کد خبر: ۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش:
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان ساعات اشتغال معلمان بازنشسته در مدارس به 14 ساعت در هفته از ابتدای مهر افزایش یافت.

به گزارش آوای نشاط، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، معلمی را حرفه‌ای ممتاز بر شمرد و اظهار کرد: گذر زمان بر عمق و کیفیت تدریس معلم می‌افزاید وچون معلم در شکل‌گیری سرمایه‌های انسانی، نقش بسزایی دارد، بنابراین حفظ این سرمایه ارزشمند از اهم وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: اغلب افرادی که به عنوان معلم وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند پس از گذراندن دوره‌های تربیت معلم  و در عنفوان جوانی پا به این عرصه می‌گذارند، بنابراین پس از 30 سال خدمت و در زمانی که به فرهیختگی و پختگی ویژه‌ای رسیده‌اند، در سن میانسالی بازنشسته می‌شوند و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات این سرمایه‌های ارزشمند محروم می‌شود.

الهیار ترکمن خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و به منظور افزایش بهره‌وری از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته، بر اساس مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، از اول مهرماه 97 ساعات تدریس بازنشستگان از 8 به 14 ساعت در هفته افزایش می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم از ظرفیت بی‌بدیل این نسل فرهیخته و مجرب بیش از پیش بهره‌مند شویم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: