کد خبر: ۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
اعضای هیات مدیره بانک ملت در تازه‌ترین گزارش سالانه خود از افزایش سهم این بانک در بازار پول ایران خبر دادند و تاکید دارند: این بانک به پشتوانه اعتماد و همیاری سهامداران خود از ابتدای تاسیس تاکنون موفق شده با وجود محدودیت‌های حاکم بر عرصه بانکداری کشور، گام‌های بزرگی را در راستای افزایش سهم از بازار در بین بانک‌های خصوصی بردارند.
به گزارش آوای نشاط، در این گزارش (متن کامل گزارش هیات مدیره بانک ملت منتهی به پایان سال ۱۳۹۶ را اینجا بخوانید) که به امضای محمد بیگدلی، مدیرعامل، حسن روستا، علیرضا لگزایی و حمید تاجیک از اعضای هیات مدیره بانک رسیده، تاکید شده است: هرچند بسیاری از تصمیمات مالی قابلیت اجرا در کوتاه مدت را نداشته و انتظار بهبود شرایط نظام بانکی در کوتاه‌مدت منطقی به نظر نمی‌رسد، اما هیات مدیره بانک ملت با همت دوچندان و تلاش بی‌وقفه خود تلاش کرده تا تاثیر شرایط تحمیلی بیرونی بر عملکرد بانک را به حداقل ممکن کاهش دهد و جلوی افزایش پیامدهای نامطلوب ناشی از شرایط اقتصادی بر بانک را بگیرد.
سهامداران این بانک بورسی  در حالی به مجمع عمومی دعوت شده‌اند که می‌خواهند بدانند برنامه‌های بانک در سال جاری برای افزایش سود و بهبود عملکرد آن در بازار پولی ایران چیست؟
مدیران بانک ملت با اشاره به سودده بودن این بانک بورسی می‌گویند: خوشبختانه این بانک، با توجه به ساختار و سیاست‌های کلان خود در شرایطی سودده بوده که در سال مالی گذشته اغلب بانک‌های رقیب با زیان‌های عمده مواجه بوده‌اند. به گزارش دنیای بانک، اشاره مدیران بانک ملت به موفقیت‌های این بانک در سال گذشته دستکم از حیث شاخص‌های زیر در عرصه رقابت در صنعت بانکداری قابل تامل است از جمله
  • رتبه ۱ در بین بانک‌های تجاری از حیث مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری
  • رتبه ۱ در بین بانک‌های تجاری به لحاظ سرانه کارکنان در جذب منابع
  • رتبه ۱ در بین بانک‌های تجاری به لحاظ مانده و سپرده‌های ارزی
  • رتبه ۱ در بین بانک‌های تجاری به لحاظ سرانه شعب در جذب منابع
  • رتبه ۱ در بین بانک‌های تجاری به لحاظ سرانه شعب در جذب سپرده‌های ریالی
  • رتبه ۱ در بین بانک‌های تجاری در مصارف 
  • رتبه ۱ در بین بانک‌های تجاری در صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی
  • رتبه ۲ در بین بانک‌های تجاری به لحاظ جذب منابع ارزی و ریالی
  • رتبه ۲ در بین بانک‌های تجاری در جذب سپرده‌های بلندمدت
  • رتبه ۲ در بین بانک‌های تجاری در حجم سپرده‌های ریالی
 
اعداد امیدوارکننده در کارنامه بانک ملت
 
این گزارش نشان می‌دهد که دارایی‌های مولد بانک ملت در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ رشدی ۲۲.۶ درصدی را تجربه کرده و سود خالص بانک هم ۴۸.۳ درصد افزایش یافته، به گونه‌ای که سهامداران بانک ملت شاهد رشد ۴۷.۵ درصدی سود هر سهم خود در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بوده‌اند. سوی دیگر موفقیت ببانک ملت در بین بانکهای تجاری ایران در سالی که گذشت به حاکم شدن اصول مدیریت نقدینگی برمی‌گردد به گونه‌ای که بانک یادشده نه تنها توانسته منابع ریالی و ارزی‌اش را ۲۱.۹ درصد افزایش دهد، بلکه موفق شده قیمت بهره‌ پول یا قیمت تمام شده را با پرهیز از وارد شدن به جنگ قیمتی بانک‌ها در جدب سپرده‌های ریالی و ارزی به میزان ۱.۳۱ درصد کاهش دهد. نتیجه چنین سیاست منطقی از سوی مدیران بانک ملت در سالی که گذشت باعث شده تا برداشت بانک یادشده از حساب جاری بانک مرکزی در سال گذشته اضافه نشود و حتی بانک ملت بتواند حجم قابل توجهی از تسهیلات شبانه در بازار بین بانکی را به خود اختصاص دهد. حالا سهامداران این بانک بورسی  در حالی به مجمع عمومی دعوت شده‌اند که می‌خواهند بدانند برنامه‌های بانک در سال جاری برای افزایش سود و بهبود عملکرد آن در بازار پولی ایران چیست؟
انتهای پیام/ 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: