کد خبر: ۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
این قرارگاه تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی وارد روستاهای محروم شود تا گامی هر چند ناچیز در راستای رفع فقر و محرومیت از این روستا ها بردارد.

به گزارش آوای نشاط، برای اطلاع فعالیت های قرارگاه جهاد توانمندسازی موج الحسین (ع) با امیرحسین رستمی مدیر اجرائی این قرارگاه به گفت‌وگو پرداختیم.

اهداف قرارگاه جهاد توانمندسازی موج الحسین (ع) چیست؟
این قرارگاه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امر محرومیت زدایی که فرمودند: وقتی شما در یک محیطی حاضر می شوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می شوید، جوانی که در آنجاست، از شما الهام می گیرد و شما می شوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی وارد روستاهای محروم شود تا گامی هر چند ناچیز در راستای رفع فقر و محرومیت از این روستا ها بردارد. به همین منظور به همت حاج حسین سازور در هیئت موج الحسین (ع) بعنوان رییس شورای این قرارگاه و دکتر حسین الله کرم بعنوان فرمانده قرارگاه و با حمایت بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور این قرارگاه در فروردین ماه امسال در روستای محروم بردیه استان خوزستان با حضور آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولین استانی افتتاح گردید.


چه فعالیت هایی تاکنون توسط قرارگاه جهاد توانمندسازی موج الحسین (ع) در روستا انجام شده است؟

کلنگ زنی 30 واحد مسکونی، آسفالت و بهسازی معابر روستا، پیگیری زه کشی آب روستا از مسئولین بالادستی، ارسال دو مرحله بسته ارزاق ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تامین تعدادی کولر برای مدارس از جمله اقداماتی هستند که قرارگاه تاکنون در این روستا انجام داده است.


برنامه بعدی قرارگاه جهاد توانمندسازی موج الحسین (ع) در روستا چیست؟

بنا داریم که به یاری خداوند متعال در تاریخ 25 و 26 مرداد ماه 97 با اعزام 5 گروه جهادی « کارگروه سلامت و درمان، کارگروه فرهنگی، کارگروه اجتماعی، کارگروه صندوق قرض الحسنه و کارگروه توانمندسازی» اهداف خود را در راستای امر محرومیت زدایی در این روستا دنبال نماییم.


برنامه های اجرایی هر کدام از گروه های جهادی قرارگاه که به روستا اعزام می شوند چیست؟


برنامه های گروه جهادی موج الحسین (ع) در روستای بردیه ( 25 و 26 مرداد 1397)
1 گروه سلامت و درمان انجام معاینات پزشکی دانش آموزان و ارائه پک های بهداشتی
2 گروه فرهنگی ارائه پک های فرهنگی و برنامه های تفریحی و فرهنگی ویژه دانش آموزان
اعزام خانواده های منتخب به سفر مشهد مقدس
برگزاری دعای پرفیض کمیل با مداحی ذاکر اهل بیت «حاج حسین سازور»
برگزاری مسابقه کتابخوانی
3 گروه اجتماعی اهدای جهیزیه به نوعروسان
حضور گروه مشاوره زنان و خانواده در منازل روستاییان
4 گروه صندوق قرض الحسنه افتتاح صندوق قرض الحسنه در روستای بردیه
5 گروه توانمندسازی بررسی طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی روستاییان بردیه
حمایت از تعاونی های روستایی

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: