کد خبر: ۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حضور ایران در سوریه مستشاری است، درباره ادعای توافق آمریکا و روسیه در مورد خروج ایران از سوریه توضیحاتی داد.

به گزارش آوای نشاط، حشمت الله فلاحت پیشه در واکنش به طرح برخی ادعا‌ها مبنی بر توافقات صورت گرفته میان آمریکا و روسیه به منظور خروج ایران از خاک سوریه، گفت: طرح چنین ادعا‌هایی بیشتر جنبه تحریک آمیز در مناسبات میان ایران، روسیه و سوریه دارد؛ به عبارت دیگر چنین ادعایی بیشتر با این هدف مطرح می‌شود که مواضع تند میان ایران، روسیه و سوریه شکل بگیرد؛ این درحالی است که دلیلی برای چنین ادعایی وجود ندارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نوع حضور ایران در سوریه مشخص است، افزود: حضور ایران مستشاری و با دعوت دولت سوریه صورت گرفته است، ضمن اینکه هر زمان دولت‌های ایران و سوریه به توافقات لازم دست پیدا کنند؛ به طورحتم ادامه حضور مستشاری ایران درسوریه طبق تصمیمات انجام شده لغو می‌شود، بنابراین به طرح چنین ادعا‌هایی نباید توجه و اعتنا کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله تصمیمات مردم سوریه و دولت این کشور درخصوص استفاده از کمک‌های مستشاری ایران در این کشوراست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همان بازیگری است که اجازه ورود آمریکایی‌ها به مذاکرات مربوط به سوریه را نمی‌دهد، درحالی که برخی طرف‌های مذاکرات چهارجانبه یعنی ایران، ترکیه، سوریه و سوریه علاقمند به ورود آمریکایی‌ها در این مذاکرات بودند، اما ایران هیچ گاه حاضر به پذیرش آمریکا در این جمع نبوده است؛ لذا این جایگاه کلی آمریکا درمسائل مربوط به سوریه است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه آمریکا درجایگاه تعیین تکلیف برای ایران و سوریه نیست، گفت: چنین ادعا‌هایی بیشتر با هدف تحریک و موضع گیری میان روابط ایران، روسیه درخصوص سوریه صورت می‌گیرد که باید درمقابل چنین مسائلی با سیاست بیشتری عمل کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولت آمریکا ادعا کرده که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در نشست هلسینکی بطور کلی در مورد ضرورت خروج ایران از سوریه توافق کردند.

 
انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: