کد خبر: ۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در کشور سوریه روی پرده می‌رود.

به گزارش آوای نشاط، فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در ابتدای راه اکران بین‌المللی، از ۲ شهریور به مدت یک هفته در سوریه به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم سینمایی که با سه زبان بین‌المللی ساخته شده است در ۵ شهر دمشق، حلب، دیرالزور، حمص و لاذقیه به صورت گسترده اکران خواهد شد.

پیش از این، اکران جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا در کشورهای کره، ژاپن، عراق و لبنان قطعی شده بود.

هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند و به همراه آن‌ها، جمعی از بازیگران سوری و لبنانی نیز در فیلم ایفای نقش می‌کنند.

«به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی با استقبال مردم در سراسر کشور توانست فروش ۱۴  میلیاردی را تجربه کند.

بنابراین گزارش، ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از فیلم‌های سینمایی«چ» و «بادیگارد»، در تازه‌ترین فعالیت خود فیلم سینمایی «به وقت شام» را تولید و اکران کرده است. او که فیلم‌هایش در ژانر تریلر(مهیج، جنایی) هواداران بسیاری دارد، این بار داستانی درباره مدافعان حرم روایت کرده است.

«به وقت شام» داستان یک فروند هواپیمای ترابری و دو خلبان ایرانی است. هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان، خلبان و کمک‌خلبان هواپیما و پدر و پسر هستند. آنها در کنار یکدیگر قرار است یک محموله بشر دوستانه را از ایران به سوریه منتقل کنند. پدر و پسر خلبان در سوریه میان تروریست‌های تکفیری به دام افتاده و به اسارت برده می‌شوند. حالا آنها اسیر داعش‌ هستند.

حاتمی‌کیا تصویربرداری‌ فیلم خود را در لوکیشن‌های متعددی انجام داده است؛ از تهران، روستاهای شهریار و مشهد گرفته تا شیراز و سیستان‌و‌بلوچستان.

نماهای باز فیلم که به موقعیت ژئوپلتیکی صحراها و بیابان‌های سوریه شباهت داشته باشد، در پایگاه هفتم شکاری‌-‌ترابری فرودگاه شیراز فیلمبرداری شده است. 

بخش‌های دیگری از «پرواز به وقت شام» در روستایی در اطراف شهریار و همچنین شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شده است. لوکیشن اطراف شهریار مربوط محل استقرار تروریست‌ها و برای تصویربرداری صحنه‌های مربوط به مقر داعش بوده است. 

تیم فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس هم با ساخت دکور، اقدام به شبیه‌سازی آن بخش از آثار باستانی سوریه (شهر باستانی پالمیرا) کرده بود که توسط نیروهای داعش بعد از تصرف، منهدم و نابود شدند.

این فیلم با سرمایه‌گذاری سازمان رسانه‌ای اوج ساخته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: