کد خبر: ۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
سخنگوی دولت عراق، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را «اشتباه فاحش» خواند و اعلام کرد که چنین تصمیماتی باعث حل مشکلات ملت‌ها نمی‌شود.

به گزارش آوای نشاط، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران «اشتباهی فاحش» است.

الحدیثی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران تصمیم درستی برای حل مشکلات میان کشورها نیست، بلکه برعکس چنین تصمیماتی نه تنها مشکلات ملت‌ها را حل نمی‌کند، بلکه پیچیده‌تر هم می‌کند.

او گفت که «البته ما به تحریم‌های خود علیه ایران پایبند خواهیم بود، زیرا ما قبل از هر چیز به منافع ملی خود فکر می کنیم و عراق در آینده به دنبال مکانیزم مشخصی برای تعاملات تجاری با ایران خواهد بود؛ به طوری که در تعارض با تحریم‌های آمریکا نباشد.»

سخنگوی دولت عراق افزود: در این رابطه، کشور عراق از این پس برای معاملات مالی و تجاری با ایران از دلار استفاده نخواهد کرد.

از سوی دیگر، مظهر محمد صالح مشاور اقتصادی حیدر العبادی در گفت‌وگو با اسپوتینک تاکید کرد که عراق روابط اقتصادی گسترده‌ای با ایران دارد که در مقدمه آنها انرژی و برق و گاز است و همچنین سالانه حدود سه میلیون ایرانی برای زیارت به عراق می آیند که این مساله روی اقتصاد ما اثر می‌گذارد.

او تاکید کرد که برخی تحرکات دیپلماسی در عراق وجو دارد که هدف آن دور نگه داشتن عراق از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: