کد خبر: ۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
در بخش دیگری از گزارش مذکور اعلام شده است که مبلغ 121 میلیارد تومان دریافتنی های تجاری و غیرتجاری در اسناد مالی شستا وجود دارد که عمدتا مربوط به آستان قدس رضوی و مجتمع کشتی سازی فراساحل است که به صورت راکد و سنواتی درآمد و از این بابت، 10 میلیارد تومان ذخیره مشکوک الوصول در دفاتر انعکاس یافته است.

به گزارش آوای نشاط، اگرچه شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا) از جمله مشهورترین و مهمترین مجموعه های اقتصادی در کشور محسوب می شود اما در روز استیضاح علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، بحث های مربوط به این شرکت و برخی دیگر از زیرمجموعه های وزارتخانه مذکور باعث شد تا بار دیگر توجهات به سمت شستا جلب شود.

به طور خلاصه شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي بعنوان يک مجموعه تخصصي در امر سرمايه گذاری در تاريخ 6/1/1365بصورت يک شرکت سهامي خاص با سرمايه اوليه 20 ميليارد ريال تأسيس شده و هدف اصلي شستا، مديريت منابع مالي با رويکرد سودآوري و ارزش افزوده حداکثري در بازارهاي سرمايه داخلي و خارجي از طريق فعاليت هاي توليدي، خدماتي و بازرگاني است.

با توجه به حجم و اهمیت شرکت مذکور، طبیعتا اطلاع از وضعیت مالی و نحوه مدیریت آن نیز حائز اهمیت است بر این اساس، طی روزهای اخیر جدیدترین گزارشات مالی مربوط به آن، در دسترس عموم قرار گرفته است. طبق این اسناد، شستا و شرکت های زیرمجموعه اش بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده خود که مربوط به پایان خرداد سال 1396 است، مبلغ 2 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات مالی دریافت کرده اند.

شستا

این تسهیلات مالی، هم اکنون دارای 115 میلیارد تومان سود، کارمزد و جرائم معوق هستند و در عین حال، مانده تسهیلات مذکور در تاریخ 31 خرداد سال گذشته، 2 هزار و 300 میلیارد تومان است! در عین حال، مبلغ 6 هزار میلیارد تومان نیز به عنوان بدهی سازمان تامین اجتماعی، برای این شرکت منظور شده است.

از میان تسهیلات دریافت شده، مبلغ 1 هزار و 900 میلیارد تومان، با سود 20 تا 25 درصد بوده و بقیه نیز بین 15 تا 20 درصد، اعلام شده اند.

در عین حال، در بخش دیگری از گزارش مذکور اعلام شده است که مبلغ 121 میلیارد تومان دریافتنی های تجاری و غیرتجاری در اسناد مالی شستا وجود دارد که عمدتا مربوط به آستان قدس رضوی و مجتمع کشتی سازی فراساحل است که به صورت راکد و سنواتی درآمد و از این بابت، 10 میلیارد تومان ذخیره مشکوک الوصول در دفاتر انعکاس یافته است.

 

 

منبع: صبحانه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: