کد خبر: ۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور:
جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور خطاب به نمایندگان زن مجلس و معاون زنان ریاست جمهوری که از حقوق زنان حمایت می کنند گفت: چرا در چنین شرایطی از حق مسلم زنان هموطن مان حمایت نمی کنید و دلیل این سکوت معنادار چیست؟

به گزارش آوای نشاط، مینا بیابانی،  جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور، در پی اعتراض دو روز گذشته مسافران پرواز  تفلیس ـ اصفهان مبنی بر کشف حجاب اجباری زنان ایرانی در فرودگاه، گفت: متاسفانه چند روز پیش شاهد هتک حرمت به زنان عفیف هموطنان در تفلیس گرجستان بودیم. زنان عفیف ما را وادار کردند که با درآوردن شال، روسری و مانتویشان در انظار عموم برای سوار شدن به هواپیما از گیت عبور کنند.

وی افزود: این عمل وقیحانه پلیس تفلیس به دور از انسانیت، آداب و قوانین بین المللی است و در تمامی دنیا به پیروان ادیان مختلف الهی احترام می‌گذارند و حق آنان می‌دانند که به اعتقادات و باورهای دینی شان عمل نمیاند.

بیابانی تصریح کرد: پلیس گرجستان نیز ملزم به احترام گذاشتن به باورها و اعتقادات زنان ایرانی و مسلمان است و ما متاسفیم که برخی کشورها با وجود روابط دیرینه‌ای که با کشور بزرگ و مسلمان ایران داشته اند، با هدایت‌های صهیونیزم و استکبار جهانی دست به اقدامات خلاف عرف و قوانین بین الملی می‌زنند.

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور، این اقدام را هدایت شده دانسته و افزود: آمریکا و صهیونیزم با هیچ کشوری دوست نیست و فقط به دنبال منافع و اهداف استکباری خودش است و بی شک روزی خواهد آمد که با آنان که به این شیاطین خوش خدمتی کرده اند، برخوردهای ظالمان و استکباری کنند و حق ملت آنها را نیز تضییع نمایند. 

وی تاکید کرد: ما به‌شدت این عمل شنیع و به دور از عرف بین المللی پلیس گرجستان را محکوم می‌کنیم و باید دولت گرجستان در این مورد به دستگاه دیپلماتیک کشورمان توضیح داده و از مردم ایران و زنان عفیف ما عذرخواهی کند.

بیابانی افزود: از وزارت خارجه کشورمان نیز می خواهیم که با جدیت و بر اساس عزت ملت بزرگ و عزیز ایران اسلامی این موضوع را پیگیری کنند و نگذارند عزت ملی مردم عزیزمان خدشه دار شود، تا دیگر شاهد چنین بی حرمتی هایی در هیچ جای جهان نسبت به هموطنان عزیزمان نباشیم.

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان تصریح کرد: یک روی صحبت من هم با برخی خانم های نماینده مجلس و معاون محترم ریاست جمهوری در امور زنان است که از حقوق زنان حمایت می کنند و جای سوال است که چرا در چنین شرایطی سکوت کرده اند و از حق مسلم زنان هموطن مان حمایت نمی کنند و این سکوت معنادار است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: