محسنی بندپی بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی توافق نامه ای انجام شده که ماهیانه 60 درصد طلب بیمارستان ها و داروخانه ها پرداخت شود، همچنین راهکارهای دیگر برای تسریع در رفع مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مبلغ قابل توجهی ارز دولتی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا کرده است؛ در این جلسه همچنین وظایف بانک مرکزی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مشخص شد.

عابدی ادامه داد: مقرر شده توافق جامعی بین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت بعد از برگزاری نشست بعدی برای ساماندهی واردات دارو و تجهیزات پزشکی انجام شود تا به اطلاع رئیس مجلس برسد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: با توجه به قول مساعد دکتر لاریجانی برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان مقرر شد بعد از توافق مجلس و دولت، گزارشی به رئیس مجلس برای نحوه اختصاص ارز دولتی مورد نیاز بخش دارو و تجهیزات پزشکی ارائه شود تا دکتر لاریجانی پس از بررسی، مساعدت لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: